2026-06-18, 16:11
  #85
Medlem
Eurodiscos avatar
Egentligen så spelar det ingen roll vem som styr sverige eftersom vi inte har någon riktig höger det är bara åtta nyanser av rött. Så det är bättre att inte rösta alls och invänta den totala kollapsen av swedestan
Citera
2026-06-18, 16:32
  #86
Medlem
Africagonzos avatar
Det är inget ödesval, ni som tror att det blir stora skillnader efter valet hoppas/tror för mycket.
Några kronor i bränsleskatt så att landsbygden avfolkas ännu mer och så blir det en ny version av plastpåseskatt, så mycket mer än det sker inte.
De stora frågorna styrs av EU. I mina ögon är det skendemokrati med 8 partier i lite olika nyans.
Citera
2026-06-18, 16:37
  #87
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Krig passar inte alla, jag förstår dig. Svenskar har varit fredsskadade alldeles för länge. Men inget varar för evigt.

Även om det känns mycket jobbigt och hemskt just nu så kommer det göra gott i det stora hela och inför framtiden.

Det finns säkert någon jour du kan ringa…

Krig och inbördeskrig är två helt skiljda saker. Inbördeskrig är mycket värre än krig mot annat land då det uteslutande är gatustrider. Fråga Israel hur det gick med gatustrider mot barfota Palestinier.

Du tror du är någon Rambo, tills en drönare slår ner i din röv.

Om du tror framtiden blir bättre av krig då behöver du se över ditt liv och hur du mår.
Citera
2026-06-18, 16:53
  #88
Medlem
Sen är det väldigt många högeranstrukna som verkligen mår dåligt över vart Sverige är på väg och att det lutar åt vänsterstyre i höst och verkligen kan konstatera att det är "kört" för att alla andra röstar fel. Främst då på Miljöpartiet som verkligen är samhällets gissel.

De borde stanna upp och tänka på att var tionde person som har rösträtt i Sverige sympatiserar med MP.

Det är fler än vad NMR, MED, Örebropartier och AFS och allt vad de heter ens kan drömma om att få tillsammans.

Hajja någon gång att folk verkligen VILL ha det så.
Citera
2026-06-18, 17:49
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det kommer helt klart att bli andra bullar för vit bilkörande villaboende medelklass efter hösten. Tänk er ett starkt Miljöpartiet med Daniel Helldén som transportminister. Ni kommer inte att råd att ha cykel ens en gång. Det blir apostlahästarna till jobbet och nya skatter och pålagor ovanpå de redan befintliga. Ett ökat flyktingmottagande och en återställning av de subventioner som Tidelaget har omfördelat till sina rika vänners bankkonton är inte helt gratis, ifall någon nu trodde det.

Så nu är det bara att kavla upp ärmarna och hugga i, Svensson. Jamaals fru är gravid med parets tolfte barn och det är dyrt. Det blir ingen all-inclusive i Thailand för era ungar nästa sommar.
Kan jag spåra en viss avundsjuka mot folk som bor i villa?
Citera
2026-06-18, 17:58
  #90
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Det är faktiskt aningen problematiskt att ett parti som har hög (högst?) andel högutbildade mer eller mindre är ett degrowth-parti. Visst, det är väl centrerat bland humanistiska utbildningar, men ändå. Aja, hade kunnat vara värre, de är ändå någorlunda vettiga i i jämförelse med Greens i andra länder.

Diverse förmögenhetsskatter som föreslås av S är dock något som oroar mig, annars tror jag inte S-komponenten i en Maggan-regering är särskilt skadlig.

Intressant spaning, det är väl som du säger humanistiska eller humaniora utbildningar, flum utbildningar? Men väldigt många lärare röstar grönt har jag förstått.

På vilket sätt är dom vettigare i jämförelse med andra länders gröna partier?
Citera
2026-06-18, 18:10
  #91
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Sen är det väldigt många högeranstrukna som verkligen mår dåligt över vart Sverige är på väg och att det lutar åt vänsterstyre i höst och verkligen kan konstatera att det är "kört" för att alla andra röstar fel. Främst då på Miljöpartiet som verkligen är samhällets gissel.

