Citat:
Ursprungligen postat av
DirtyDiggerNick
Givet locked-in och intresset som bygger på att Elon såld drömmen (och lyckats) så tror jag att vi kommer att se en rätt stark inledande uppgång men till en relativt låg omsättning i förhållande till börsvärde.
Sen så kan jag också gissa på att sett över dagar/veckor så blir det volatilt och snabba svängningar då svetsarförmannen "Jeff" som varit med från början och maxat alla optionsprogram känner strax under svenska miljarden räcker för ett gott liv med obegränsad mängd spetsad Caprisun i Florida. Råkar han och några kollegor trycka sälj samtidig som en retail vill plocka sin snabba vinst så kan det bli åka av nedåt också.
Ett Bullcert idag som hålls på ngn timme kan vara en kul lottsedel men kommer nog inte kunna hitta, analysera och köpa rätt cert innan det är försent.
Idag kan precis vad som helst hända.
Jag är out ett par dagar (från rymden) och sitter lugnt i båten men har fokus på att hitta ev omotiverade dippar i andra rymdbolag. Dessa kommer jag plocka.
Personligen så tror jag att folk tror på uppgång i tron om att folk tror på drömmarna, och inte att folk köper hela SpaceX-storyn rakt av, åtminstone inte på en överskådlig tidshorisont. Då tror jag mer på att folk är villiga att ligga med förlust på en handfull aktier, med avsikt att köpa på sig fler om det faller tillbaka 50-60%.
Jag kommer också köpa andra rymdbolag. Jag kommer börja med Redwire.