Du säger att vi inte ska hata grupper, men staplar sedan just grupphat. Det är väl inte analys. Det är exakt samma affischpolitik som du säger dig förakta, bara med omvänd färg.
Ja, hedersnormer, islamism, klankultur, antisemitism, homofobi, kriminalitet, bidragsberoende och grov kvinnosyn är verkliga problem. Ja, svensk migrations- och integrationspolitik har förvärrat vissa riskmiljöer.
Men om du gör detta till hudfärg, religion eller folkgrupp tappar du helt precisionen. Då hjälper du vänsterfeminister och identitetspolitiker att slippa sakfrågan. De kan avfärda allt som din rasism i stället för att svara på heder, segregation, våld, parallellsamhällen och systemöverbelastning.
Den kloka linjen är hårdare, mät riskbeteenden, inte etnicitet som moralstämpel. Stoppa våldsamma män, kontrollerande familjesystem, kriminella nätverk, bidragsfusk, hedersförtryck och hatbrott – oavsett grupp.
Frågan är inte vem vi ska hata. Frågan är vilka konkreta riskmönster staten fegt har låtit växa.
Citat:
Ursprungligen postat av
mlon.eusk
Vi ska inte hata någon grupp.
Men gör vi sverige till en månfacetterad mångkultur med kvinnomisshandlande islamister, judar, våldtäktsnegrer, böghatande muslimer, tjuvzigenare och andra välfärdsparasiter, då kommer alla atta hata alla, oavsett vilken "värdegrund" man försöker påtvinga "folket".
Och både män och kvinnor kommer att dödas i mängder, helt i onödan.