2026-06-11, 08:38
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Haha jag skrattar när jag ser den konstruerade rubriken på "nyhetsartikeln". Först våldtäkter, vilket är en oerhörd nyhet. Sedan slänger man på att politiskt statement "överfulla fängelser" som ju inte har något alls med brottet att göra.

Inget att se här. Utom att det är val.

Man vill ju gärna fråga reportern om han tyckte det var bättre på Morgan Johanssons (s) tid och brottslingarna var ute i samhället istället.
Citera
2026-06-11, 08:50
Avstängd
Fängelse ska vara att man förlorar sin frihet. Och rehabiliteras, beroende på brottet.
Inte att man blir påsatt, förutom om man är sexualbrottsling själv, kanske.

Fattar inte hur man inte lyckats bygga TRYGGA anstalter.
Borde inte ingenjörer och arkitekter klara av det?
Citera
2026-06-11, 08:56
Medlem
Självsanering, att de kriminella ger sig på varandra är ingen big deal och så är det i 98 procent av fallen hederliga människor råkar inte illa ut
Citera
2026-06-11, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Du inser kanske inte att gulleplutten heter Ludvig, pluggade maskin på Chalmers där han blev apfull på en kårfest och smekte sin crush på baken? Eller att straffsatserna blivit sådana att de som absolut inte borde låsas in får dela cell med de som absolut borde låsas in?

Så han sitter i kumlabunkern tillsammans i en cell med en hormonstinn gentleman från Nigeria efter det tilltaget? Tillåt mig småle.
Citera
2026-06-11, 09:11
Medlem
Collectivism-Killss avatar
Som sagt, de värsta fångarna borde outsourcas till fängelsen i Ukraina. Då lättar vi lite på bördan. Vi ger dem lite pansarvagnar och SAAB Gripen - win win!
Citera
2026-06-11, 09:15
Medlem
Collectivism-Killss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Ironin i att tidningen Arbetet - en kommunistblaska där de som driver tidningen vill fortsätta importera horder av kriminella blattar till Sverige - skriver en artikel om konsekvenserna av att Sverige redan har importerat horder av kriminella blattar. Vilket självmål...

Fast kommunisterna är faktiskt inte så woke som typ Vänsterpartiet. De är mer old school och vill begränsa invandringen och införa totalstopp (och t om dra tillbaka arbetstillstånden) för arbetskraftsinvandring inom yrken där det redan råder brist på jobb.

On topic: Jag lovar att cheferna kommer göra allt för att fly ansvar. De kommer hävde att man inte visste någonting.
Citera
2026-06-11, 09:22
Medlem
Raktinyllets avatar
Vi kan införa dödsstraff för allvarliga brott så löser vi platsbristen, eller varför inte stänga gränsen och deportera alla som inte hör hemma här?
Citera
2026-06-11, 09:24
Medlem
Ännu en grej som man alltid hört inte förekommer.
Ungefär som att det inte omhändertas barn på lösa grunder.
Citera
2026-06-11, 09:38
Medlem
Borde stämma staten. Vi ska inte ha systematiserad misär i det här landet, betalar för mycket skatt för det..
Citera
2026-06-11, 09:40
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dantedansen
Snälla åk in snälla åk in snälla åk in.
Landsmark det och landsmark så. Hursomhelst är det nog fritt fram att våldta dig i munnen och röven iallafall jävla poet bög
Säg inte till oss hur Sverige är ett nytt jävla Sverige och påväg nånstans dra åt helvete

Nä jag är skötsam, men det är nog jag som våldtar isf.

Det är iofs ett rätt bra straff isåfall. Nån jag kan våldta hela dagarna utan att någon bryr sig.

Lite plåster på såren ska man ha.
Citera
2026-06-11, 09:57
Avstängd
MrSwedeGliderRunts avatar
Det är ju tydligen inget problem att vanligt folk utsätts för samma skit inklusive allt annat skit, med grov kriminalitet, sedan även tvingas finansiera alltihop med skatten.. så varför ska man då bry sig om några kriminella. detta är vad alla jävla tröttmössor ville ha.. fortsätt sova vidare era jävla horungar.
Citera
2026-06-11, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojardumedmig
granskningen från Arbetet om hur överbeläggningen på kåkarna har spårat ur totalt. De skriver om en ung grabb som satt på Kumla för skitsaker men tvingades dela en enmanscell med en grov våldsverkare och blev våldtagen varje jävla morgon i flera månader. Grabben var inlåst med förövaren 23 timmar om dygnet och vågade självklart inte gola eller säga till plitarna av rädsla för att bli helt tystad. Alltså vad är det för vidrigt luffarklientel som sitter inne nu för tiden? Jag har själv inte stenkoll på hur systemet funkar där inne men har man inte alltid hört att det finns någon sorts internkod och att de tyngre grabbarna på topparna borde sätta ner foten direkt mot sånt här äckligt beteende? Det känns helt stört att det blivit rena USA-fängelset av Sverige och man undrar ju hur Kriminalvården tänker när de bara stuvar om folk så att folk blir helt slaktade där inne. Vet att förr var det big no, no såna fick spö de som gav sig på de svaga och övergrepp dessutom..

Hamnat på Kumla för små saker!

Där ljög du dig blå.

Äntligen blir det ett straff att hamna på kåken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in