Citat:
Ursprungligen postat av
NobelPrizeWinner
Vad skulle han gjort istället tycker du?
Min åsikt är att han aldrig skulle ha trott på räven Netanayu.
Hållt krigsfartyg hemma och signerat avtalet i Oman i februari.
Han skulle förstås aldrig kastat det avtal som redan fanns med Iran i papperskorgen.
Han skulle aldrig ljugit om att kärnvapenprogrammet i Iran fullständigt utplånats.
Han skulle aldrig ha ställt upp strategiska mål han inte hade uthålligheten att genomföra.
Han skulle aldrig ha gett sig in i leken utan en tydlig plan för vad som händer ifall Iran inte kapitulerar på en månad.
Han skulle inte agerat utan kongressens stöd.
Fick inte ut något av det annat än att Iran bör vara ännu mer motiverade att skaffa kärnvapen.
Stötte sig med sina allierade genom att enhälligt ge sig in i en konflikt och sedan kräva deras stöd.
Drev upp priserna på hemmaplan och sköt slut på halva förrådet av avancerade smällare.
Man kan gott vara efterklok när det blir en sån här jävla katastrof.
He fucked up.