2026-06-18, 14:51
Medlem
Sjukt härligt att höra på för alla de som bor i stan

Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Förslagsvis ett fejkat motorljud. Det kanske största problemet är att de är helt tysta och smyger upp på en som från ingenstans. Fått "jumpscares" många gånger när jag varit ute och gått eller cyklat. Ett tydligt konstant ljud som meddelar omvärlden att en idiot är i antågande vore av stort allmänintresse.
Citera
2026-06-18, 15:55
Medlem
Gärna något riktigt töntigt ljud så att dom blir förlöjligade.
Citera
2026-06-18, 16:39
Medlem
brianmolkos avatar
Kan ju ta bort ljud på bilar så de blir tyst osv, och sen blir det inte lika manligt och coolt att köra fort ..
Citera
2026-06-18, 16:43
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Hahaha gnälliga gubbkärringar i tråden som vill förbjuda allt man stör sig på.
Realistiskt sett, hur ofta blir ni skrämda och drabbade av en elcykel? Vilket skämt!
Hur mår ni egentligen?

Elcyklarna är rustade med ringklockor så är man inte född i onödan så går de faktiskt att använda.

Vill man förbjuda elcyklar för några idioter inte kan framföra dem ordentligt så bör vi såklart förbjuda alla former av färdmedel.

Med tanke på att man måste ha ögon i nacken idag för alla idioter som envisas att köra dom på trottoaren vilket är förbjudet ditt flarne Kritiken är befogad vi som är fotgängare ska inte behöva vara rädda att bli påkörda av scootrar som väger över 100kg..
Citera
2026-06-18, 16:48
Medlem
Förbjud allt!
Citera
2026-06-18, 16:51
Medlem
Chablisnoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Ett problem som än mer gäller cyklister, de kan ju köra i över 30 kmh på cykelbanorna i stan. Alla som rör sig snabbare än 7 kmh borde ha en saftblandare på huvudet (nej, inte en sådan saftblandare, en som har ett kraftigt ljus som snurrar) och en blippande siren.

Joggarna hade sett

+ en tvåmeters blå och gul flagga på skallen.
Hatar dessa pinncyklar.

På trottoaren där jag höll mig på rätt sida åkte två ungar förbi mig bakifrån på en pinncykel, den ena styrde och den andra sparkade till mig. Sen skrek de något på arabiska.
Citera
2026-06-18, 16:52
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Förslagsvis ett fejkat motorljud. Det kanske största problemet är att de är helt tysta och smyger upp på en som från ingenstans. Fått "jumpscares" många gånger när jag varit ute och gått eller cyklat. Ett tydligt konstant ljud som meddelar omvärlden att en idiot är i antågande vore av stort allmänintresse.
Detta tänkte jag på senast igår och skriver under!
Citera
2026-06-18, 17:43
Medlem
Citat:
Problemet är inte att de är tysta utan att de körs för fort. Sänk maxhastighet så att de får samma hastighet som övriga trafikanter på cykelbanan.

Gör som Finland och sätt åldersgräns på 15 år så går dett dessutom att straffa förare för vårdslöshet i trafik om de kör olämpligt. Om föraren är under 15 år så kan föräldrarna straffas som främjat olovlig körning.

Vi vill inte ha oljud i onödan och om man har musik i öronen så hörs inte varningsljudet.
Citera
2026-06-18, 18:24
Medlem
Wrossmols avatar
Absolut. De är ju livsfarliga. Jag kom igår ut från en butik- när en brud på elsparkcylel kom i extremt hög hastighet rakt emot mig. Helt ljudlöst. Hade jag haft blicken åt sidan hade jag inte suttit här och skrivit. Jag hade eventuellt legat på intensiven på sjukhuset. Så jag lyckades kasta mig åt sidan i absolut sista sekunden. Och hamnade i en taggbuske. Men fick bara några rivsår på handen. Och det här var ju inte första gången jag var nära krocka med en sån där.
Citera
2026-06-18, 19:44
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wrossmol
Absolut. De är ju livsfarliga. Jag kom igår ut från en butik- när en brud på elsparkcylel kom i extremt hög hastighet rakt emot mig. Helt ljudlöst. Hade jag haft blicken åt sidan hade jag inte suttit här och skrivit. Jag hade eventuellt legat på intensiven på sjukhuset. Så jag lyckades kasta mig åt sidan i absolut sista sekunden. Och hamnade i en taggbuske. Men fick bara några rivsår på handen. Och det här var ju inte första gången jag var nära krocka med en sån där.
Såg en äldre herre kasta sina nycklar mot en idiot som dundrade förbi på en elsparkcykel i säkert 60 km/h på en gångbana med lekplats och lekande ungar. Synd att han inte träffade.. Enda remedial factor i ekvationen är att idioterna nu är kraftigt överrepresenterade i rekonstruktiv kirugi och tandvård efter ha åkt och ramlat.
Citera
2026-06-18, 20:06
Medlem
mlon.eusks avatar
Hur ska en elsparkcykel förvaras om den konstant ska ge ljud ifrån sig?

Ljudisolerad låda i garaget med ständig laddning av ljudsystemet?

Bor man i en etta blir det svårt att sova.
Citera
2026-06-18, 20:27
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Med tanke på att man måste ha ögon i nacken idag för alla idioter som envisas att köra dom på trottoaren vilket är förbjudet ditt flarne Kritiken är befogad vi som är fotgängare ska inte behöva vara rädda att bli påkörda av scootrar som väger över 100kg..

Det är ju naturligtvis elcyklarna det är fel på, jag hade helt glömt bort att det är auto-pilot, men bara när cykeln känner på sig att det är en idiot som står på den.

Man kan ju naturligtvis inte förbjuda allting som missköts utav några individer ditt flame, vad det nu betyder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in