2026-06-19, 18:18
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Stämmer inte alls. Självklart ska barn även lära sig att anpassa sig efter andra människor.

Ja detta borde vara självklart. Men även sånt måste man lära sig.

Det är de vuxna som ska lära sig om de nu ska ha barn.

Den här helgen kommer att traumatisera många barn.

Vuxna har ett val vilket inte barn har.
Citera
2026-06-19, 18:25
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Den här helgen kommer att traumatisera många barn.
Du inser väl själv att det där är bara struntprat? De barn som traumatiseras pga. alkohol är inte de som ser sina föräldrar ta en snaps extra. Det är de som ser mamma halsa ur en dunk hb en vanlig tisdag.
Citera
2026-06-19, 18:29
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Tror ingen kommer avstå en öl på midsommar för att en galenpanna som du börjar gapa om barnmisshandel.

En öl eller två eller tre har jag inte pratat om.
Jag pratar om bli full som Edward föreslår
Citera
2026-06-19, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Kom igen nu, militärkupp med Edward som furste är det enda som kan rädda detta arma rike

Underbar tanke o syn.

Denne alpha male Edward i höga ljusa strumpbyxor och klackar stå och läspa fram kommandon
Citera
2026-06-19, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
En öl eller två eller tre har jag inte pratat om.
Jag pratar om bli full som Edward föreslår

Så vad är problemet med att bli full?
Citera
2026-06-19, 18:42
Medlem
Vem0ths avatar
Jag är personligen något traumatiserad av familjevänner blivit fulla i min närvaro när jag var liten. Folk som jag kände till en del beter sig väldigt annorlunda när väl berusade.

Tyckte det var obehagligt då och jag väljer att inte dricka i närheten av barn när mina vänner samlas idag och drar med sig ungarna. Idag sitter inte dessa vid bordet med alla andra utan drar iväg och glor på sina telefoner, fortfarande vill jag inte att min onyktra persona ska skapa obehag för dessa.

Skiter totalt i om mina vänner tycker jag är larvig, jag är jag och det är mitt beslut. Plus det underlättar när det kommer till samåkning hemåt då jag spiknykter kan fortfarande köra bilen.
Citera
2026-06-19, 18:49
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Så vad är problemet med att bli full?

Många kan inte bete sig fulla och det är inget barn ska vara i närheten av.

Med din logik kan man lika gärna ställa sig frågan vad är problemet med vara hög inför barn?
Citera
2026-06-19, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Många kan inte bete sig fulla och det är inget barn ska vara i närheten av.

Varför inte?

Du bara slänger ur dig massa saker men talar i gåtor. vad menar du med att inte bete sig? vad menar du med att barn inte ska vara i närheten av? varför inte? vad händer då?

Vad menar du med barn?
Citera
2026-06-19, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Barn märker av minsta personlighetsförändring och brukar finna det otryggt.

Det där är sånt jävla PK-uttalande!

Jag upplevde aldrig något sådant som barn när det var fest på gång, att vuxna blev gladare än vanligt var knappast otryggt, utan bada roligt.

(En alkismorsa som satt och drack rödvin för sig själv och efter två flaskor började bråka om något farsan sagt för 3 år sen, det var drygt däremot)

När jag har polare här och vi tex sitter i garaget för att inte störa när vi spelar musik och snackar gamla minnen, då brukar ungarna släppa datorn och komma ut och hänga med oss istället, och tycker det är skitkul.

De flesta blir inte personlighetsförändrade för att de tar några ök heller.
Citera
2026-06-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Det där är sånt jävla PK-uttalande!

Jag upplevde aldrig något sådant som barn när det var fest på gång, att vuxna blev gladare än vanligt var knappast otryggt, utan bada roligt.

(En alkismorsa som satt och drack rödvin för sig själv och efter två flaskor började bråka om något farsan sagt för 3 år sen, det var drygt däremot)

När jag har polare här och vi tex sitter i garaget för att inte störa när vi spelar musik och snackar gamla minnen, då brukar ungarna släppa datorn och komma ut och hänga med oss istället, och tycker det är skitkul.

De flesta blir inte personlighetsförändrade för att de tar några ök heller.

De allra flesta barn (och de flesta nyktra vuxna också) tycker att fulla människor är obehagliga. Barn mår bra av att ha stabila människor runt omkring sig, framför allt sina föräldrar.

Det är uppenbart att människor blir personlighetsförändrade av alkohol. Visst, inte av en eller två öl. Men hur många stannar vid två öl på midsommar?
Citera
2026-06-19, 19:28
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Håller med om allt utom det fetade. Jag har inga barn själv men jag tycker inte att dom ska närvara när folk kliver in i stadiet salongsberusad.
Vid vilken ålder tycker du de ska få ta del utav världen som den ser ut i verkligheten?
Citera
2026-06-19, 19:35
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Har en förälder som super sig berusad varje gång det bjuds till middag eller fest. Jag skämdes rejält över det under min barndom och de känslorna har följt med upp i vuxen ålder. Tänker inte moralisera och gudarna vet att jag själv gillar att festa, men kommer aldrig försätta mina barn i en situation där de behöver skämmas för mig på det sätt jag har gjort för min förälder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in