Citat:
Ursprungligen postat av
Neuroadapt
Varför kallar du det Kyjiv-Dima?
Är han därifrån?
Nej han är Belarusian men får och redovisar numera uppgifterna han förmedlar från huvudsak Kievregimen tidigare så hade han även en ren rysk kanal parallellt med den nuvarande millitary och som var mycket bättre.
Rent faktamässigt exempelvis så redovisade han listor på de Ukrainska förlusterna i manskap varje vecka och andra uppdateringar direkt från ryska federationen.
Om han är köpt av dem eller det beror på släktskap är svårt att veta.
Anekdot,
Den bidragande orsaken till Dimas ställningstagande för Kievregimen kan även vara att när Ukronazi fängslande och misshadlade kriggsbloggaren Gonzalo Lira till döds så blev kanalen helt annorlunda till förmån för Kievregimen.
Lira var nämligen en vän till Dima och de delade uppgifter om SMO med varandra.