2026-06-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Står dock att han misstaänks vara GM. Inte bekräftat att han är gärningsmannen.
Jojo, men vad är oddsen för det? Ockhams rakkniv.
Citera
2026-06-13, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watzii
Jo, Maori och mellanöstern är snarlika, men de är inte exakta kopior. Te Ao Māori, som att de tar väldigt illa upp ifall någon ifrågasätter deras värdighet, dessutom är de ett "stolt folk".

Googla på det så förstår du mer. De är ... lite speciella minst sagt... de jag träffat är generellt inte de smartaste.
Okej
Intressant
Fick bara den känslan
De är ju ett urfolk med gamla traditioner
Vad menar du träffar, bor du "over there"
Citera
2026-06-13, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jilijodaa
Jo men NÅGOT måste ju ha hänt i Närtid som Har fått Honom att tappa det helt och fått bägaren att rinna över? 🥺🥺

Kanske han bara har uppehållstillstånd o att det inte gäller eller går att förnya vid skilsmässa o han måste åka tillbaka o lämna familjen här ?
Citera
2026-06-13, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Närmaste ambulanshelikopter finns i Göteborg. Den lär ju ha en flygtid på 45-60 minuter till Växjö. Från Växjö till Lund är det lika lång flygtid. Detta under förutsättning att helikoptern står startklar på Säve och inte ute på något uppdrag.

Att åka från Växjö till Lund med bil tar väl ca 2 timmar och 30 minuter om man kör i någorlunda laglig hastighet. En brådskande ambulanstransport bör väl kunna göra denna körning på ett par timmar.

Så du har mest troligen rätt i att en helikopter transport inte hade varit snabbare än en ambulanstransport.

1,5 tim tar de att åka akut med ambulans från Växjö till Lund.. dock var de på natten.. mer trafik dagtid
Citera
2026-06-13, 22:03
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hat och hämnd.

Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Hur fan är man funtad när man skadar sina barn såhär?!?

Han var inte ute för att "enbart" skada dem - han var ute för att mörda dem.

Den största och sista hämnd han någonsin kunde få gentemot sin f. d. hustru. Han var helt förblindad av hat och hämnd.
Citera
2026-06-13, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Men teoretiskt sett skulle det kunna vara mamman som är GM. Var befann hon sig när dådet skedde? Och var befinner hon sig nu? Är hon hörd av polisen?

Teoretiskt sett kan det ju vara någon av miljontals. Jag t.ex., var befann jag mig? Är jag hörd av polisen? 20.000 invånare bara i Alvesta kommun, har alla de hörts? Eller kan det vara så att det är ganska enkelt och uppenbart, så polisen bryr sig inte om att lägga tid på att hålla presskonferenser om trams? Pappan skjuter flickorna, skriver till mamman vad han gjort, går och hänger sig, mamman larmar polisen. Varför ska de kalla in miss Marple?
Citera
2026-06-13, 22:06
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Man kan väl inte tillfoga livshotande skador med en spikpistol? Möjligtvis punktera en lunga på ett barn.

Jag antar att du menar en häftpistol. Det här är en spikpistol som skjuter spikar – och inte de små spikarna!
Citera
2026-06-13, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Den största och sista hämnd han någonsin kunde få gentemot sin f. d. hustru. Han var helt förblindad av hat och hämnd.

Hur vet du att han va förblindad av hat och inte en djup depression eller psykos till exempel?
Citera
2026-06-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Hämnd och hat? Har säkert missat något men visst fick han huset och vårdnaden var 50/50?
Citera
2026-06-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArasonBnk
1,5 tim tar de att åka akut med ambulans från Växjö till Lund.. dock var de på natten.. mer trafik dagtid
Vilken tid åkte de
Citera
2026-06-13, 22:08
Medlem
P04s avatar
Är det en spikpistol som använts ger det lite hopp. 100j låter visserligen mycket, men den klenaste allmänt förekommande kalibern i skjutvapen ger mer än 150j.
En spik är också begränsad till 90mm inträngning och blockerar sin egen sårkanal. Den expanderar inte som en kula och ger inte i närheten av samma shockverkan i mjukdelarna som en kula från ett vapen.
Skicka en önskan till flickornas överlevnad och återhämtning.
Citera
2026-06-13, 22:10
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Hur fan är man funtad när man skadar sina barn såhär?!?
Jag tror det finns inslag av psykisk sjukdom för att något sådant här ska hända.
I alla fall då GM begår självmord i samband med morden.
Alltså ett s.k utvidgat självmord.
Enligt Aftonbladet så hade GM berättat för en granne att han hade svårt att sova.
Senast redigerad av MeggieCleary 2026-06-13 kl. 22:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in