2026-06-08, 17:15
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokpokpok
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xrOnz8/frankrike-lyhanna-11-forsvunnen-kompis-pappa-gripen

Hur är man funtad som förälder om man låter sin 11åriga dotter ha pyjamasparty hos en man som 2 gånger blivit utredd för våldtäkt mot barn, samt haft en relation med en 17åring? Borde inte kommit som en nyhet då "Föräldrarna har känt varandra i åratal".

Frankrike. Inte förvånad.
De har en helt skev kvinnosyn i det landet.

Föräldrarna, iaf pappan, visste om hans kompis förflutna.
Jag tror föräldrarna är delaktiga. Tror det är en större övergreppsliga.
Citera
2026-06-08, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88

Tack för du delar med dig av dina vilda fantasier och din breda kunskap i fallet GW
Citera
2026-06-08, 18:36
Medlem
Fp
Citera
2026-06-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorodu
Medierna tar idag främst upp att justitieministern inte tänker avgå. Oklart om och hur länge det håller.

Ska bli ”intressant” vem som tar ansvar för detta. Tack för info!
Citera
2026-06-08, 19:37
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Fransmän är inte arier, de är en blandning halvblod med mörkare inslag.

Vad har perser med denna diskussion att göra?
Vadå är du en iranier?
Citera
2026-06-11, 07:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88

Det tror jag också men inte på flickans föräldrar, självklart finns det en grupp för han har inte gjort allt det han gjort själv.
MEN just det här mordet är jag ganska säker på att peddot har begått själv, han fick en impuls när han såg henne gå runt själv och kunde inte kontrollera den.
Mvh
Citera
2026-06-11, 07:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sbcsweden
Det tror jag också men inte på flickans föräldrar, självklart finns det en grupp för han har inte gjort allt det han gjort själv.
MEN just det här mordet är jag ganska säker på att peddot har begått själv, han fick en impuls när han såg henne gå runt själv och kunde inte kontrollera den.
Mvh
Hallå, är det någon som vet något nytt? Allt är av intresse, tycker det är ovanligt tyst.
Det rör sig faktiskt om ett nytt Engla fall (dock i Frankrike såklart), men ändå det torde vara större intresse i detta speciellt eftersom det är en välkänd pedofil.
Mvh
Citera
2026-06-12, 19:48
Medlem
Lite nya, intressanta uppgifter i Le Monde idag. Tydligen var han redan ”anmäld” till fransk polis pga av sitt internetbeteende av NCMEC (National Center for Missing and Exploited Children):

”Le Monde has learned from multiple sources that the online behavior of the 41-year-old temp worker had raised alarms as far away as the United States. In fact, the US-based NCMEC (National Center for Missing and Exploited Children, a leading child protection center) had sent several alerts about him to OFMIN, the specialized unit of the French National Police Judicial Directorate dedicated to fighting sexual violence against minors, before the Lyhanna case emerged.”

Står att Jérôme Barella har livslång historik av barnövergrepp och kriminellt beteende.

https://www.lemonde.fr/en/france/article/2026/06/12/lyhanna-case-suspect-jerome-barella-was-flagged-to-french-police-by-a-us-anti-child-abuse-organizati on_6754382_7.html

Förslappat rättsväsende i frågor som bla rör barnövergrepp och kvinnofridsfrågor. Förmodligen skyddat av likasinnade.

Hela landet är nog tyvärr proppfullt med pedofil katoliker och övergreppsoffer.
Citera
2026-06-12, 20:59
Medlem
rubbergirls avatar
It runs in the family

Jeromes bror greps som en del av en utredning om våldtäkt av minderårig, våldtäkt begången av make/maka, kidnappning & hot för handlingar som begåtts mellan 2007 och 2017.

Citat:
New sexual allegations have also emerged, regarding not just Barella, but his father and brother, too.
On Wednesday, Barella's brother Yannick was placed under investigation for rape following complaints by two women, one of whom was a minor at the time of the alleged crime. The other woman is his former partner.

Även Jeromes pappa, Joël 71 år, är under utredning. Man har öppnat upp den igen då den lades ner 2019. Det ska röra sig om sexuellt utnyttjande av sitt barnbarn.
Som jag fattade det som av bfmtv skall barnbarnet inte vara Jeromes dotter.

https://www.bbc.com/news/articles/cy9rq21dqego

Lyhanna begravdes idag & det var runt 400 personer som närvarade. Man släppte även ut ballonger till musik vid ceremonin.
Citera
2026-06-12, 21:06
Medlem
rubbergirls avatar
Hittills har inga besvärande bevis dykt upp i Jeromes bil. Lyhannas DNA finns där men inget som tyder på brott i dagsläget.
Men man fortsätter undersökningen av bilen, analyserar gps etc.

Möjligt hon var vid liv när han parkerade vid silon.

https://www.bfmtv.com/police-justice/disparition-de-lyhanna-aucun-element-accablant-n-a-ete-decouvert-dans-la-voiture-du-principal-suspec t_AN-202606040471.html
Citera
2026-06-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
It runs in the family

Jeromes bror greps som en del av en utredning om våldtäkt av minderårig, våldtäkt begången av make/maka, kidnappning & hot för handlingar som begåtts mellan 2007 och 2017.

Även Jeromes pappa, Joël 71 år, är under utredning. Man har öppnat upp den igen då den lades ner 2019. Det ska röra sig om sexuellt utnyttjande av sitt barnbarn.
Som jag fattade det som av bfmtv skall barnbarnet inte vara Jeromes dotter.

https://www.bbc.com/news/articles/cy9rq21dqego

Lyhanna begravdes idag & det var runt 400 personer som närvarade. Man släppte även ut ballonger till musik vid ceremonin.

Helgalet! Läste det precis på BBC.

Har du sett något mer om obduktionen?
Citera
2026-06-12, 21:38
Avstängd
Så en tre generations pedofil ring är vad vi har att göra med... Kul...
Snacka om "produkt av sin miljö"...
Är rätt orolig över att dom inte kommer kunna sätta dit honom för mord, svårt att bevisa det om han kan bevisa att dnat i bilen kommit dit vid annat tillfälle etc. Om det inte är i bagaget då är det nog rätt kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in