2026-06-14, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Bara en teori ifrån mig.
Men du lever i verkligheten, om något jobbigt händer för dig så söker du stöd och tröst i i verkligheten.
Jocke lever online, hela hans liv kretsar kring vad som sker online, att någon okänd människa online säger att de inte gillar Jocke tar han personligt och skickar ett DM med hot. Så då är det kanske inte heller så konstigt om allt jobbigt måste postas online, eftersom det är hans verklighet, det är där han lever.
Mest troligen gör han det dock bara för uppmärksamheten eller fokus förflyttning.

Det ena utesluter i och för sig inte det andra.
Men i hans ålder brukar de flesta ändå ha lärt sig hur sådana här situationer fungerar, och att respekt och omtanke om de närmast drabbade borde komma först.
Citera
2026-06-14, 22:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Är det möjligen Anjo eller Rask som valt att avsluta jordelivet?

Helt omöjligt, båda älskar sig själva alldeles för mycket för att det någonsin skulle kunna bli möjligt. Finns inte på kartan.
Citera
2026-06-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraSlinky
Helt omöjligt, båda älskar sig själva alldeles för mycket för att det någonsin skulle kunna bli möjligt. Finns inte på kartan.

Såklart är de förblindade av sin egen förträfflighet men om de på något magiskt vis skulle inse hur misslyckade de faktiskt är, då är nog suicidrisken hög.

Tänk att vakna upp när man närmar sig 40 och inse att man gjort sig själv till åtlöje för allmänheten i 10 års tid. Att man är skuldsatt upp över öronen, man har absolut noll arbetslivserfarenhet eller kompetens inom nått och saknar både förståelse för och erfarenheta av vuxenvärlden. Du har bränt miljontals kronor av ett arv som nu är slut och din familj lever ändå under existensminimum.

Den plötsliga insikten hade varit svår att hantera
Senast redigerad av Ralfhead 2026-06-14 kl. 22:37.
Citera
2026-06-14, 22:30
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jupiter7301
Detta är väldigt bra beskrivet. I nedan berättar video berättar Jockiboi själv hur han kan överdramatisera, samtidigt som han hela tiden faller tillbaka på att han är det stora offret. Detta är verkligen värt att titta och lyssna på:

https://youtu.be/cAsAfvzYgSk
Om ni tar en mer noggrann titt på videon, så ser ni att Jockiboi hela tiden riktar blicken rakt fram utan att knappt röra på huvudet. Inte det minsta ansiktsuttryck som avslöjar hans känslor. Inte en enda tår sipprar fram. Talet är monotont och oengagerat. Rabblar han upp texten innantill ur ett manuskript på en datorskärm?

Jag förhåller mig en smula skeptisk till Jockibois berättelse om Jonnas sjukdomstillstånd. Det tar flera veckor innan man är helt återhämtad från sepsis. Man är väldigt trött och svag under en lång tid. Så jag tycker det är anmärkningsvärt att Jonna orkade deltaga på ett studentevenemang bara en dag eller några dagar efter att hon skrivits ut från sjukhuset. Hon som varit så nära att dö!

Hört talas om Münchhausen by internet? Inte jag heller. Förrän nu.

AI-översikt:
Citat:
Münchhausen by internet är ett fenomen där en person fabricerar, överdriver eller simulerar allvarliga sjukdomar i digitala miljöer, såsom sociala medier, forum eller stödgrupper, i syfte att få uppmärksamhet, sympati eller omsorg.”
Jockiboi fick säkert hundratals sympatier och tröstande ord med långa rader av emoji-hjärtan från medelålders, fläskiga wt-morsor i bruksorten.
Citera
2026-06-14, 22:34
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macranna
Då jävla sorgligt och så jävla sant!

Han är bara levande och aktiv på internet. I verkligheten är han en råtta med näsan i mobilen dygnet runt. Hur rikt liv har han egentligen?!

Skulle säga att han själsligt är helt död!
Hur rikt liv han har beror ju på vad han vill ha.
Endel tycker bara man har rikt liv om man har barn, endel tycker bara man har rikt liv om man har pengar, endel tycker bara man har ett rikt liv om man är nöjd med sitt liv, endel tycker bara man har ett rikt liv om man gör skillnad för framtiden, osv.

