2026-06-16, 19:54
  #229
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Enda skillnaden är väl att du ska meddela polisen att du förvarar bössorna på en specifik adress.
Och få ett godkännande av dem, vilket numera kan kräva att du sätter upp larm och kamera. Så det var bättre förr, innan TIDÖ ”förbättrade” för oss.
Citera
2026-06-17, 10:50
  #230
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Och få ett godkännande av dem, vilket numera kan kräva att du sätter upp larm och kamera. Så det var bättre förr, innan TIDÖ ”förbättrade” för oss.
Nu får du ha 10 bössor, med pipset alltså 20 vapen i din jaktgarderob. en avservärd förbättring anser jag.
Citera
2026-06-17, 20:39
  #231
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Nu får du ha 10 bössor, med pipset alltså 20 vapen i din jaktgarderob. en avservärd förbättring anser jag.
Du letar halmstrån.. men ja, 10 utan motivering är en förbättring, för jägare. Inte för sportskyttar, de har ju kvar poängsystemet.
Pipbegränsing är en försämring.
Begränsa skytteklubbars möjlighet att ha lånevapen är att döda skyttesporten.
Vapensamlande har avskaffats i princip.
Tramset med ar och magasinen är en klar nackdel.
Licens på ”lowers” är skandal.
För att nämna några saker..
Citera
2026-06-18, 13:43
  #232
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Du letar halmstrån.. men ja, 10 utan motivering är en förbättring, för jägare. Inte för sportskyttar, de har ju kvar poängsystemet.
Pipbegränsing är en försämring.
Begränsa skytteklubbars möjlighet att ha lånevapen är att döda skyttesporten.
Vapensamlande har avskaffats i princip.
Tramset med ar och magasinen är en klar nackdel.
Licens på ”lowers” är skandal.
För att nämna några saker..
Inget halmstrå alls du påtalade utan aning om att HD domen kunde slängas, du fick fett fel.
Citera
2026-06-18, 18:46
  #233
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Inget halmstrå alls du påtalade utan aning om att HD domen kunde slängas, du fick fett fel.
Är retarderad? Jag gav dig tydlig info om varför den inte gäller längre.
Idioten till justitieminister har gått ut nu med att han inte ens har koll på vad som fanns med i proppen kring exempelvis att om polisen är sen med handläggningen av förnyelser så blir licenshavaren kriminell och åker på vapenbrott.. fyfan vilka jävla pajaser Tidö är, att du inte fattar saker visar att du gör rätt i att rösta på äggen för du ligger fan på samma låga iq nivå.
Citera
2026-06-19, 17:37
  #234
Medlem
HerrGickhans avatar
Finns ingen vettig människa med sympatierna hos M, KD, L eller SD som skulle ändra dessa till S, V, MP eller C. Däremot finns det säkert någon enstaka ovettig som velade sig till M, KD, L eller SD och som nu fortsatt velar i ingenmansland med funderingar i riktning mot C och möjligen S. Dessa är få, men lättstyrda. Det räcker med att medierna överdriver någon fråga som ligger dem nära hjärtat så tvärvänder de. Jag skulle uppskatta att det maximalt handlar om en procentenhet. Några fler funderar däremot med säkerhet på att byta inom Tidöpartierna.
Citera
2026-06-19, 19:39
  #235
Medlem
Ingen medelklass mittenväljare vill ha "Jimmie" som vice Statsminister eller se hälften av alla Ministrar komma från SD.

Varför är det svårt att förstå?


Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Finns ingen vettig människa med sympatierna hos M, KD, L eller SD som skulle ändra dessa till S, V, MP eller C. Däremot finns det säkert någon enstaka ovettig som velade sig till M, KD, L eller SD och som nu fortsatt velar i ingenmansland med funderingar i riktning mot C och möjligen S. Dessa är få, men lättstyrda. Det räcker med att medierna överdriver någon fråga som ligger dem nära hjärtat så tvärvänder de. Jag skulle uppskatta att det maximalt handlar om en procentenhet. Några fler funderar däremot med säkerhet på att byta inom Tidöpartierna.
Citera
2026-06-19, 19:50
  #236
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ed-Dearborn
Ingen medelklass mittenväljare vill ha "Jimmie" som vice Statsminister eller se hälften av alla Ministrar komma från SD.

