2026-06-18, 16:35
Avslutad
Undersökningen är inte trovärdig. Man har manipulerat frågeställningarna utifrån det resultat man i förväg vill ha. Naturligtvis ett försök att minska debatten om antisionismen inom ffa vänsterpartiet.
Tror de flesta som följer dagspolitiken genomskådar dessa bedrövliga påverkanskampanjer som public service håller på med . S o V megafon.
Enbart för att svartmåla Sd. Så jvla uselt att de får hålla på !
Citera
2026-06-18, 17:31
Avstängd
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bioacc
Haha. Jag är dessvärre inte insatt i alla turer kring Kalle Anka-partiet eller dess högerblivna skämtledare, men jag är ändå lite nyfiken på vad som egentligen hände efter att han bar den vackra kippan. Togs inte händelsen emot väl eller?

När jag såg bilden av honom och den där "hatten" på huvet tänkte jag först i min enfald att det var ett fotomontage, men icke.
En skämskudde räckte inte.
Han nöjer sig inte med att åka dit och fjanta sig utan ska dra det till det yttersta. Brrrrrr
Citera
2026-06-18, 17:40
Medlem
pepsi haxs avatar
Tror inte på den där undersökningen för fem öre.

Största antisemitiska grupperna röstar S, V , C
Det är där alla terroristgubbarna är.
Citera
2026-06-18, 17:43
Medlem
Så, undersökningen bygger på att respondenter fick ta ställning till frågeställningar och alla svar var i praktiken "antisemistiska" som delades in i antingen om de var:

"Forskarna delade in antisemitism i tre huvudområden:

1.Traditionell och Förintelserelaterad antisemitism.
2. Social distans till judar (t.ex. ovilja att ha judar som grannar eller familjemedlemmar).
3. Israelrelaterad antisemitism (där kritik mot Israel skiljs från antisemitiska föreställningar om judar)"

Det andra problemet är att man frågade 30 258 personer mellan 18 och 74 år där enbart 6 789 svarade. Hur många tror ni var muslimska blattar som tillfrågades och hur många av dem svarade. Om 90% av dem som svarade var politiskt intresserade och sympatiserade med SD blir det också så att svaren relaterar mer till dem som svarade.

Det säger sig självt att många blattar fullkomligt skit i att svara på enkäten. SCB och Forum för levande historia fick svar från de som var intresserade av att skicka in svar och blattarna brydde sig inte.
Citera
2026-06-18, 19:13
Medlem
Mig veterligen är Vänsterpartiet som i över 2 års tid nu har haft skandal efter skandal kring antisemitism.

Lägg till att hela Vänster-partiet kryllar av Islamister och terrorvurmare som avgudar Hamas.

SD har alltid främst varit mot Islam som alla är överens om är det största hotet mot väst just nu.
Jimmie var dessutom nere i Israel och skakade hand med några judar för inte så länge sedan. Något som vänster aldrig skulle göra.

Nej denna artikel är beställd och BS. Som så mycket annat man ser i nyhetsflödet idag. En direkt kontring mot återigen Vänsterpartiets alla skandaler med Islamister, terrorister och antisemitism.

Kommunister och Islamister går hand i hand, glöm inte det. Skinnskallar från 90-talet röstar inte ens på arbetarpartiet SD.
Senast redigerad av KetaminKajsa 2026-06-18 kl. 19:16.
Citera
2026-06-18, 19:29
Avstängd
Kalaskula544s avatar
Konstigt, jag som är SD'are har noll emot judar. Tvärtom vill jag gärna se mer av judendomen mer öppet i vårt ''mångkulturella samhälle'' nu är det bara Islam som visas.. hörs och tar mest plats.

Muslimer däremot.. där klämmer skon, jag hatar Islam och deras grisbok Koranen.. Då dom hatar mig och min identitet.

Säkerligen Qatar som gett SVT pengar för att göra denna poll.
Citera
2026-06-18, 20:02
Medlem
mlon.eusks avatar
SD's ledning är sionister,
de vore mer demokratiska om de vore antisemiter.
Citera
2026-06-18, 20:17
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
https://www.svtplay.se/klipp/e9d3mWE/antisemitism-vanligast-bland-sd-valjare

Enligt en myndighet som Tidölaget finansierar så är SDs väljare mest antisemitiska, t.ex. vill de inte bo nära judar och tycker att judar i Sverige är för lojala mot Israel.

