2026-06-11, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Om Maggi-grisen vinner så kommer jag göra allt i min makt för att aldrig återvända till Sverige

Kan någon tvinga dig hit?

Ut med skiten bara säger jag. Det gäller även Magdalena. Massinvandringen har förstört vårt tidigare underbara land.
Citera
2026-06-11, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
om de är skötsamma
Att gå i skolan är en väldigt låg ribba för att anses vara skötsam. Du har ingen aning om föräldrarna är skötsamma.

Tidö har satt en gräns för arbetstillstånd till 90% av medianlönen. Är det inte en rimlig gräns för vilka som faktiskt bidrar mer än de kostar i skattemedel?
Citera
2026-06-11, 15:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Att gå i skolan är en väldigt låg ribba för att anses vara skötsam. Du har ingen aning om föräldrarna är skötsamma.

Tidö har satt en gräns för arbetstillstånd till 90% av medianlönen. Är det inte en rimlig gräns för vilka som faktiskt bidrar mer än de kostar i skattemedel?

Om man med säkerhet vet att samtliga är skötsamma
Citera
2026-06-11, 15:46
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Från debatten mot Jimmie Åkesson:

Jag träffade några killar på stan idag. Fyra av deras skolkamrater har bivit utvisade. Det är resultatet av din politik och som er migrationspolitiska talesperson säger att ni inte hade ändrat på om ni hade haft egen majoritet.

Ja, det är klart att en stram migrationspolitik innebär att även de hundratusentals personer som kom till Sverige 2014-2022 kan bli utvisade igen med nya regler. Exemplet visar på att migrationspolitiken för första gången på lång tid nu har blivit stram. Vill man ändra tillbaka de reglerna är man inte för en stram migrationspolitik.

Vad betyder det för Sverige?
Det betyder alltså att fyra stycken av deras skolkamrater har uppehållit sig illegalt i Sverige en längre tid (rimligen i minst 18 år). Det innebär troligen att det också finns ett antal föräldrar, syskon och andra släktingar som just nu, eller tidigare, har uppehållit sig illegalt i Sverige. Under denna tid har de till 100% åtnjutit det svenska välfärdssystemet.

(Magdalena Andersson har alltid pratat med någon specifik person som har något specifikt problem. Månne hon verkligen uppfattar det som att en statsministers uppgift är att hjälpa enskilda personer med deras privata problem?)
Citera
2026-06-11, 15:48
Medlem
Citat:
Om man med säkerhet vet att samtliga är skötsamma
Om man bidrar mer till Sverige än vad man kostar får man stanna även med tidös politik. Det Magda pratar om är att nästan alla ska få stanna.
Citera
2026-06-11, 15:49
Avstängd
Citat:
Om man bidrar mer till Sverige än vad man kostar får man stanna även med tidös politik. Det Magda pratar om är att nästan alla ska få stanna.

Jag menade aldrig Magdas taktik utan just det förstnämnda.
Citera
2026-06-11, 15:51
Medlem
Citat:
Jag menade aldrig Magdas taktik utan just det förstnämnda.
Troligen har de som blivit utvisade inte varit skötsamma i den aspekten att de betalar mer skatt än vad de gör av med.
Citera
2026-06-11, 15:52
Avstängd
Citat:
Troligen har de som blivit utvisade inte varit skötsamma i den aspekten att de betalar mer skatt än vad de gör av med.

Aa, i för sig.
Regler är regler.
Världen styrs av pengar.
Trist, men så är det.
Citera
2026-06-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Eller stödja vänstern, som kommer öka brottsligheten och migrationen, men plocka de onda miljardärerna på mer skatt vilket gynnar välfärden.

Det är ett förbannat svårt val. Jag vacklar mellan S och SD.
Centern har satt en röd linje mot alla former av skattehöjningar för vänstersidan. Det kommer inte bli höjda skatter för miljardärer.
Citera
2026-06-11, 15:58
Avstängd
Kalaskula544s avatar
Libanon 2.0! Let's goooooo!
Citera
2026-06-11, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Hon syftar ju så klart på tonårsutvisningarna. Man kan föra en stram migrationspolitik utan att vara omdömeslös.
Tidöpartierna vill nu höja gränsen för när man räknas som barn från 18 till 21 år. Det tycker inte Magdalena Andersson är tillräckligt, utan hon vill att även de över 21 år ska få stanna.

Det har alltså aldrig handlat om tonårsutvisningarna. Alla ska få stanna. Det ordet var bara ett sätt skapa en opinion i frågan.
Citera
2026-06-11, 16:19
Medlem
FNLSs avatar
Att fyra skolkamrater får stanna
Citat:
Från debatten mot Jimmie Åkesson:

Jag träffade några killar på stan idag. Fyra av deras skolkamrater har bivit utvisade. Det är resultatet av din politik och som er migrationspolitiska talesperson säger att ni inte hade ändrat på om ni hade haft egen majoritet.

Ja, det är klart att en stram migrationspolitik innebär att även de hundratusentals personer som kom till Sverige 2014-2022 kan bli utvisade igen med nya regler. Exemplet visar på att migrationspolitiken för första gången på lång tid nu har blivit stram. Vill man ändra tillbaka de reglerna är man inte för en stram migrationspolitik.

Vad betyder det för Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in