2026-06-18, 18:04
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
så du är en bekväm högerfitta som föredrar att gå omkring i europa med dina skrän och tro att du gör någon nytta?
Var har jag skrivit att jag propagerar för något din jävla idiot? Sluta knarka idag!
Citera
2026-06-18, 18:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Jo jo, men det är inte som att det är en militär intervention av slaget "tre svenskar åker ner till Gaza och strider lite på eget bevåg" som behövs i det här fallet. Israel är en toppmodern stat med amerikansk backning, Gaza är en fattig och över tid misshandlad region som saknar grundläggande saker så som mat, vatten och sjukvård.

Det finns ingen armé att ansluta sig till ens om man skulle vilja. UNWRA då i så fall, och där vet jag inte om det kanske ingått svenskar genom åren. Vet du?

Tycker det känns oärligt att du försöker få konflikten i Palestina att framstå som något den inte är för att på så sätt kasta shade på Palestinarörelsen.

Säga vad man vill om rörelsen, men att lasta dom för utebliven militär intervention mot Israel är lite väl hårt.
Frågan är då vad du tänker om Palestinademonstrationer? Om inte militära interventioner enligt dig kan påverka kriget, hur tror du då att demonstrationer i Sverige skulle påverka?
Citera
2026-06-18, 18:06
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Hur många från bänghögern har åkt till Ryssland för att kriga för sitt runkobjekt Putin? 🤔
Stöd för Ryssland hittar du på vänsterkanten. Men vänsterdårarna är för fega för det. Vänstern skulle skicka noll vapen till Ukraina om dom fick chansen att bestämma.

Röstning i EU innan Putins krig:
Sverigedemokraterna är det mest Rysslandskritiska svenska partiet i EU-parlamentet medan Vänsterpartiet det klart minst kritiska. Det visar en stor genomgång av hur alla EU-parlamentariker röstat i frågor som rör Ryssland sedan 2019.
https://www.europaportalen.se/2022/06/undersokning-mest-och-minst-rysslandskritiska-i-eu-parlamentet

Men du trodde kanske att vänstern var mest kritisk? Eftersom vår Public Service och sosseMaggan brukar insinuera att högern är mer ryssvänlig.

Public Service, vänsterpolitikerna och palestinakramarna är inte intresserade av palestinierna. Dom ser dom endas som vapen att bruka mot Israel, som dom vill ska utplånas. Annars hade dom gapat sig hesa över bruket av barnsoldater i Gaza och Hamas terrorvälde mot sin egen befolkning, eller att Hamas vägrar att lägga ner vapnen så att byggjobbare får möjlighet att rulla in med sina maskiner och återuppbygga Gaza.

Men som du märker är det alldeles tyst om detta. Dom skiter fullständigt i palestinierna.
Citera
2026-06-18, 18:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
För att som frivillig kunna strida emot IDF så måste man ju förslagsvis vara på en plats där IDF också finns.
Om man invaderar från ett grannland kommer IDF dit. Skydd kommer där skydd behövs.
Citera
2026-06-18, 18:07
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Lite optopic men finns det nåt muslimsk land som inte bedriver slavhandel? Seriös fråga.

UK?
Citera
2026-06-18, 18:09
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Var har jag skrivit att jag propagerar för något din jävla idiot? Sluta knarka idag!

jo jag tänkte eftersom du drog alla vänster om sd över en kam så tänkte jag ju att du propagerar för allt som näthögern gör här på fb.
Citera
2026-06-18, 18:10
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Frågan är då vad du tänker om Palestinademonstrationer? Om inte militära interventioner enligt dig kan påverka kriget, hur tror du då att demonstrationer i Sverige skulle påverka?

Tror inte det är militära interventioner i formen av att tre svenskar drar ner till Gaza och krigar lite random mot Israel som behövs.

En mer gedigen intervention koordinerad av annan armé skulle nog kunna hjälpa till. Men det hade bara eskalerat konflikten ytterligare

Enorm skillnad i risk och kostnad också på demonstration och militär kamp. Man kan visa sitt stöd mot orättvisor på andra sätt än att just kriga för dom, och ändå göra någon skillnad. Klart man undviker ge sig in militärt i en tröstlös, fullständigt ensidig kamp.

Man har väl familj och barn osv. Då spelar man sitt enda liv på en klokt sätt = demonstrerar hellre än krigar.
Citera
2026-06-18, 18:12
Medlem
Smekarn87s avatar
Ont om vapen över I Palestina. Även om du åker ner finns ingen AK att få. Palestinierna bedriver det under folkrätten uttalade fria kriget. Även om det är otroligt olyckligt att de valt hamas senast.
Citera
2026-06-18, 18:12
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik

Varje lördag ställs busstrafiken in hela eftermiddagarna i Stockholms innerstad för att skrikande och skränande demonstranter ska förstöra gatufriden med sitt gapande ochsin domedagstrumma.

Demonstrationerna är en pest och beslutet att ställa in kollektivtrafiken är absurt.

Nettanyahu lär skita fullständigt om folk går omkring och skriker på gatorna i Stockholm. Idioti alltihopa.
Citera
2026-06-18, 18:14
Medlem
shitholecitizens avatar
Så är det alltid med vänstern. De är för bekväma för att göra jobbet själva och vill hellre att andra gör det åt dem.
Citera
2026-06-18, 18:15
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
jo jag tänkte eftersom du drog alla vänster om sd över en kam så tänkte jag ju att du propagerar för allt som näthögern gör här på fb.
Jag förstår och det är därför jag ber dig att sluta knarka, det är inte bra. Lycka till, jag håller tummarna!
Citera
2026-06-18, 18:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Tror inte det är militära interventioner i formen av att tre svenskar drar ner till Gaza och krigar lite random mot Israel som behövs.

En mer gedigen intervention koordinerad av annan armé skulle nog kunna hjälpa till. Men det hade bara eskalerat konflikten ytterligare

Enorm skillnad i risk och kostnad också på demonstration och militär kamp. Man kan visa sitt stöd mot orättvisor på andra sätt än att just kriga för dom, och ändå göra någon skillnad. Klart man undviker ge sig in militärt i en tröstlös, fullständigt ensidig kamp.

Man har väl familj och barn osv. Då spelar man sitt enda liv på en klokt sätt = demonstrerar hellre än krigar.
Ja att majoriteten av sympatisörerna aldrig åker ner är fullt förståeligt. Men detta handlar inte om majoriteten, det handlar om att i många andra krig har det funnits ett antal fanatiker som tagit sig ner och krigat, oberoende av riskerna. Frågan är varför just detta inte existerar i Palestina trots att rörelsen ändå är stor och får ett relativt stort medhåll i samhället?

Men du hävdar att det beror på att det enmigt dig inte skulle påverka något. Frågan är då hur mycket en demonstration verkligheten påverkar? Eller en bojkott av dem i Eurovision? Eller en bojkott av israeliska varor? Hur skulle dessa ageranden påverka utfallet mer menar du? Eller humanitär hjälp som aldrig kommer fram?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in