De andra Tidöpartierna kommer inte vilja ta i SD med tång efter September.
Högernationalism är på tillbakagång.. varför vann Burnham i går.. Orban förlorade, Bibi och Trump tappar stöd..
Det finns en stor, stor grupp medelklassväljare som inte är vansinnigt imponerade av S.. men som inte vill se en fortsättning på Tidö.
Med större klyftor och segregation, med tonårsutvisningar, anonyma vittnen och ökade utsläpp.. och som vägrar ge SD mer inflytande.
Den gruppen, som jag tillhör, avgör val.
Konstigt att oppositionen bara leder med 10%.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Att du lägger så stor vikt vid »vice statsminister« är ändå lite gulligt. Det är ungefär 20 procent som vill se honom som statsminister, dock inte jag, så alla som velar är i extrem minoritet, men du är nog en pantad sosse.