De borde stanna upp och tänka på att var tionde person som har rösträtt i Sverige sympatiserar med MP.

Det är fler än vad NMR, MED, Örebropartier och AFS och allt vad de heter ens kan drömma om att få tillsammans.

Hajja någon gång att folk verkligen VILL ha det så.

Bra poäng!

MP har ett stöd på ca 7% i OU, alla de där ytterkantspartierna du nämner får TILLSAMMANS ihop ca 0,5%.

0,5% som för det första inte åstadkommer någonting, och som för det andra mycket väl kan sänka Tidö och svensk höger för alltid. De tuffa sänker Sverige för alltid, bra jobbat. Fr o m september är Sverige rökt för alltid?

Eller? 2030 kommer ny chans? BSS bror?
Citera
2026-06-18, 18:39
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Krig och inbördeskrig är två helt skiljda saker. Inbördeskrig är mycket värre än krig mot annat land då det uteslutande är gatustrider. Fråga Israel hur det gick med gatustrider mot barfota Palestinier.

Du tror du är någon Rambo, tills en drönare slår ner i din röv.

Om du tror framtiden blir bättre av krig då behöver du se över ditt liv och hur du mår.

Fråga istället palestinierna hur gatustriderna gick. De förlorade fler soldater än israeler den 7 oktober. Det är det inte många sån vet. Efter år av planerande och skulle slakta så många de kunde, sen blev de mer slaktade själva. Efter det behöver vi inte ens tala om.

Det finns ingen mall om hur krig och inbördeskrig går till. Det är väldigt olika och krigsstrategier och teknologi är ständigt i utveckling.
Citera
2026-06-18, 19:16
  #93
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Intressant spaning, det är väl som du säger humanistiska eller humaniora utbildningar, flum utbildningar? Men väldigt många lärare röstar grönt har jag förstått.

På vilket sätt är dom vettigare i jämförelse med andra länders gröna partier?
Ja, det är min gissning. Finns antagligen nån opinionsmätning med specifika utbildningar, vill minnas att civilingenjör är tydligt moderat, bl. a.

Tar vi t. ex. UK, där Greens är ett parti som ganska nyligen fått vind i seglen och är avsevärt mer populistiska än MP, så är de ännu hårdare med omfördelning, hjärndöd ekonomisk politik och oseriös migrationspolitik. Här är deras manifest för migration som de senare tvingades ta bort.

https://x.com/maxtempers/status/2041483555033751827
Citera
2026-06-18, 19:17
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Eller Länge Leve De Röda!?

Vad säger ni. - Är det här början på slutet för den vite mannen i Sverige, eller är räddning i sikte?

Hur vill du som vit gå under tillsammans med din familj på bästa sätt när stunden dagas. Med fanan högt och med ett bang, eller stilla med knuten näve i fickan?
Döds ryckningarna har hållt på en längre tid. Man får fokusera på dig själv o göra det bästa av livet.
Citera
2026-06-18, 19:19
  #95
Medlem
mensverkets avatar
Gillar inte dessa pollar före valen som påstår att partier ökar och sjunker. Är det för att påverka de äldre och lättpåverkade?
Citera
2026-06-18, 20:20
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Eller Länge Leve De Röda!?

Vad säger ni. - Är det här början på slutet för den vite mannen i Sverige, eller är räddning i sikte?

Hur vill du som vit gå under tillsammans med din familj på bästa sätt när stunden dagas. Med fanan högt och med ett bang, eller stilla med knuten näve i fickan?

Det demokratiska fönstret är stängt.
Vi kommer inte att kunna rösta oss ur det.
Jag säger åt mina barn att förbereda sig på att flytta och förkovra sig.
Själv hoppas jag mest bara att jag dör snabbt när det är dags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in