Citat:
Ursprungligen postat av
Barbapappa2026
Trump håller istället på att integrera USA:s militär med Israels ytterligare medans det här medeibruset om att han dragit undan mattan på Israel pågår alltså.
Sektion 224 utav Fiscal Year 2027 National Defense Authorization Act. "United States-Israel Defense Technology Cooperation Initiative".
Jag tror skiten verkligen kommer träffa fläkten angående Iran först efter mellanårs-valen i USA. Det vi sett 2025 och 2026 hittils är ingenting i jämförelse med vad som planeras under Trumps sista två år vid makten. Oavsett hur mellanårsvalen slutar. Vilket parti som styr kongressen har ingen inverkan på regimbyten. Det som jag tror kommer hända är att Demokraterna när de återkopplat greppet om kongressen kommer börja försöka ställa Trump inför riksrätt igen vilket kommer pressa Trump till att avleda ännu mer än hittills med att hålla på mot Iran. Det är ju redan ganska uppenbart att det är Epstein filerna som fick han att dra igång det här senaste kriget i år mot Iran med Israel.
Nästan rätt.
Men saken är att mellanårsvalet kommer ställa till det rätt mycket för den annars så väloljade nuvarande maskinen som Trump styr. Det kommer bli svårt att "pass a bill" när Trump förlorar, och då blir det inte enkelt att genomföra ens det Trump hittills gjort mot Iran eller något annat land, än mindre det du pratar om.
Jag tror Trump har insett att de inte hinner få till Irans fall innan valet, och för att rädda sig själv/sin legacy och det värsta utfallet när han förlorar, försöker han snabbt mitigera genom att få en "fredlig" win som då han hoppas tas i beaktning.