Varför är det svårt att förstå?

Att du lägger så stor vikt vid »vice statsminister« är ändå lite gulligt. Det är ungefär 20 procent som vill se honom som statsminister, dock inte jag, så alla som velar är i extrem minoritet, men du är nog en pantad sosse.
Citera
2026-06-19, 20:03
  #237
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Är retarderad? Jag gav dig tydlig info om varför den inte gäller längre.
Idioten till justitieminister har gått ut nu med att han inte ens har koll på vad som fanns med i proppen kring exempelvis att om polisen är sen med handläggningen av förnyelser så blir licenshavaren kriminell och åker på vapenbrott.. fyfan vilka jävla pajaser Tidö är, att du inte fattar saker visar att du gör rätt i att rösta på äggen för du ligger fan på samma låga iq nivå.
Du verkar tyvärr förvirrad och lite ja eljest. men gla midsommar då. du behöver nog det
Citera
2026-06-19, 20:13
  #238
Medlem
De andra Tidöpartierna kommer inte vilja ta i SD med tång efter September.

Högernationalism är på tillbakagång.. varför vann Burnham i går.. Orban förlorade, Bibi och Trump tappar stöd..

Det finns en stor, stor grupp medelklassväljare som inte är vansinnigt imponerade av S.. men som inte vill se en fortsättning på Tidö.

Med större klyftor och segregation, med tonårsutvisningar, anonyma vittnen och ökade utsläpp.. och som vägrar ge SD mer inflytande.

Den gruppen, som jag tillhör, avgör val.

Konstigt att oppositionen bara leder med 10%.


Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Att du lägger så stor vikt vid »vice statsminister« är ändå lite gulligt. Det är ungefär 20 procent som vill se honom som statsminister, dock inte jag, så alla som velar är i extrem minoritet, men du är nog en pantad sosse.
Citera
2026-06-19, 21:24
  #239
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ed-Dearborn
Högernationalism är på tillbakagång..

Den gruppen, som jag tillhör, avgör val.

Konstigt att oppositionen bara leder med 10%.

Ursäkta att jag bara väljer tre meningar ur ditt avslöjande inlägg.

Ja det blåser starkt inkompetenta vindar just nu och jag förstår att du tillhör den gruppen. Varför du lägger in höger och nationalism som ett och samma ord är ju lite spännande. Du menar därmed att det alltså finns vänsternationalism?

Varför väljare till M, KD och SD skulle överge sin icke-socialistiska position är emellertid lite svårt att förstå, men du kanske har ett svar på det? Tittar man på opinionssiffrorna så tycks ju dessa partier inte ha förlorat väljare sedan valet. Hela förändringen handlar om L och deras 5 procent från valet. Det blir nämligen så att om L inte kommer in så förlorar den icke-socialistiska sidan 5 procent som därmed tillfaller den socialistiska sidan vid en omräkning, vilket blir just 10 procent.
Citera
2026-06-19, 21:29
  #240
Medlem
Det finns grundkäggande ideologiska skillnader mellan KD/M /L och SD.

Tidö, och löftet att inkludera SD som ett dominerande parti i nästa Regering skrämde bort väljare .

Hur tror du deras eftevalanalys kommer se ut..🙂.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ursäkta att jag bara väljer tre meningar ur ditt avslöjande inlägg.

Ja det blåser starkt inkompetenta vindar just nu och jag förstår att du tillhör den gruppen. Varför du lägger in höger och nationalism som ett och samma ord är ju lite spännande. Du menar därmed att det alltså finns vänsternationalism?

Varför väljare till M, KD och SD skulle överge sin icke-socialistiska position är emellertid lite svårt att förstå, men du kanske har ett svar på det? Tittar man på opinionssiffrorna så tycks ju dessa partier inte ha förlorat väljare sedan valet. Hela förändringen handlar om L och deras 5 procent från valet. Det blir nämligen så att om L inte kommer in så förlorar den icke-socialistiska sidan 5 procent som därmed tillfaller den socialistiska sidan vid en omräkning, vilket blir just 10 procent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in