2026-06-18, 12:50
  #27745
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Som rasist är personen väldigt insatt i inte bara det iranska folkets kynne utan även det israeliska och det amerikanska. Det arabiska folket har han dock inte uttalat sig nedlåtande om, vad det nu kan bero på...

Sen måste du förstå att det bara är du som skall visa upp källor. En person som skriver fritt ur fantasin som om det vore fakta behöver inte visa upp några andra källor än sin egen penna. Vi har ju två personer i tråden som shitpostar dagboksanteckningar med lögner hela dagarna och de har all rätt att inte visa några källor och de har all rätt att ljuga fritt. Samma personer som avkräver dig inte bara källor, det är du ju jättebra på, men även källor som passar just deras världsuppfattning. Källor som visar fel sak är judiska och avfärdas därmed som lögner automatiskt.

Jag uppskattar att läsa dina mycket bildade inlägg, men det blir lätt lite komiskt när allt ifrågasätts av de två nyfascisterna pga att de helt enkelt inte förstår eller har förmåga att ta till sig det du skriver. Du skriver till en bildad publik och dessa två personer är inte bildade. All cred till dig dock som tar dig tid att förklara.

Två fundamentaliser som gråthånglar i hörnet för att trösta varandra pga påkomna med oärlig agenda. Fint att ni har varandra!

Vad är det för rasistiskt jag uttryckt? Ge gärna exempel genom citat.

Vad är det för källor jag ej har postat? Ge gärna exempel genom citat.

Det har aldrig hänt. Mitt enda brott är att inte hålla med om erat narrativ, samt uttrycka den åsikten offentligt, och för det måste jag tystas och svartmålas. Samma med Graavarg. Du måste släppa oss nu. Det är osunt Petrus.

Mooshe Saada från Likud uttalade sig för en stund sen här, och det är lite samma typ av mentalitet som du ger uttryck för. Dygnet runt, maximalt våld och ingen proportionalitetsprincip:

Citat:
Moshe Saada, a lawmaker from Netanyahu’s ruling Likud party, urged the prime minister to take a harder line with the US over Lebanon.

“Prime Minister Netanyahu needs to tell Trump ‘enough’,” Saada said. “I am bound to defend Israelis, and withdrawing from Lebanon right now poses an existential threat to Israel. Duty demands that we strike Lebanon everywhere, around the clock, with maximum force and with no proportionality.”

Allt detta för att USA har mage att ta beslut utifrån annat än endast Israels bästa. Skrämmande!
Citera
2026-06-18, 13:06
  #27746
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Vad är det för källor jag ej har postat? Ge gärna exempel genom citat.
Svårt med minnet?
Tidigare idag påstådd du detta.

Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Iranierna tycker generellt att han är en världsfrånvänd nepo-baby utan egentlig koppling till landet.
När jag bad om källa till påståendet fick jag detta svar.

Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
En hyperboli självklart.

Alltså det visade sig vara helt fria fantasier från dig. Som du tydligen gör för det är så du diskuterar eller vad menade du med hyperboli?
Citera
2026-06-18, 13:13
  #27747
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Så du dömer ut opionsubdersökningen. Ok.

Vad har du för källa på att Iranska folket tycker att han är världsfrånvänd och nepo-baby?

Eller vad det bara dina egna åsikter om honom som du klistrar på ett helt folk?

om man landsätter clown prince pahlavi i iran mha fallskärm, valfri stad, inga poliser i närheten, hur många minuter tror du det tar innan han är shish kebab?
Citera
2026-06-18, 13:26
  #27748
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
om man landsätter clown prince pahlavi i iran mha fallskärm, valfri stad, inga poliser i närheten, hur många minuter tror du det tar innan han är shish kebab?
I valfri stad?
Det finns vissa städer i Iran med högt antal monarkister.

Hur många kan vi inte veta.

I opionsundetsökningen, som jag tidigare hänvisar till. Ger att i provinsen Gilan har han ett stöd på 42%.