Jocke kanske har ett rikt liv även om han sitter klistrad vid telefonen. Dock verkar snarare telefonen trigga hans psykiska ohälsa, han blir manisk. Han skulle nog må bäst av att spela in videos, producera saker, fokusera på familjen, och anställa någon att sköta hans sociala medier.

Många amerikanska kändisar har ju en anställd som sköter deras sociala medier eftersom de mår dåligt av att läsa kritiken eller jämför sig för mycket med andra kändisar. Jocke borde testa något liknande upplägg.
Citera
2026-06-14, 22:37
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Det ena utesluter i och för sig inte det andra.
Men i hans ålder brukar de flesta ändå ha lärt sig hur sådana här situationer fungerar, och att respekt och omtanke om de närmast drabbade borde komma först.
Du har en bra poäng.
Dock är Jocke impulsiv, agerar först utan att tänka, efter så många år inom social medier borde han ha lärt sig att tänka först och kontrollera sin impulsivitet, men icke. Det ger ju klick, kommentarer, folk som tycker synd om Jocke, Jocke kan inte motstå sånt.
Om han glömmer eller ignorerar familjens känslor är svårt att veta.
Citera
2026-06-14, 22:39
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Är det möjligen Anjo eller Rask som valt att avsluta jordelivet?
Jag hoppas verkligen inte det, det vore fruktansvärt för deras familjer.
Citera
2026-06-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Om ni tar en mer noggrann titt på videon, så ser ni att Jockiboi hela tiden riktar blicken rakt fram utan att knappt röra på huvudet. Inte det minsta ansiktsuttryck som avslöjar hans känslor. Inte en enda tår sipprar fram. Talet är monotont och oengagerat. Rabblar han upp texten innantill ur ett manuskript på en datorskärm?

02:30 -"Jag gillar att bli grillad faktiskt. Jag gillar frågor ingen vågar ställa till mig"

Det citatet åldrades väldigt fint
Citera
2026-06-14, 22:53
Medlem
lupacs avatar
Har ni sett klippet där Jockiboi tar upp sin lilla chihuahua på köksbänken? Av hygienskäl är det ytterst olämpligt att ha husdjur på ytor där man hanterar mat. Tassar och pälshår drar lätt med sig jord, bajs och smuts från golv och utomhusmiljöer.

Hello, det är inte så Fresht! (anm: i detta klipp görs reklam för matkasseföretaget Hello Fresh)
Citera
2026-06-14, 23:01
Medlem
0.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Har ni sett klippet där Jockiboi tar upp sin lilla chihuahua på köksbänken? Av hygienskäl är det ytterst olämpligt att ha husdjur på ytor där man hanterar mat. Tassar och pälshår drar lätt med sig jord, bajs och smuts från golv och utomhusmiljöer.

Hello, det är inte så Fresht! (anm: i detta klipp görs reklam för matkasseföretaget Hello Fresh)
Vart tog alla dessa hundar vägen ? (Syftar inte på anjo och rask) Dom hade väl tre st eller? En klippte dom i en dörr tror jag....
Citera
2026-06-14, 23:05
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Såg att Jocki la ut en story på IG om att en nära vän som har 3 barn i liknande ålder som hans har lämnat jordelivet och att det verkade vara dens egna val, alltså suicid. Nu är storyn korrigerad och utlagd på nytt med den målande infon borttagen.
Jockeboi är så sjuk i huvudet att man omöjligen kan veta om det är sant eller inte. Sjukt också att han alltid vinklar saker så att det ska vara synd om honom själv istället. Detta kom ju "lägligt" också med tanke på hur mycket kritik han har fått på sistone.

Om det nu är sant, kan han inte låta familjen få sörja ifred? Han vanhedrar den avlidne och dennes familj.

Vila i frid.
Citera
2026-06-14, 23:18
Avslutad
Citat:
Såklart är de förblindade av sin egen förträfflighet men om de på något magiskt vis skulle inse hur misslyckade de faktiskt är, då är nog suicidrisken hög.

Tänk att vakna upp när man närmar sig 40 och inse att man gjort sig själv till åtlöje för allmänheten i 10 års tid. Att man är skuldsatt upp över öronen, man har absolut noll arbetslivserfarenhet eller kompetens inom nått och saknar både förståelse för och erfarenheta av vuxenvärlden. Du har bränt miljontals kronor av ett arv som nu är slut och din familj lever ändå under existensminimum.

Den plötsliga insikten hade varit svår att hantera

Absolut, men jag kan inte se den situationen uppstå för någon av dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in