2026-06-12, 07:52
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av videopac
Bla, bla, bla... "människans bästa vän", sicket dravel. Skaffa mänskliga vänner istället.

Nej, det är något som fattas i hjärnan hos hundägare.

Eller hos dig.
Men fortsätt vara en hatare. Det är din rätt.
Vi andra som lever tillsammans med våra kära OCH våra hundar fortsätter att njuta våra liv.

Det är ju faktiskt det som allt syftar till och som gör livet värt att leva.
Njutning.

Och mina hundar har gett både mig och hustrun det.

Skäller dom? Skällde dom?
Har förekommit så klart. Men det får man se till att stävja så gott det går och då är man ju hemma.

/VV
Citera
2026-06-12, 11:33
Medlem
swebarbs avatar
Min granne har en liten hund som jag ofta hör ylar och skäller, uppenbart att dom inte tränat den när dom jobbar under dagarna. Vissa borde inte ha hund alltså det är synd att en stackars hund ska vara ensam om dagarna och ingen tar hand om den mer än att gå ut med den lite för att kissa
Citera
2026-06-12, 14:09
Medlem
Ja usch, tanter med småhundar. ”Nej, fyyyy Harry”
Citera
2026-06-14, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Vissa hundraser skäller mer än andra.

Det säger sig självt att bor man bland människor så ska man ha en hund som håller käften. Det handlar om att visa hänsyn till sina medmänniskor, folk vill inte bli störda, eller skrämda, av skällande hundar.

Frågan blir då:

Varför skaffar folk hundar som skäller? Är det för dom är egoistiska svin? Sjuka i huvudet? Idioter?

Eller kan det finnas en annan orsak, i så fall vilken?

(i Sverige finns det över 350 registrerade hundraser)

Med den logiken så borde ju då ungar och barn vara tysta med. Du vet att hundar är levande varelser det med. Så om jag störs av jobbiga barn. Ska dom hålla käften helt då också ? Hundar kommer skälla lite då och då.

Annars får du väl flytta ut på landet, utan grannar som jag själv gjort. Ett gott råd.
Citera
2026-06-14, 00:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Med den logiken så borde ju då ungar och barn vara tysta med. Du vet att hundar är levande varelser det med. Så om jag störs av jobbiga barn. Ska dom hålla käften helt då också ? Hundar kommer skälla lite då och då.

Annars får du väl flytta ut på landet, utan grannar som jag själv gjort. Ett gott råd.

tror jag nämde nåt om att man kan välja ras på hund.
du kanske kan se om du hittar den lilla detaljen i mitt inlägg, den är inte oviktig.
Citera
2026-06-14, 11:08
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Vissa raser skäller ju mer än andra. Tycker små hundar ofta skäller mer. Kanske för att de måste hävda sig på något sätt?

Men jag tror att det många gånger handlar om att man varit för lat och inte uppfostrat sin hund på ett korrekt sätt.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in