Citat:
Helt omöjligt att se det på annat sätt och med ett så gigantiskt fiasko som detta var.
Visst fair enough.
Iran har ändå varit emot kärnvapen sen tidigare och kan alltid utveckla andra avskräckande vapen istället. De har fortfarande kontroll över Hormuz vilket bör vara avskräckande nog för USA.
Man kan inte se detta som något annat än en enorm förnedring för USA. Iran var visst inte Venezuela.
Iran har ändå varit emot kärnvapen sen tidigare och kan alltid utveckla andra avskräckande vapen istället. De har fortfarande kontroll över Hormuz vilket bör vara avskräckande nog för USA.
Man kan inte se detta som något annat än en enorm förnedring för USA. Iran var visst inte Venezuela.
Men donalds fansen kommer nog säga det är en succé och totalseger ändå, frågan är varför, för de ser också sicket misslyckande detta är.
Och för i deras värld av kognitiv dissonans så finns bara en sak och att donalds alltid lyckas och är bäst.
För man insåg efter allt pedofil raseri de hade genom åren, och sen när det var uppenbart att donalds var djupt insyltad med Epstein och hans pedofili/sex med minderåriga.
Att det helt plötsligt inte längre var så farligt med pedofili och om det är donalds, och har har vi en hundraprocentig uppslutning också, trodde inte det fanns så många pedofiler i denna typen av högerextremism.
Så de kommer gasta om succé för donalds, och sen försöker de glömma av att det är donalds som orsakade precis allt som skett med Iran.
För låtsas är deras paradgren, och de försöker inbilla sig ingen ens märker, yeah sure

Går ju inte missa så uppenbart tydligt är det.
Citat:
Och sade donalds och hens fans att Obamas avtal var dåligt.
Ett helt bisarrt "deal" som Trump nu skrivit på:
- USA ska betala ett krigsskadestånd på 300 miljarder USD till Iran
- Alla sanktioner gentemot Iran ska lyftas
- Hormuzsundet öppnas för trafik (dvs som det var innan Trump började detta krig)
- Extremt luddiga och vaga formuleringar om kärnvapnen (mycket vagare än Obamas avtal)
Jag kan inte påminna mig om ett avtal som varit på totalt till Irans fördel. Och detta har Trump "uppnått" genom att bränna sisådär 40% av USA's viktigaste vapen.
Bisarrt är ordet.
- USA ska betala ett krigsskadestånd på 300 miljarder USD till Iran
- Alla sanktioner gentemot Iran ska lyftas
- Hormuzsundet öppnas för trafik (dvs som det var innan Trump började detta krig)
- Extremt luddiga och vaga formuleringar om kärnvapnen (mycket vagare än Obamas avtal)
Jag kan inte påminna mig om ett avtal som varit på totalt till Irans fördel. Och detta har Trump "uppnått" genom att bränna sisådär 40% av USA's viktigaste vapen.
Bisarrt är ordet.
Det är sjukligt fascinerande att ingen ens försökte stoppa donalds i detta, för det måste varit många som insåg att detta skulle bli fiasko av och aldrig skulle gå fullfölja utan än större kostnader och människoliv.
Måste vara jobbigt för fansen nu med denna monumentala fiasko.
Och måste säga min reaktion på när donalds sade det är inte våra pengar, för jag tänkte direkt "Oj, är det så mycket.".
För man lärt sig hur donalds pratar om när hen gjort bort sig och försöker dölja, då berättar han det på detta viset.
Och snart kommer väl donalds fansen efter detta avtal säga donalds ska ha fredspris igen

Undrar för vad, för Obama hade ju redan ett avtal som var bättre än detta och kostade USA inget och med tanke på att det var Irans egna pengar de fick tillbaka den gången i utbyte för kontroller över anrikat uran.