Citat:
Ursprungligen postat av
Vipeholmskola
Fråga: man kan inte skjuta vilt omkring sig med en spikpistol. Man måste, av just säkerhetsskäl, hålla den tryckt mot underlaget får att kunna avfyra den, gäller inte det alla modeller?
Då undrar jag om offren var bedövade på noget vis innan? Jag skulle gissa det är svårt att ensam
hålla fast en vaken, sprattlande människa för att effektivt kunna skjuta (ihjäl) den med spikpistol..
Intressant fråga. Av rena säkerhetsskäl så borde det gälla alla spikpistoler kan jag tycka.
Detta gör det ju ännu värre. Arma barn...