2026-06-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Meet Kevin har fattat vad SpaceX och Tesla har för planer.

https://youtu.be/75H6WwPLLDU?si=dLPrY3U_KnqWeFQ9
I stor del visar han en klart skepticism till SpaceX men visst var videon mycket intressant. 👍

Edit. Själva grottmiljön där de spelade in kändes lite Space på något konstigt vis. Stardust!
Senast redigerad av Truefighter 2026-06-11 kl. 23:24.
Citera
2026-06-11, 23:48
Medlem
Längtar till imorgon när man får veta vilken tilldelning man får
Citera
2026-06-12, 00:19
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
I stor del visar han en klart skepticism till SpaceX men visst var videon mycket intressant. 👍

Edit. Själva grottmiljön där de spelade in kändes lite Space på något konstigt vis. Stardust!

Ja så klart Kevin är skeptisk, för han är intelligent. Jag är också skeptisk till de sakerna som ligger väldigt långt fram i tiden men som presenteras innan de essentiella delarna ens är på plats. Jag tror att de flesta tecknar så många aktier de kan för att de planerar att sälja och göra sig en hacka, och eftersom alla tecknar sig för fler aktier än de kommer få så kommer det troligtvis funka också. Kursutvecklingen kommer säkert se horribel ut i en period då företaget utvecklas för fullt. Utmärkt tillfälle att köpa på sig aktier, för jag tvivlar inte på att SpaceX kommer bli ett gigantiskt företag i slutändan, med eller utan månbas eller civilisation på Mars. Starlink+datacenter+chipfab+Optimus, folk har noll föreställningsförmåga.
Citera
2026-06-12, 08:08
Avslutad
Space Exploration Technologies Corp (SPCX)
Closed 11/06 = $135.00

https://www.investing.com/equities/spacex
Citera
2026-06-12, 08:19
Medlem
Sperssons avatar
När får vi våra SpaceX på kontot?
Citera
2026-06-12, 08:22
Medlem
Kinaskis avatar
Intressant att se.

Det som kan lyfta aktien stavas masshysterin. Folk vill så gärna ha en till börsraket efter nu senast Nvidia så det lär ju handlas rejält.

Men vi får se om det blir krasch eller hysteri. Spännande ändå.
Citera
2026-06-12, 08:43
Medlem
Skyggedanss avatar
Tror den skjuter upp direkt sen ner genom dagen och slutligen upp nån timme innan close.
Första dag +5%.
Citera
2026-06-12, 08:54
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
När får vi våra SpaceX på kontot?
Nasdaq öppnar kl 9:30 på morgonen, New York-tid. Det motsvarar halv fyra på eftermiddagen, svensk tid:

https://time.gov/

Däremot tror jag inte handlandet kommer inledas direkt på momangen när börsen öppnar, utan det kan ta lite tid. Så någon gång på kvällen (svensk tid) är min gissning.
Citera
2026-06-12, 09:16
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Tror den skjuter upp direkt sen ner genom dagen och slutligen upp nån timme innan close.
Första dag +5%.
Aktien kan nå astronomiska höjder på kort sikt. På lång sikt är däremot risken enorm.
Med risk att få inlägget raderat så är det fullt logiskt att tro att SPCX och TSLA slås ihop genom någon form av merger inom en inte för avlägsen framtid.
Citera
2026-06-12, 09:18
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Lär väl inte vara jättemånga som går in och köper nu?
Aktien är ju superövertecknad till stor del av retail-kunder (småsparare). Så intresse lär finnas, särskilt med tanke på free float är minimal.
Citera
2026-06-12, 09:49
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinaski
Intressant att se.

Det som kan lyfta aktien stavas masshysterin. Folk vill så gärna ha en till börsraket efter nu senast Nvidia så det lär ju handlas rejält.

Men vi får se om det blir krasch eller hysteri. Spännande ändå.

Lyssna på Kevins video. Jag tyckte han förklarade principerna bakom en potentiell uppgång ganska bra.
Citera
2026-06-12, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Aktien är ju superövertecknad till stor del av retail-kunder (småsparare). Så intresse lär finnas, särskilt med tanke på free float är minimal.

Många kommer nog förlora mkt pengar om man inte sitter på säljknappen efter notering är gjord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in