2026-06-12, 18:03
Medlem
Kosminskis avatar
Kunde äntligen sälja min aktie. Fick iväg den för $168. Jag önskar alla som vill vara kvar i SpaceX lycka till. Detta är inte ett bolag i min smak och riskprofil.

Citat:
Elon Musk kunde strax innan kl. 17.5 på fredagseftermiddagen kalla sig dollarbiljonär. När Space X öppnade 11 procent över teckningskursen växte hans förmögenhet med över 25 miljarder dollar.

https://efn.se/space-x-debuten-gor-elon-musk-till-dollarbiljonar
Citera
2026-06-12, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Bear cert kl 21.00?

Inga som går att köpa nu vad jag ser? Släpps de kl 21?
Citera
2026-06-12, 18:12
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0helig

Jag har köpt 100 stycken via Nordea och det var inga problem. För att följa kursen i realtid så kör jag Yahoo finance - Nordeas egna avräknade laggar rejält.
Citera
2026-06-12, 18:18
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Varför skulle SPCX och TSLA slås ihop tror du? Det är två helt olika bolag med helt olika inriktning. Finns ingen logik i ditt resonemang. Det är som att Boeing skulle slås ihop med GM.

Det finns massor av logik då SpaceX är både ett rymdfart och AI-bolag, och Tesla utvecklar energilösningar och humanoid robotar.

De gynnas av varandra och en chipfabrik kommer troligtvis bli ett joint venture.
Citera
2026-06-12, 18:20
Medlem
Övertecknad fyra gånger om och den största IPO i världshistorien? Det finns inte brist på kapital och likviditet i marknaden Behöver vi verkligen oroa oss för börskrasch som många skriker sig hesa om?
Citera
2026-06-12, 18:24
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robadido
Övertecknad fyra gånger om och den största IPO i världshistorien? Det finns inte brist på kapital och likviditet i marknaden Behöver vi verkligen oroa oss för börskrasch som många skriker sig hesa om?

Räcker att vanligt folk i t ex usa nte kan betala sina huslån. Har ju hänt förr...
Citera
2026-06-12, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Jag har köpt 100 stycken via Nordea och det var inga problem. För att följa kursen i realtid så kör jag Yahoo finance - Nordeas egna avräknade laggar rejält.

Allt slutsålt men utan volym på Avanza iaf.
Citera
2026-06-12, 18:30
Medlem
Citat:

Float är ju typ under 5 procent så det behövs inte den mängden pengar för att pallra upp den här bubblan.
Citera
2026-06-12, 18:31
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Allt slutsålt men utan volym på Avanza iaf.

Lägg en aning högre än kursen i realtid och köp i jämna tiotal så får du köpa.
Citera
2026-06-12, 18:50
Avstängd
MohinderHerbs avatar
Citat:
Allt verkar slutsålt... Warranter verkar gå att köpa.
Citera
2026-06-12, 18:53
Medlem
Citat:

nä så länge vi lånar pengar och köper aktier så fortsätter börsen upp och sedan är det bara att belåna aktierna som ökar i värde och köpa fler

det blir aldrig mer någon nedgång på börsen..

"Total U.S. margin debt tracked by FINRA sits at a record nominal high of $1.304 trillion. This represents a year-over-year increase of roughly 53% to 58% depending on the trailing reporting cycle. This rapid surge in borrowed money has fueled recent market momentum, but historically, spikes of this magnitude have preceded severe market corrections."
Citera
2026-06-12, 19:13
Medlem
raskenss avatar
Har den börjat handlas än? ser inga riktiga handelssiffror än.

Edit nu poppade dom up asså dom inleder vid 150usd.
Senast redigerad av raskens 2026-06-12 kl. 19:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in