Citat:
Ursprungligen postat av
bzo
Nej för att du beter dig likadant i alla trådar som du deltar i. Spammar egna svar utan att knappt läsa genom vad du svarar på, än mindre försöka förstå inlägget du svarar på. Jag skrev ingenting om att utdelningsaktier är "generellt bättre" än tillväxtaktier eller att det är något "magiskt" med utdelningsaktier.
Jag berättar att det inte är något magiskt med utdelningsaktier med de skatteregler vi har i Sverige.
Boken(?) som ts har läst handlar om helt andra förutsättningar. I Sverige med våra skatteregler finns det ingen vits med att sikta in sig på just utdelningsaktier. Men så kanske det är i exempelvis USA. Jag har faktiskt inte en aning, men "boken" antyder om det. I Sverige om man betalar svensk skatt så finns hur som inte några fördelar, vilket jag har försökt berätta.
Det blir lätt stökigt när man översätter amerikanska böcker om ekonomi till svenska utan att ta hänsyn till olika regler. Ett praktexempel är "Rich Dad Poor Dad" som många av mina utländska kollegor går igång på. Utan att förstå att annat gäller här.
Om du tycker att det är jobbigt, så okej. Lite kul att du svarade på ett inlägg från mig strax efter att du blockat mig.
Tips; Man kan inte blocka någon här. Med nästan 4k inlägg borde du veta.