Citat:
Ursprungligen postat av
novish123
Tack för att du delar med dig. Så jäkla märkligt att så lite sägs om Matija av folk som fanns i hans direkta eller indirekta närhet. Då som unga, men också av folk som träffat honom i modern tid. Borde cirkulera mängder av rykten, minnen och också smygtagna foton och ”jag hörde av en person…”-uttalanden.
Jag håller med! Det finns personer som deltagit i tråden som enligt egen utsago gått i skolan med honom, som arbetar med honom och som bor i närområdet men ingen verkar vilja dela med sig eller försöka få en färsk bild på honom. Sen kan jag väl förstå att man inte vill riskera något och få sin identitet röjd, men Matija är nog rätt ofarlig i dagsläget så länge han inte är påverkad av alkohol eller benzo.
Var det Rohypnol han var påverkad av vid morden? Jag har glömt. Det var ju en sjukt farlig drog som bidrog till mycket elände, lyckligtvis slutade den säljas i Sverige 2004. Jag har själv i mitt minne två mord och ett grovt våldsbrott mot äldre och handikappade där folk som fanns runt min krets dömdes. Detta är i slutet av 90-talet och tidigt 00, i alla tre fall var Rohypnol inblandat.
Matija gick i samma klass som en svensk skådespelare. Ingen megakändis men tillräckligt för att de flesta svenskar som tittat på tv de senaste 10-15 åren skulle känna igen hans ansikte.