Tvärtemot vad som sägs på sidor på Flashback så är vänsterns väljare, särskilt Vänsterpartiets, minst antisemitiska.

Detta sticker hål på en myt som både SD som parti och deras väljare här på Flashback länge har ljugit om. Att SD tvärtom skulle vara det mest filosemitiska partiet och att Vänsterpartiet skulle vara fyllt med judehatare. Bara häromdagen stod Jimmie Tråkesson och skrek att V var fyllt med judehatare.
Det går ju inte heller för tidölaget att skylla på vänstermedia då det är deras egen myndighet som gjort denna undersökning.

Denna undersökning har slagit ner som en bomb och lär säkerligen påverka valet.
Vad tror ni undersökningen kommer få för konsekvenser?
Kommer SD fortsätta dalta om att dom minsann älskar judar mest?
Kommer Jimmie Tråkesson behöva göra ännu en resa till Israel för att "visa sin beundran"?
Länken fungerar inte längre.
Låter iaf otroligt märkligt för mig som växte upp i Tensta med alla som dagligen skrek "jävla jude" som skällsord.

INGEN av alla jag känner som röstar på SD har det minsta emot judar, tvärtom.
Jag ställer mig verkligen frågande till hur den där undersökningen har gått till.
Publicerad av SVT! Vem har gjort den? Deras "kompisar" ?
Citera
2026-06-18, 20:31
Medlem
"Statlig undersökning" Jojo, DDR och Sovjet gjorde nog också sådana.

Sverigedemokraterna som älskar Israel är mest antisemitiska. Vänsterpartiet som avskyr Israel är minst antisemitiska. Krig är fred. Okunskap är styrka.
Citera
2026-06-18, 20:38
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Tro't den som vill........

Pew Research Center har flera studier som visar att muslimer är en grupp som generellt är jävligt antisemistiska, med vissa geografiska variationer:

https://www.pewresearch.org/global/2010/02/04/chapter-3-views-of-religious-groups/

Sedan visar denna studie att antisemitiska attityder i genomsnitt är vanligare bland muslimer än bland icke-muslimer i Europa. Enligt författaren återkommer detta mönster i flera olika länder och studier, vilket tyder på att det inte är ett fenomen som är begränsat till ett enskilt land eller en specifik undersökning. Genomgången visar också att högre grad av religiositet och mer fundamentalistiska tolkningar av islam ofta är förknippade med högre nivåer av antisemitiska attityder bland de grupper som studerats.

https://isgap.org/wp-content/uploads/2015/05/Jikeli_Antisemitic_Attitudes_among_Muslims_in_Euro pe1.pdf
Citera
2026-06-18, 21:00
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
https://www.svtplay.se/klipp/e9d3mWE/antisemitism-vanligast-bland-sd-valjare

Enligt en myndighet som Tidölaget finansierar så är SDs väljare mest antisemitiska, t.ex. vill de inte bo nära judar och tycker att judar i Sverige är för lojala mot Israel.

Tvärtemot vad som sägs på sidor på Flashback så är vänsterns väljare, särskilt Vänsterpartiets, minst antisemitiska.

Detta sticker hål på en myt som både SD som parti och deras väljare här på Flashback länge har ljugit om. Att SD tvärtom skulle vara det mest filosemitiska partiet och att Vänsterpartiet skulle vara fyllt med judehatare. Bara häromdagen stod Jimmie Tråkesson och skrek att V var fyllt med judehatare.
Det går ju inte heller för tidölaget att skylla på vänstermedia då det är deras egen myndighet som gjort denna undersökning.

Denna undersökning har slagit ner som en bomb och lär säkerligen påverka valet.
Vad tror ni undersökningen kommer få för konsekvenser?
Kommer SD fortsätta dalta om att dom minsann älskar judar mest?
Kommer Jimmie Tråkesson behöva göra ännu en resa till Israel för att "visa sin beundran"?

*gääääääsp*

Flytta tråden till papperskorgen?
Citera
2026-06-18, 21:31
Medlem
Syrons avatar
Minst överraskande om man känner folk från partierna. Folk i vänsterkretsar delar inte antisemitism, högern däremot svamlar gärna rätt så grovt på den nivån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in