Citat:
Ursprungligen postat av
Lasertryckaren
Men om scenariot är enl följande. Personen är på akuten när de får kännedom om vad som hänt, ifall sjukvårdspersonalen då pratar med varandra om vad de fått kännedom om, via sin kommunikation med ambulansen/polisen, i närheten av den civila personen. Så kommer ju denna höra vad de pratar om.
Det är ju samma akutsjukvårdspersonal som ska hantera de som kommer in med ambulans, som hanterar de som kommer in till akuten på eget sätt.
jo så kan det ju vara ,tyvärr når det ut till fel personer och vid fel tillfälle ,sekretessen går inte att hålla fullt ut tyvärr.