Citat:
Ursprungligen postat av
JacquesDuquesne
Finns inte särskilt mycket man kan göra åt människor som inte förstår Musks storhet. Allt handlar ytterst om avundsjuka och avundsjuka är inget som karma belönar. Bara det är skäl nog att tro på Space X. Förutom att Space X är ett rymdbolag som skjuter upp raketer i rymden och fångar upp dem med stora mekaniska armar när de kommer ner igen förstås. Plus en massa andra prylar som Musk ägnar sig åt som är OT i tråden och som jag därför inte nämner här.
Snart har vi datahallar i rymden det är jag helt övertygad om. Månen och Mars, well det blir när det blir det.
Du snackar om raketer och kallar allt annat OT... SpaceX äger X och Grok efter tvångsköpt av Musk för bara några månader sedan, för att SpaceX var enda företaget han startat som tjänade pengar.
Du nämner deras jävla PR-raketer som existerar för lågbegåvade retards men du nämner inte ens det enda som genererar inkomst; Starlink.
Starlink genererar ~1,1 miljard dollar/kvartal.
Något som genererar R&D/PR för raketerna som är en minuspost på ungefär 650 mill.
Grok är en kostnad på 2,5 miljarder/kvartal.
Utan Grok:
1 100 000 000 inkomster
450 000 000 inkomster efter utgifter
2 000 000 000 000 IPO-värdering
Du hade behövt äga aktien i 4444 år för att företaget ska tjäna ihop de pengarna.
Men nu är Grok och X som sagt köpt av SpaceX, så då är siffrorna:
-2 050 000 000 i inkomster.
2 000 000 000 000 IPO-värdering.
Afrikanen är ett geni på att navigera amerikanska ekonomin och blåsa amerikanska folket, det är jag helt enig i. Vet vilka människor som ska tas med från det sjunkande skepp som är USA. Att få Nasdaq att skriva om sina regler åt honom så han kan sälja sitt kattguld till USA:s alla pensionsfonder som har krav på att köpa det genom att helt enkelt vara fantasisiffrigt övervärderat. Ett genuint genialt drag.
Men företagen han skapar är inte särskilt feta.
Han är även otrolig på att fånga religiösa IQ <100 likt dig som behöver en frälsare i sitt liv och som säger åt vad den ska tänka på grund av brist på egen kapacitet till det.
Att elda på systemförändring till den här nya teismkapitalismen kan säkert vara genialt det också, men han gör det som sagt i ett sjunkande skepp.
Han är duktig. Det är soldaterna som är mongo till semi-mongo.