2026-06-14, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Hängde sig i boden utanför huset.
Fast det vet man faktiskt inte!
Citera
2026-06-14, 11:57
Medlem
Blir flickorna grönsaker om de överlever eller kan man komma tillbaka som man var innan efter spikskott i hjärnan?
Citera
2026-06-14, 11:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Blir flickorna grönsaker om de överlever eller kan man komma tillbaka som man var innan efter spikskott i hjärnan?

Helt omöjligt att svara på …. Med det oddsen är nog inte så goda.
Citera
2026-06-14, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caravelle
Tack själv! 🙂

Vi skulle åkt ut till Lekaryd idag till min bror men han kommer till oss istället.

Skulle vilja besvara de kommentarer rörande gm:s bakgrund. Visst, han var från NZ och hans ena förälder hade maoriskt bakgrund.

Jag har träffat honom via min bror och han var verkligen inte någon blatte. Varken beteendemässigt eller utseendemässigt. Han var genuint trevlig och social. Hjälpte dina grannar. Han var arbetssam och noggrann. Han var så långt ifrån de blattar med sina asociala dominansbeteenden som man kan finna i storstäderna. Så glöm blattesnacket.

Samtidigt verkar han haft ett mörker inom sig som har sitt ursprung i bl a skilsmässan. Som person var han inget monster men det som han utförde som sin sista handling var fruktansvärt och kan inte urskuldas på något sätt.

Byn och samhället är i stor sorg idag.
Tack för att du berättar, det behövs lite sanning här på fb ibland! ❤️
Jag såg direkt i hans ögon att det här är en elak jävel, han kan ha varit jätte trevlig mot alla grannar etc, men när dörrarna stängs så blir han en annan.
Ofta så det ser ut tyvärr, "ingen skulle kunna tro något sånt om honom".
Men som sagt hans ögon säger något annat...
Hoppas du får en trevlig söndag med brorsan, uppdatera gärna om du får reda på något nytt!
Mvh
Citera
2026-06-14, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Varför hör man inget om hur det går med flickorna?

Min erfarenhet är att det brukar tyda på det går mycket dåligt
Citera
2026-06-14, 12:10
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Min erfarenhet är att det brukar tyda på det går mycket dåligt
Det är lite min känsla också.

Oftast brukar det väl komma små uppdateringar då och då. "Fortsatt livshotande" osv... Nu är det knäpptyst och har varit så i runt 24 timmar.
Citera
2026-06-14, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MastersKitten
Ser många spekulationer kring varför man valt markburen ambulans istället för ambulanshelikopter.

Bara för att man väljer markburen ambulans behöver läget nödvändigtvis inte vara allvarligt.
Även markburna ambulanser bemannas med personal från anestesi/IVA vid behov, vid ex. intubation och svårt skadade patienter - liksom vid luftburen ambulans. Då med anestesiläkare och/eller intensivvårdssjuksköterska.

I helikopter går vissa tillstånd inte att behandla lika effektivt som vid markburen transport, b.la hjärtstopp. Då väljer man markburen ambulans istället.
Säkerheten går alltid först när man väljer transportsätt.

Problemet här är att vi inte har någon tillgång till helikopter här nere. Möjligtvis sjöfartsverkets helikopter. Annars är väl Göteborg eller Linköping närmast tror jag.
Citera
2026-06-14, 12:18
Medlem
Eftersom det är så tyst om tjejerna tror jsg tyvärr att man planerar för avstängning av livsuppehållande maskiner/respirator. Känns inte alls bra det här. Fy fan...
Citera
2026-06-14, 12:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Det viktigaste av allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Caravelle
Tack själv! 🙂

Vi skulle åkt ut till Lekaryd idag till min bror men han kommer till oss istället.

Skulle vilja besvara de kommentarer rörande gm:s bakgrund. Visst, han var från NZ och hans ena förälder hade maoriskt bakgrund.

Jag har träffat honom via min bror och han var verkligen inte någon blatte. Varken beteendemässigt eller utseendemässigt. Han var genuint trevlig och social. Hjälpte dina grannar. Han var arbetssam och noggrann. Han var så långt ifrån de blattar med sina asociala dominansbeteenden som man kan finna i storstäderna. Så glöm blattesnacket.

Samtidigt verkar han haft ett mörker inom sig som har sitt ursprung i bl a skilsmässan. Som person var han inget monster men det som han utförde som sin sista handling var fruktansvärt och kan inte urskuldas på något sätt.

Byn och samhället är i stor sorg idag.

Jag har heller aldrig ansett honom som en blatte.

Har emellertid bl. a. haft en hel del att göra med maorier som arbetskamrater och de kan bli mycket vilda/våldsamma i berusat tillstånd. Du har helt rätt i det. Vad han gjorde gentemot sina döttrar var så vidrigt och fruktansvärt att det aldrig någonsin går att kunna få formellt sett förståelse eller förlåtelse. Detta går över det förlåtandes gräns. Vad han gjorde är 491.

Förstår så väl att både byn och samhället nu befinner sig i stor sorg. Det viktigaste av allt är att döttrarna överlever utan fysiska men.
Citera
2026-06-14, 12:45
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sbcsweden
Eftersom det är så tyst om tjejerna tror jsg tyvärr att man planerar för avstängning av livsuppehållande maskiner/respirator. Känns inte alls bra det här. Fy fan...
Man brukar ju bara nämna om läget ändras. Här är det än så länge samma lägesrapport.
Citera
2026-06-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murare
I Hörby var det en svensk mamma som dödade sin son och sen sig själv. Tror det var förra året

I Kungsgården med för några år sedan. Svensk ensamstående mamma.

Sen har vi Bjärred där puckon försöker få det till barmärtighetsmord pga ME fast ena flickan skuttade omkring med pappan på lokala mataffären nån vecka tidigare.

On topic: vad är den vanligaste diametern på spiken i såna 90-110 mm långa betongspikpistoler
Citera
2026-06-14, 13:09
Medlem
Om uppgifterna om spikpistol stämmer;

Beroende på vilken del av hjärnan som träffas samt spikens storlek är det möjligt att överleva.

En snabb googling visar att diameter för betongspik kan vara upp till 0,6 cm….Men det kan säkert andra svara bättre på om det stämmer.

Pappan var snickare och således kanske möjligt att spikpistolen han använde vid våldsbrottet var för arbete i trä, om han använde en han hade sedan tidigare.

Här är en artikel om en snickare som överlevde utan men med en spik från spikpistol i hjärnan. Upptäcktes av hans tandläkare;

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7l6X8W/tandvark-var-spik-i-hjarnan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in