2026-06-15, 16:23
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det har stått i en artikel att hans mamma var svensk och pappan maorier. Han ser ju inte ut som en maorier heller.
Ja han bodde kvar på gården i huset han själv byggde.
Ja några småfel men gör en sammanfattning själv då med precis allting rätt.
I det stora hela är sammanfattningen bra. Några småfel får man alltid räkna med.

Nej, det har inte stått i någon artikel att hans mamma är svensk.
Citera
2026-06-15, 16:25
Medlem
Vart befann sig mamman när barnen blev utsatta för detta vansinnesdåd ?
Citera
2026-06-15, 16:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
Jag har inloggning på en helsikes massa tidningar och det har stått i en tidning.
Har läst så många artiklar så jag orkar inte leta reda på det nu.

Vet du ens hur en maorier ser ut? Han är inte hel maorier.
Citera
2026-06-15, 16:28
Medlem
Cameleonts avatar
https://www.aftonbladet.se/a/zO8jLr
Pappan anmäld för misshandel i mars mot mamman. Soc inkopplade då mamman varit orolig för sina barn. Soc har alltså valt att inte agera direkt utan låtit barnen få vistas/bo med pappan. Så kan det gå.
Citera
2026-06-15, 16:29
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag har inloggning på en helsikes massa tidningar och det har stått i en tidning.
Har läst så många artiklar så jag orkar inte leta reda på det nu.

Vet du ens hur en maorier ser ut? Han är inte hel maorier.

Du har helt enkelt fel. Hans mamma heter Jill och är vit nyzeeländare. https://www.facebook.com/jill.k**pu

*=o
Senast redigerad av nittonhundrafyra 2026-06-15 kl. 16:32.
Citera
2026-06-15, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
” Enligt uppgifter till Smålandsposten varnade mamman socialtjänsten i Alvesta för pappans aggressiva beteende, bara dagar innan mordförsöket på barnen.”
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/uppgifter-mamman-varnade-socialtjansten-dagar-fore-mordforsoket-i-alvesta

Nä fy fan vad ledsamt
Att vara orolig till den grad att man går till socialen. Hade samhället tillåtit henne hade hon säkert velat ha barnen hos sig när hon var så orolig. Men då håller man barnen från den andre föräldern och riskerar själv att mista vårdnaden…. J-la skitsamhälle!!
Men jag vet inte hur man skulle kunna lägga på soc att kunna se in i framtiden…
När vi har folk, både män och kvinnor som ljuger för soc så vet jag inte hur de ska kunna göra sitt jobb ordentligt….

Så fruktansvärt tragiskt….
Citera
2026-06-15, 16:31
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Du har helt enkelt fel. Hans mamma heter Jill och är vit nyzeeländare.
Jag har inte fel för jag har läst det i en tidning. Då är det reportern som skrev artikeln som har fel.
Citera
2026-06-15, 16:32
Medlem
Citat:
Nej, och att det finns svenska kvinnor som heter Jill betyder inte per automatik att hans mamma är svensk, det är troligen ett vanligare namn på Nya Zeeland, att Jill dessutom har en syster som heter Lynne tycker jag mer eller mindre bekräftar att Jill INTE är svensk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
” Enligt uppgifter till Smålandsposten varnade mamman socialtjänsten i Alvesta för pappans aggressiva beteende, bara dagar innan mordförsöket på barnen.”
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/uppgifter-mamman-varnade-socialtjansten-dagar-fore-mordforsoket-i-alvesta
Då får vi se om tjänstemannaansvaret fungerar. Ansvaroga på socialtjänsten bär personligt ansvar i detta som struntat i varningarna. Hoppas ni sover gott nu era jävlar..
Citera
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Spot on, systemet måste ses om.
Kvinnorörelsen skriker efter omhänderta alla barn på minsta vink, varesig den är sann eller inte.
och män kräver dignitet på rättsäkerheten. En stor majoritet av alla anmälningar är falska vilket gör detta till ett gigantiskt gissel

Folk måste lära sig att att se i gråskalor, inte endast svart vitt.

Flera otroligt bra pappor får sina barn undanhållna, kämpa med soc möten för att visa motsatsen som har målats upp av honom, blir falskt anklagad för våld och karaktärsmördad, behöver betala flera hundra tusen i advokatkostnader osv osv. Endast för att mamman har ett kontrollbehov och efter skilsmässan inte klarar av tanken av att pappan får barnen själv varannan vecka. Eller så vill hon hämnas för att han ville skilja sig. Eller för att han alltid jobbade, fast det var hon som ville vara hemma med barnen.

MEN, flera otroligt dåliga pappor får ha sina barn som vanligt och vid flera fall har vi sett att det slutar i sådana här hemska historier. Där de inte har märkts något på dem tidigare (som våldsdådet i Skultuna/Rönnby), eller att pappans enda märkbara problem var könsdysfori (Heliumfallet), eller där det har märkts på pappan men omgivningen har varit naiva (mordet på barnet Matteo i Eslöv).

I detta fallet i Avesta vet vi inte hela sanningen ännu. Men folk borde sluta dra slutsatser om att det är alltid mannen eller att det är alltid kvinnan. Det kan vara både och. Det finns inte bara ett problem. Det finns flera. Alla fall är unika. Inget löser sig för att soc alltid ger mamman vårdnaden, då blir oskyldigt drabbade män utsatta. Inget löser sig heller genom att soc alltid ger gemensam vårdnad, för då blir barn och kvinnor till våldsamma män drabbade.
Citera
2026-06-15, 16:40
Avstängd
JeffDaviss avatar
Precis som jag trodde så handlar det om en kränkt man som inte klarade att bli dumpad. Så jävla patetiskt. Brinn i helvetet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zO8jLr/uppgifter-pappa-skot-sina-dottrar-livshotande-skador
Citera
2026-06-15, 16:56
Medlem
Kommer väl säkert fram att han misshandlat henne eller ngt.. men ingen har sett igenom fasaden. För när alla i bygden talar så gott om någon så brukar de ändå va ugglor i mossen 🦉🦉

Blir väl en svensk klassiker. Socialtjänsten och polisen kände till att mannen hade misshandlat mamman, men ingen agerade. Sen sker ett försök till utökat självmord.

Sverige idag. Sinnessjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in