2026-06-18, 07:10
  #193
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Visst fair enough.



Iran har ändå varit emot kärnvapen sen tidigare och kan alltid utveckla andra avskräckande vapen istället. De har fortfarande kontroll över Hormuz vilket bör vara avskräckande nog för USA.

Man kan inte se detta som något annat än en enorm förnedring för USA. Iran var visst inte Venezuela.
Helt omöjligt att se det på annat sätt och med ett så gigantiskt fiasko som detta var.

Men donalds fansen kommer nog säga det är en succé och totalseger ändå, frågan är varför, för de ser också sicket misslyckande detta är.
Och för i deras värld av kognitiv dissonans så finns bara en sak och att donalds alltid lyckas och är bäst.
För man insåg efter allt pedofil raseri de hade genom åren, och sen när det var uppenbart att donalds var djupt insyltad med Epstein och hans pedofili/sex med minderåriga.
Att det helt plötsligt inte längre var så farligt med pedofili och om det är donalds, och har har vi en hundraprocentig uppslutning också, trodde inte det fanns så många pedofiler i denna typen av högerextremism.

Så de kommer gasta om succé för donalds, och sen försöker de glömma av att det är donalds som orsakade precis allt som skett med Iran.
För låtsas är deras paradgren, och de försöker inbilla sig ingen ens märker, yeah sure
Går ju inte missa så uppenbart tydligt är det.
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ett helt bisarrt "deal" som Trump nu skrivit på:

- USA ska betala ett krigsskadestånd på 300 miljarder USD till Iran
- Alla sanktioner gentemot Iran ska lyftas
- Hormuzsundet öppnas för trafik (dvs som det var innan Trump började detta krig)
- Extremt luddiga och vaga formuleringar om kärnvapnen (mycket vagare än Obamas avtal)

Jag kan inte påminna mig om ett avtal som varit på totalt till Irans fördel. Och detta har Trump "uppnått" genom att bränna sisådär 40% av USA's viktigaste vapen.

Bisarrt är ordet.
Och sade donalds och hens fans att Obamas avtal var dåligt.
Det är sjukligt fascinerande att ingen ens försökte stoppa donalds i detta, för det måste varit många som insåg att detta skulle bli fiasko av och aldrig skulle gå fullfölja utan än större kostnader och människoliv.

Måste vara jobbigt för fansen nu med denna monumentala fiasko.

Och måste säga min reaktion på när donalds sade det är inte våra pengar, för jag tänkte direkt "Oj, är det så mycket.".
För man lärt sig hur donalds pratar om när hen gjort bort sig och försöker dölja, då berättar han det på detta viset.

Och snart kommer väl donalds fansen efter detta avtal säga donalds ska ha fredspris igen
Undrar för vad, för Obama hade ju redan ett avtal som var bättre än detta och kostade USA inget och med tanke på att det var Irans egna pengar de fick tillbaka den gången i utbyte för kontroller över anrikat uran.
Citera
2026-06-18, 07:34
  #194
Medlem
Obamas avtal var såååå mycket bättre.
Maga-aporna visar åter igen sin "kompetens".
Citera
2026-06-18, 07:42
  #195
Medlem
Ghastens avatar
Trist det inte blev ett byte av ledarskap så landet skulle bli vettigare. Samma skräp som kommer styra.

Sen vet vi att dom aldrig kommer följa det som lovas.
Citera
2026-06-18, 07:59
  #196
Medlem
Lustigt att Trump skrev på i Versailles - Versaillefreden 2.0? Kommer det nu en revanschistisk ”amerikansk Hitler” - JD Vance har ju kallat Trump det innan de blev kompanjoner?

Mer seriöst skulle jag ändå kalla det för oavgjort, fast eftersom USA är supermakten här är det ändå en förlust i prestige.
Citera
2026-06-18, 08:22
  #197
Medlem
SmartSkalles avatar
Huvudsaken oljan kommer att flöda igen och att väst därmed undviker en ekonomisk kollaps med skyhöga priser på allt och tomt i plånboken för mig och dig.
Sen att den Muslimska mördarjuntan kommer att fortsätta sitt folkmord mot den egna befolkningen och stödja terroristceller i hela Mellanöstern skiter vi fullständigt i - det är inget vi kan göra något åt.
Islam innebär kaos och ond bråd död för allt och alla som kommer i beröring med skiten, en naturlag helt enkelt som vi normala i väst inte kan eller ska bry oss om.
Muslim-pedofilerna i hela Mellanöstern kan dra åt helvete helt enkelt.
Dags att festa nu, paaartyyy folks !
__________________
Senast redigerad av SmartSkalle 2026-06-18 kl. 08:26.
Citera
2026-06-18, 09:00
  #198
Avstängd
Comitiums avatar
Amerikaner är så dumma och okunniga så de tror att Trump har åstadkommit något bra. Inte alla amerikaner men en stor del av dem. Hela krigsäventyret är ett veritabelt fiasko. Kommer det att bli bättre dag för dag nu i Mellanöstern? Knappast. Iran får en massa pengar. Ingen vinst för USA precis.
Citera
2026-06-18, 09:19
  #199
Medlem
veni.vidi.vomuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ett helt bisarrt "deal" som Trump nu skrivit på:

- USA ska betala ett krigsskadestånd på 300 miljarder USD till Iran
- Alla sanktioner gentemot Iran ska lyftas
- Hormuzsundet öppnas för trafik (dvs som det var innan Trump började detta krig)
- Extremt luddiga och vaga formuleringar om kärnvapnen (mycket vagare än Obamas avtal)

Jag kan inte påminna mig om ett avtal som varit på totalt till Irans fördel. Och detta har Trump "uppnått" genom att bränna sisådär 40% av USA's viktigaste vapen.

Bisarrt är ordet.
Trump: “We’re Gonna Win so Much, You May Get Tired of Winning!”
https://www.youtube.com/watch?v=Ryvkwx8BFss

Trump kommer gå till historien som president, den saken är klar
Citera
2026-06-18, 11:14
  #200
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindstream
Mer seriöst skulle jag ändå kalla det för oavgjort, fast eftersom USA är supermakten här är det ändå en förlust i prestige.
Iran får ett krigsskadestånd på 300 miljarder dollar av USA. Sanktioner mot Iran (en del som fanns innan kriget bröt ut) hävs. Det ser ut som att Iran kommer att få ta ut någon slags kontrollavgift vid Hormuz som tidigare var helt öppet.

Det är svårt att se detta som "oavgjort". Det ser ut som en amerikansk kapitulation.
Citera
2026-06-18, 11:37
  #201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Iran får ett krigsskadestånd på 300 miljarder dollar av USA. Sanktioner mot Iran (en del som fanns innan kriget bröt ut) hävs. Det ser ut som att Iran kommer att få ta ut någon slags kontrollavgift vid Hormuz som tidigare var helt öppet.

Det är svårt att se detta som "oavgjort". Det ser ut som en amerikansk kapitulation.
Du glömde väl att USA även ska mer eller mindre avlägsna sig från regionen, om jag fattat det korrekt?
Citera
2026-06-18, 13:17
  #202
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ett helt bisarrt "deal" som Trump nu skrivit på:

- USA ska betala ett krigsskadestånd på 300 miljarder USD till Iran
- Alla sanktioner gentemot Iran ska lyftas
- Hormuzsundet öppnas för trafik (dvs som det var innan Trump började detta krig)
- Extremt luddiga och vaga formuleringar om kärnvapnen (mycket vagare än Obamas avtal)

Jag kan inte påminna mig om ett avtal som varit på totalt till Irans fördel. Och detta har Trump "uppnått" genom att bränna sisådär 40% av USA's viktigaste vapen.

Bisarrt är ordet.


De geopolitiska, långsiktiga skadorna är ännu värre, Iran har slagit in en permanent kil mellan USA och Israel som kommer att försvaga bägge nationernas ställning och säkerhet, och USA´s allierade i Mellanöstern har tappat förtroendet dvs kommer förmodligen att distansera sig från USA och närma sig Iran för att så långt det går undvika framtida haverier och krigsutbrott i regionen orsakade av USA´s tafflighet.
Citera
2026-06-18, 13:52
  #203
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veni.vidi.vomui
Trump: “We’re Gonna Win so Much, You May Get Tired of Winning!”
https://www.youtube.com/watch?v=Ryvkwx8BFss

Trump kommer gå till historien som president, den saken är klar

han är den ende presidenten någonsin, den ende världsledaren, som lyckats öppna hormuzsundet.

billig olja och gödning tack vare donald j. trump!
Citera
2026-06-18, 14:02
  #204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Huvudsaken oljan kommer att flöda igen och att väst därmed undviker en ekonomisk kollaps med skyhöga priser på allt och tomt i plånboken för mig och dig.
Sen att den Muslimska mördarjuntan kommer att fortsätta sitt folkmord mot den egna befolkningen och stödja terroristceller i hela Mellanöstern skiter vi fullständigt i - det är inget vi kan göra något åt.
Islam innebär kaos och ond bråd död för allt och alla som kommer i beröring med skiten, en naturlag helt enkelt som vi normala i väst inte kan eller ska bry oss om.
Muslim-pedofilerna i hela Mellanöstern kan dra åt helvete helt enkelt.
Dags att festa nu, paaartyyy folks !
Skadan är redan gjord, grabben.
Detta är jude-pedofilernas plan, att krascha den globala ekonomin. Även om Hormuz öppnas nu, och oljan börjar flöda, så kommer det ändå ta månader till år att få ojlan till till användning. Reserverna kommer, som Trump sa, att ta slut inom 4 veckor. Gissa vad som händer med ekonomin då? Allt går enligt judepedofilernas plan. Svält och annat kaos är vad vi har att vänta oss.

Förövrigt så är Hormuz minerad, och det kommer ta flera månader att rensa dessa minor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in