Vem vet vad som skett i dit fiktiva scenario.
Citera
2026-06-18, 13:33
  #27749
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Mooshe Saada från Likud uttalade sig för en stund sen här, och det är lite samma typ av mentalitet som du ger uttryck för. Dygnet runt, maximalt våld och ingen proportionalitetsprincip:

Citat:
Moshe Saada, a lawmaker from Netanyahu’s ruling Likud party, urged the prime minister to take a harder line with the US over Lebanon.

“Prime Minister Netanyahu needs to tell Trump ‘enough’,” Saada said. “I am bound to defend Israelis, and withdrawing from Lebanon right now poses an existential threat to Israel. Duty demands that we strike Lebanon everywhere, around the clock, with maximum force and with no proportionality.”

Allt detta för att USA har mage att ta beslut utifrån annat än endast Israels bästa. Skrämmande!

om de inte får bomba libanon till damm och expandera sina gränser så är det ett nytt orättfärdigt illdåd mot dem som folk
Citera
2026-06-18, 14:12
  #27750
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Svårt med minnet?
Tidigare idag påstådd du detta.

När jag bad om källa till påståendet fick jag detta svar.

Alltså det visade sig vara helt fria fantasier från dig. Som du tydligen gör för det är så du diskuterar eller vad menade du med hyperboli?

Det går inte varken att bevisa eller motbevisa det påståendet. Det är ett påstående som får stå för mig.

Däremot kan man spekulera i om han hade vunnit ett val eller inte. Jag tror inte. Sen om en förlust är på grund av att iranierna tycker han är en världsfrånvänd nepo-baby, det kommer vi aldrig nå klarhet gällande oavsett.

Jämför med typ "svenskarna tycker att Alexander Skarsgård är en världsfrånvänd nepo-baby". Det kan man påstå, men det går inte att vederlägga direkt. Man kan också tycka olika även som svensk.

Min poäng med påståendet var dock att han framställs som mer populär än vad han egentligen är av personer med en agenda han passar in i.
Citera
2026-06-18, 14:42
  #27751
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Donald Trump tycks ha övergett i stort sett alla sina ursprungliga mål och är på väg att acceptera ett svagare avtal än det han tidigare så hårt kritiserat.

han gör en sämre deal med iran än vad obama gjorde, en otrolig svag förhandlingsförmåga har han visat hitills.
Citera
2026-06-18, 15:04
  #27752
Medlem
Trump själv slår ifrån sig kritiken på Truth Social och kallar sina kritiker för "idioter", samtidigt som han lyfter fram att han lyckats stoppa kriget och säkrat att Iran inte får kärnvapen.
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/116770180426363226)
Citera
2026-06-18, 15:11
  #27753
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
han gör en sämre deal med iran än vad obama gjorde, en otrolig svag förhandlingsförmåga har han visat hitills.
Ja och nu börjar republikanerna fatta vilket jävla skitavtal Trump gjort. Frågan är om han överlever detta..
Citera
2026-06-18, 15:14
  #27754
Medlem
Jämförelse mellan Obamas JCPOA och Trumps nya avtal
https://armscontrolcenter.org/the-iran-deal-then-and-now/
Citera
2026-06-18, 15:18
  #27755
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Trump själv slår ifrån sig kritiken på Truth Social och kallar sina kritiker för "idioter", samtidigt som han lyfter fram att han lyckats stoppa kriget och säkrat att Iran inte får kärnvapen.
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/116770180426363226)
Och vad är skillnaden nu då mot innan Trump sade upp avtalet om kärnenergin och startade kriget?
Jo Iran blir av med sanktionerna, får loss frysta tillgångar, Iran kntrollerar Hormuzsundet och tänker tydligen ta ut avgifter efter de 60 dagarna. Att man dessutom ska få till ett avtal om uranet som Iran sitter på och att Israel ska lämna Libanon är det väl ingen som tror på.
Iran framstår i alla fall som segrare just nu om man utgår ifrån att 14 punktsavtalet ska gälla.
Citera
2026-06-18, 15:29
  #27756
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Jämförelse mellan Obamas JCPOA och Trumps nya avtal
https://armscontrolcenter.org/the-iran-deal-then-and-now/

det är en jämförelse mellan JCPOA och tiden före detta avtalet du länkar till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in