2026-06-12, 01:35
Medlem
Jag undrar om det skulle vara möjligt att dumpa telefonen och bara ha en smart watch. Men om man ska fungera i det cp-störda moderna Sverige måste man ha Bank-ID. Finns det nån telefon som man kan installerat det på?

Sen undrar jag också om det finns en telefon som utöver kan ha en bankidapp också kan dela internet som man kan göra med en telefon dela internet till sin dator?

Det hade varit najs om det fanns en smart watch eller vad det heter som har både bank-id och internetdelning. så man slapp ha mobiltelefon helst och hållet.
Citera
2026-06-12, 07:22
Medlem
Du får välja de modeller som tar simkort då de flesta klockor ansluter via usb och behöver din mobiltelefon för att fungera korrekt.
Citera
2026-06-12, 08:32
Medlem
https://www.mobil.se/tips-och-tricks/smartklocka-med-eller-utan-egen-mobiluppkoppling-for-och-nackdelar/1592647
Citera
2026-06-12, 12:00
Avstängd
triptykens avatar
Det är batteritiden som mördar det tyvärr.

Är det att du vill slippa kånka på en mobil som du är emot eller är det att du vill undvika att ha en liten socialmediamaskin som spårar dig hela tiden?

Finns ju alternativt tänker jag.
Citera
2026-06-12, 12:04
Medlem
Det finns nog inget stöd för BankID i smartklockor. Eventuellt så kanske det går att installera i en klocka som har NFC och kamera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in