Citat:
Ursprungligen postat av
Halvtrasch
Ingen rösträtt ska ges invandrare i år och framöver
En rösträttsprocess ska kunna sökas efter lagligt uppförande 30 år efter ankomst till Sverige.
Man kan även ta det ett steg längre.
Om nya medborgare ska ses rösträtt, så utöver någon gräns på åratal som de varit medborgare.
Även ha att de ska ha betalat skatt på arbete i minst 10 år eller så.
Samt att de inte får ha gått på statligt bidrag mer än 50% av deras tid som de levt i Sverige.
Och att kriminella domar direkt ska diskvalicifera dom från att rösta också.
Då får vi mer att det är skötsamma nya medborgare som röstar.
Så slipper vi kriminella, kommunister, diktatorvurmare, bidragssnyftare etc.
Alla dom där civilisationsfientliga typerna man helst vill slippa.
Något sånt.