Citat:
Ursprungligen postat av
Einzelgaenger
Jaja det är väldigt enkelt att gömma sig bakom ”komplex apparat” och ”ni fattar inte, ni är utanför sjukvården”.
Varje gång den här diskussionen kommer upp så gömmer ni er bakom ”men jag kan inte rå för att cheferna är skit”, när sjukvården i själva verket bara är summan av alla er som arbetar där. Och om summan är skit så blir hela sjukvården skit.
Jag behöver inte jobba inom sjukvården för att se vad det är för icke-kvalitet som ni erbjuder. Det sjuka är att den enda anledningen majoriteten av er oduglingar ens har arbete och lön är för att staten tvingar oss att betala er via skattesedeln. På en marknad med privat sjukvård så hade majoriteten av er oduglingar inte haft jobb då ingen konsument i sitt sinnes fulla bruk hade köpt era såkallade tjänster. Och babbla inte om att det finns privat sjukvård i Sverige, för det finns det inte. Allt är finansierat av skatter.
Nästan 100000kr av min lön går till sjukvården varje år. För den summan kan du köpa världens bästa sjukvårdsförsäkring. Men i Sverige får man en kärring på vårdcentralen som hänvisar till 1177 om man inte balanserar mellan liv och död. Om ens då.
Så någon lön ska ni inte gnälla på. Det har ni ingen rätt till att göra. Håll käften och jobba.
Jag kan inte gå in här på alla detaljerna. Då ämnet blir för OT. Skrivits massor av trådar om det. Du kan säkert söka alla mina inlägg och skriva där.
Jag har inte skrivit något om cheferna? Vad får du fram det? Eller går du all in du i dina fördomar? Avd chefen kan inte göra ett skvatt åt systemet. Knappt direktören.
Du målar upp en väldigt förenklad bild och den är väldigt onyanserad. Är du säker på att du inte har alldeles för mycket fördomar och slutat mentalisera? Förmodligen förstår du inte det själv.
"Öh, jag är missnöjd med vården all personal är dååållig". Logiskt.
Något positivt.. ska jag ändå lämna här, när du blir sjuk på riktigt så kommer du få igen för din pengar. Om du visste hur mycket en vårdplats/IVA plats/operation
kostar dagligen. Men just nu förstår du inte det.
Lycka till med din bild av vården, du tror kärringen i receptionen har fler tider för din ömma tå, när alla tider är upptagna. Däremot kan jag hålla med om att vårdcentraler behöver förbättras. Men du blandar ihop individfel med systemfel i sjukvården.
Du har inte mött mig, så du har ingen aning om kvaliteten och det är synd, hade varit för jävla trevligt och visa er hur det ska vara och är.