Funderat en stund på kanadensiska idrottsstjärnor (som inte är hockeyspelare) och kommer på..nada...
Är dom så kassa på sport rent allmänt? Ett så stort land borde det vimla av idrottskändisar tycker man ju.
Friidrott? Finns det nån efter Anabola-Ben J? Golf? F1? Far&Son Villeneuve, men det var många år sedan.
Tennis? En Felix nånting, nån inavlad ryss och tidigare nån avdankad engelsman kommer jag på. Inga gs vinnare direkt.
Alpint då ? Där måste det ju krylla av "crazy canucks", nä tydligen inte numera, det var på 80/90-talen som kanadicker var störtloppsfantomer, nu är dom mesar.
Kanada suger.