2026-06-18, 12:45
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Det är för det är kvinnor som tar emot och bedömer och vi vet ju alla hur illa kvinnor behandlar andra kvinnor. I synnerhet om de är snygga.

Shit! Du har kanske rätt! Intersexuell konkurens måste alltid ut någon väg.
Citera
2026-06-18, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
En lågoddsare är att män i högre utsträckning behöver akut vård för kroppskador och problem med hjärta.
Troligtvis, kvinnorna söker nog oftare hjälp med psykiska problem och det är inte lika prioriterat som fysiska skador.
Citera
2026-06-18, 15:18
Medlem
Förvånar mig inte. Kanske för en del män som kommer in på akuten är obehagliga, skriker och har sig. Sådana karaktärsdrag man gärna tilldelar kvinnor.
Hade män fött barn hade definitivt förlossningsvården sett annorlunda ut. Pipsillar.
Citera
2026-06-18, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nippfitt
Förvånar mig inte. Kanske för en del män som kommer in på akuten är obehagliga, skriker och har sig. Sådana karaktärsdrag man gärna tilldelar kvinnor.
Hade män fött barn hade definitivt förlossningsvården sett annorlunda ut. Pipsillar.

Tvärtom, män skriker inte men dom kommer heller inte in för småsaker.

Hur exakt skulle förlossningsvården varit annorlunda? Män har verkligen inga fördelar inom vården och inom akutvård gäller triagering där man blir prioriterad efter symtom med REETS systemet, inte av att nån skriker. Att folk har råkat såga av sig armen på jobbet går före att "ha lite ont i magen"

Om män födde barn skulle tjejerna tycka "man upp" och sluta gnäll. Jag försöker posta på instagram så se snygg ut.
Senast redigerad av Bib-bo 2026-06-18 kl. 16:04.
Citera
2026-06-18, 16:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Meningslös undersökning om man inte fördjupar sig i vilka åkommor som prioriteras/ inte prioriteras.

Kan anta, då män är mindre benägna att söka vård, att män som väl söker vård på akuten -gör det med tydligare åkommor än kvinnliga patienter.

Skriver under på detta. Jag vet män som inte ens självmant sökt vård när de haft lunginflammation. Eller män med hjärtinfarkt som tar långfärdsbussen till sjukhuset istället för ambulans. Tyvärr!

Samtidigt känner jag till en kvinna som bröt höften som fick vänta i ETT HALVT DYGN på hjälp i hubudstaden, så kanske kommer tuffa kärringarna snart undvika vård och klättra jäms med den manliga statistiken...
Citera
2026-06-18, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Skriver under på detta. Jag vet män som inte ens självmant sökt vård när de haft lunginflammation. Eller män med hjärtinfarkt som tar långfärdsbussen till sjukhuset istället för ambulans. Tyvärr!

Samtidigt känner jag till en kvinna som bröt höften som fick vänta i ETT HALVT DYGN på hjälp i hubudstaden, så kanske kommer tuffa kärringarna snart undvika vård och klättra jäms med den manliga statistiken...

Och folk som tror att den som skriker högst får snabbast vård, det funkar inte så. Du får bara irriterad personal när du väl får hjälp.
Citera
2026-06-18, 16:25
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:

kärringarna kan bita ihop och gå hem och ställa sig vid spisen där dom hör hemma istället för att klaga.
Citera
2026-06-18, 21:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
kärringarna kan bita ihop och gå hem och ställa sig vid spisen där dom hör hemma istället för att klaga.

Vad har det här med NÅGONTING ATT GÖRA med det jag skrev? Läsförståelse nolla på dig. Gå om grundskolan.
Citera
2026-06-18, 21:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Och folk som tror att den som skriker högst får snabbast vård, det funkar inte så. Du får bara irriterad personal när du väl får hjälp.

Tanten som bröt höften är snällast i världen och gör inget väsen sv sig så... Fel, fel, fel gissat av dig.
Citera
2026-06-18, 21:24
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Tanten som bröt höften är snällast i världen och gör inget väsen sv sig så... Fel, fel, fel gissat av dig.
Samtidigt är en bruten höft inte dödligt och bör prioriteras ner. Dels för att det som sagt är ofarligt om än lite smärtsamt men även för att höften inte blir mindre bruten av att hon får gå före någon med hjärtinfarkt.

Kvinnor söker ofta vård för småsaker. Psykosomatiska åkommor som ofta snarare går att spåra i psykisk ohälsa än i faktiska skador som behöver fysisk vård.
Citera
2026-06-19, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Tvärtom, män skriker inte men dom kommer heller inte in för småsaker.

Hur exakt skulle förlossningsvården varit annorlunda? Män har verkligen inga fördelar inom vården och inom akutvård gäller triagering där man blir prioriterad efter symtom med REETS systemet, inte av att nån skriker. Att folk har råkat såga av sig armen på jobbet går före att "ha lite ont i magen"

Om män födde barn skulle tjejerna tycka "man upp" och sluta gnäll. Jag försöker posta på instagram så se snygg ut.

Det har gjorts tester där män fått elektroder fästa på magen för att känna av smärtan av värkar kvinnor upplever vid en förlossning och de kvider och klarar knappt av smärtan, så ditt snack om att män hållt ihop, absolut, vissa män.
Har själv lång erfarenhet inom vården och även hört från kollegor om just män som ballar ur och beter sig illa.
Sen absolut att män som grupp söker mindre vård för psykisk ohälsa, men de som är störda är rejält störda och kvinnor vs män så är dessa störda oftast män. Precis som att män står för majoriteten av brott ex.
Citera
2026-06-19, 08:59
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nippfitt
Det har gjorts tester där män fått elektroder fästa på magen för att känna av smärtan av värkar kvinnor upplever vid en förlossning och de kvider och klarar knappt av smärtan, så ditt snack om att män hållt ihop, absolut, vissa män.

Tilll skillnad från hur kvinnor beter sig vid förlossning när de ligger tyst och stoiskt utan bedövning menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in