Citat:
Ursprungligen postat av
KrimHist
Nej den har jag sett igenom för längesen. Vänsterpartiet och Socialdemokraterna har tagit in islamister i sitt parti i utbyte mot deras röster. Hur man som svensk kan rösta på dessa partier kommer jag aldrig att förstå. Men det är inte första gången i historien ni med vänstersympatier ger bort ett lands styre till fientliga ideologier.
A-kassan var inte bättre under sossarna, tvärtom. Och arbetar man ska man ha ut duktigt mycket mer i plånboken än någon som inte gör det. Det är sunt förnuft. Jag kan ju inte vara en korttänkt egoist bara för att jag själv lever på a-kassa just nu.
A-kassan infördes av arbetare för arbetare. Lycka till med dina framtida löneförhandlingar när det finns en lång kö arbetstagare som gör ditt jobb för halva priset.
Lycka till att få folk att föda barn när arbetslöshet riskerar att få dig att behöva sälja dina tillgångar och flytta ifrån din familj på andra sidan landet.
För min del innebär det att jag sparar 30% av min lön för att gardera mig, blir jäkla mycket mindre konsumption för våra företag. Jag är också mindre benägen att byta jobb då jag har en lång uppsägningstid på mitt jobb, vilket också försämrar min kompetensutveckling på sikt. Men så länge a-kassan ser ut så här så ser jag inget annat val.