Citat:
Ursprungligen postat av
MjShamona
Är intelligensnivån så här låg hos alla som är pro-Putin förstår jag faktiskt varför det går så dåligt för Ryssland. Läs vad jag skrev igen, så förstår du varför det inte är propaganda utan ett försök att ta fram objektiva siffror för båda sidor.
Siffrorna är “exakta” för att de inte är gissningar, de är räknade namn.
Ryssvänliga analytiker?
Mediazona ÄR ryskt, grundat av ryska journalister, och räknar ryska gravar.
352 000-estimatet bygger dessutom på ryska statens eget öppna arvsregister.
Ryskare källor än Rysslands egna register finns inte.
Mediazona sammarbetar med BBC och lika ryskt som din bak. Grundad av Pussy Riot tejerna som är i "exil" nu och mediaföretaget var senast i UK, du vet landet som älskar Ryssland. Det är ju synd att Mediazona inte gör likadant med ukrainska register och ger oss siffror därifrån. Har Kiev låst allt? Jag har själv länkat till Mediazona för jag anser inte dom ha helt fel vad det gäller ryska förluster.
Jag har inga problem man ryska förluster i området 250 k - 500 k så jag vet inte vad du försöker bevisa här. Vad jag hade problem men var förluster på 1,5 miljoner som en del påstår. Det är många soldater, alla Ryssland började med och man sedan ersatt utan att någon märkt i Ryssland, orimligt.
Det är ju då vi kommer till din kvot jag reagerar. Varifrån kommer antalet döda ukrainare från? Knappast från ryssarna som anger just 1,5 miljoner dödade och skadade ukrainska soldater. Så var är då data från "ryssvänliga" analytiker och det är ju inte Mediazona och många andra. Bra att ha bara för balans bara.
Var har du övrigt stöd som stora hav av ryska kyrkogårdar, ökat antal amputeringar, stort antal desertörer, filmer varje dag av rekryteringskontor som jaga ryska män på gator och torg?
Det du tagit fram är inte objektivt och det vet du så därför drog du barnsligt upp intelligensnivåner hos oss "pro-Putin-anhängare". Varför inte pro-Ryssland eller fredsivrare (kloka) kan man undra men ni måste väl lägga allt på en person för att hatet ska kännas bättre och verkligare.
Du vet Ryssland har lika många drönare som ukraina så där borde döden vara 1:1. Ryssland har mer artilleri och granater, troligen 4:1 och tillsammans med glidbomber förstörs ukrainska byar, städer och fästen tillsammans med ukrainska soldater i dom. Sedan har vi missiler som förstör en hel del samlingar av soldater längre från fronten. När ryssarna malt ner det ukrainska försvaret så går man in med soldater och det behövs inte så många för området kontrolleras även av drönare. Det dör en hel del ukrainska soldater i den här typen av krigföring. Det kräver ju en bra industrikapacitet för alla granater, bomber och missiler men det har ju Ryssland.
Ukraina har bra med drönare nu och det är allt dom har. Deras Flamingos går inte att jämföras med alla Rysslands system. Stormshadows och Scalps finns bara i begränsat antal och Ryssland blir bättre och bättre på att spåra och skjuta ner dessa missiler. Långdistansdrönare bär bara begränsad mängd sprängämnen och allt de klarar av är rafenaderier, bensinmackar, bränsledepåer och transporter. Skador på industrier eller baser blir minimala om man nu inte träffar känsliga flygplan. Ryssland utvecklar och testar nu billiga motmedel för dessa drönare så snart blir det svårare. Teknologier utvecklas snabbt i krig och Ryssland har lång vana av bred vapentillverkning ... Ukraina har det inte.
Så Ukraina har i mina ögon mycket större förluster än Ryssland, allt tyder på det.