2026-06-07, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Känns som att du överdriver. Hellvig hade ett misstag på 18 servemottagningar i matchen.
Ett mottag som resulterade i ess ja. Betyder inte att resten var bra. I tredje set gjorde i princip alla hennes mottagningar att Sverige kom OOS, alternativt var det direkt överpass. Jag tror hon hade tre eller fyra dåliga mottag på raken inkl. ett överpass innan Micelli fick nog och bytte ut henne eftersom det var grunden till att de tappade 4p ledning till ett underläge. Läser du statistiken kan du notera hennes 0% pos. reception i 3:e set...
Citera
2026-06-07, 14:55
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Det var en vändning må jag säga.

Robinson och Reffel från kval till semifinal igen i en future i Bulgarien.
Tyvärr dubbla förluster i skilje idag.
Sverige mot Azerbajdzjan herrar inomhus på svt2 om en timme
Citera
2026-06-12, 20:18
Medlem
Man fullständigt kör över Litauen i tre raka sett.

dom hade inte mycket att komma med.

Edit: Sen att dom inte kan fixa bättre intervju efter matchen än att dom ska stå och face time med sin mobil är lite löjligt . Måste gå att fixa något bättre relativt lätt eller.
Senast redigerad av pyssen87 2026-06-12 kl. 20:25.
Citera
2026-06-12, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Man fullständigt kör över Litauen i tre raka sett.

dom hade inte mycket att komma med.

Edit: Sen att dom inte kan fixa bättre intervju efter matchen än att dom ska stå och face time med sin mobil är lite löjligt . Måste gå att fixa något bättre relativt lätt eller.

Jaa, jag reagerade också på det, att man inte kan fixa bättre tekniska grejer för en intervju
Amatörmässigt.
Citera
2026-06-12, 22:35
Medlem
Sverige för tillfället upp på tredjeplatsen i tabellen med marginellt bättre poängkvot än Ungern. Men det räcker med ett tappat set för att missa final four helt och hållet. Går man vidare vill man helst undvika Slovenien i semifinalen också för de tror jag kan bli tuffa att möta (de har bl.a. Sillah, en av Haaks lagkompisar från Conegliano, om än ingen startspelare där).

På herrsidan lyckades Norge vinna två set mot Israel lite oväntat idag. Kanske blir tuffare motstånd än förväntat för Sverige i morgondagens match mot Norge (18:00). Jag trodde de bara kunde spela på sand...
Citera
2026-06-13, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Sverige för tillfället upp på tredjeplatsen i tabellen med marginellt bättre poängkvot än Ungern. Men det räcker med ett tappat set för att missa final four helt och hållet. Går man vidare vill man helst undvika Slovenien i semifinalen också för de tror jag kan bli tuffa att möta (de har bl.a. Sillah, en av Haaks lagkompisar från Conegliano, om än ingen startspelare där).

På herrsidan lyckades Norge vinna två set mot Israel lite oväntat idag. Kanske blir tuffare motstånd än förväntat för Sverige i morgondagens match mot Norge (18:00). Jag trodde de bara kunde spela på sand...

Norge är absolut ingen slagpåse, även om Sverige såklart är favoriter. Norrbaggarna har två vänsterspikers i form av Erik Holst Kavli och Oskar Espeland, som båda representerar topplag i den relativt starka belgiska ligan. Ironiskt nog så har man iaf en beachvolleyboll-spelare med i sitt inomhuslandslag, Jo Gladsøy Sunde, som representerar Lycurgus Groningen i den holländska ligan. Sunde spelade tidigare i många år på Beach Pro Tour och skördade en del framgångar på sanden. Oavsett vilket så har man några utlandsproffs på respektabel nivå och bör absolut inte underskattas. Skulle säga 70/30 i svensk favör rent sannolikhetsmässigt i procent gällande lördagens match.
Senast redigerad av kretinsky7 2026-06-13 kl. 04:58.
Citera
2026-06-13, 20:42
Medlem
Jeppe950s avatar
Vinst mot Norge för herrarna utan varken Lindberg (långtidsskadad) eller Gruvaeus (vilar denna veckan pga skada).

3-1 (26-24, 22-25, 25-18, 25-21).
Enlund poängbäst i Sverige med 21 (1 ess, 2 blocks).
Citera
2026-06-14, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppe950
Vinst mot Norge för herrarna utan varken Lindberg (långtidsskadad) eller Gruvaeus (vilar denna veckan pga skada).

3-1 (26-24, 22-25, 25-18, 25-21).
Enlund poängbäst i Sverige med 21 (1 ess, 2 blocks).

Helt klart en godkänd insats av Sverige. Jag gillar fyrtornet Ekman skarpt, sällan man ser en center som är så pass komplett och skicklig i såväl attack som block som han är. Kommer dock bli svårare idag mot Israel som har ett par riktigt starka spelare.
Citera
2026-06-14, 10:16
Medlem
Kollade på spelbolagens odds inför dagens match. Israel betalar 1.90 och Sverige 1.80 hos Bet365, vilket implicerar att man betraktar duellen som i princip en coinflip på förhand. Detta är en otroligt viktig match för Sveriges del. Estland, som är en av förhandsfavoriterna i turneringen, väntar i nästa runda och vi har knappast råd med att tappa poäng här för att kunna avancera till final four slutspelet.
Senast redigerad av kretinsky7 2026-06-14 kl. 10:19.
Citera
2026-06-14, 10:19
Medlem
Jeppe950s avatar
Citat:
Kollade på spelbolagens odds inför dagens match. Israel betalar 1.90 och Sverige 1.80 hos Bet365, vilket implicerar att man betraktar duellen som i princip en coinflip på förhand. Detta är en otroligt viktig match för Sveriges del. Estland, som är en av förhandsfavoriterna i turneringen, väntar i nästa runda och vi har knappast råd med att tappa poäng här.

Kan Sverige hålla nere Shay Liberman (bästa poängplockare i Golden förra året) eller Mark Rura (bästa servare i GL förra året) finns en god möjlighet. Kommer sakna Gruvaeus mottagningar idag. Ekstrand och Link gör det bra, men servepressen kommer bli hårdare mot Israel.
Citera
2026-06-14, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppe950
Kan Sverige hålla nere Shay Liberman (bästa poängplockare i Golden förra året) eller Mark Rura (bästa servare i GL förra året) finns en god möjlighet. Kommer sakna Gruvaeus mottagningar idag. Ekstrand och Link gör det bra, men servepressen kommer bli hårdare mot Israel.

Jag såg matchen igår mot Norge och ärligt talat så var nivån stundtals högst medioker från båda lagen. Sverige begick en del amatörmässiga misstag. Blir inte direkt förvånad om Israel helt enkelt kör över oss ikväll.
Citera
2026-06-14, 12:54
Medlem
Jeppe950s avatar
Citat:
Jag såg matchen igår mot Norge och ärligt talat så var nivån stundtals högst medioker från båda lagen. Sverige begick en del amatörmässiga misstag. Blir inte direkt förvånad om Israel helt enkelt kör över oss ikväll.

Med risk för att låta gnällig tycker jag spelet mellan passare och spikers går sådär. Oftast skickade Von Sydow extremt höga passningar som Ekstrand eller Link var tvugna att stanna upp vid. Passare>Centrar är en styrka åtminstone. Enlund spelar mer som en vänsterspiker som inte deltar i mottagningsspelet (Link på högersidan gör det) vilket gör att det känns oerhört konstigt även om det fungerar. Personligen tror jag på en 1-3 förlust idag, 3-2 mot montenegro och 0-3 mot Estland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in