2026-06-10, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Krim förloras inte precis som Kursk eller Melitopol i den storartade motoffensiven 2023. Kievregimen kan inget vinna för dom är känslofyllda råskinn som inte har strategi mer än att tjäna pengar på väst. Putin är ju gammal och snart borta i vilket fall så vad har ni för hopp då?

Det handlar inte om hopp utan om vetskapen om att rysspacket kommer förlora.
Citera
2026-06-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Fin attack av ett ukrainskt Mig-29 mot en rysk bas.

Powerful strike.
Ukrainian Mig-29 bombs a Russian command post and base.

https://x.com/i/status/2064516838772629824

Citat:
Kloaken och dassriket Ryssland har enorma problem med luftvärn när ukrainska F-16 kan flyga in och attackera Taganrog. RuZZia Stronk!!!

Ukrainska F-16-jaktplan genomförde ett modigt lågflygningsanfall mot en rysk helikopterbas nära Taganrog i Rostovområdet och förstörde minst 4 helikoptrar, inklusive attackhelikoptrarna Ka-52 och Mi-28. ⬇️

https://x.com/TomasDoupa39474/status/2064368366765097436?s=20

Härliga länkar Pettson, man blir tårögd av glädje. Snart har vi förhoppningsvis JAS som hjälper till.

Hur svenska stålet biter, kom låt oss pröfva på! Ur vägen, moskoviter! Friskt mod, I gossar blå!

Citera
2026-06-10, 22:08
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Detta är något nytt. Inget liknande har hänt förut vad jag vet. Jag tror det där är flygflottiljen i centrala Taganrog:
150 km över ryskockuperat område + 50 km över Ryssland, och tillbaka.

Ukraina börjar få luftherravälde nu, Både över sitt eget territorium och stora delar av Ryssland.
Citera
2026-06-10, 22:10
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Det dör betydligt fler ukrainare i detta krig och det beror på mer vapen och ammunition från Rysslands sida. Man håller på så här och pekar på stora ryska förluster för att ge hopp och kunna fortsätta kriget men förr eller senare tar det slut på ukrainska soldater. Du får tycka vad du vill och jag bry mig inte egentligen men det skulle vara kul att se er reaktion senare då sanningen kommer fram.

Rysk psykopati och mytomani i ett nötskal. Du bryr dig inte men postar flera tusen inlägg med ryska diktaturens lögner i denna tråd? Hur tänkte du där?

Det är ju du som håller på så där mytomanen. Du blåljög ju som en gravt störd rysk psykopat om ukrainska förluster på minst 2 miljoner man 2024.
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2026-06-10 kl. 22:14.
Citera
2026-06-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
ÅRETS BILD?

På fina sommarbilden från en rysk position syns glada ryska barbarer samlas runt den precis ankomna Kamaz-tanklastbilen. Ryska arméns tanklastbil har äntligen kommit med bränsle! Verkligen något att fira!

Tyvärr för alla ryska apor och allt avskum som runkar till ryska diktaturen så är bilden tagen med kameran från en drönare precis ögonblicket innan träffen.

Photo for memory, the Russians were happy that gasoline was brought to their positions, there is only one but, this is a photo from the camera of the loitering ammunition of the 422nd Regiment of Unmanned Systems

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3mnwgk5i33k2y

Passande till uttrycket "de levde lyckliga i alla sina dagar" med utedass, rovor, hembränt, Lada och slutligen den ärofyllda döden för fosterlandet.
Citera
2026-06-10, 22:34
Medlem
Enligt "Freud Greyskull" på X har Ukrainska styrkor pressat bort ryzzarna från en bosättning han kallar Derilove i Lyman "direction".

Söker man på Derilove får man fram dels Derylove men också Derialove.

Tydligen ligger detta ställe i Donetsk region. Det är bra att Ukraina attackerar och pressar där ryzzarna är svaga.
Det jämnar ut att bögförbrytarna koncentrerar sig kring Konstantinivka eller vad FAN den sönderbombade staden nu heter.
Citera
2026-06-10, 22:43
Medlem
Citat:
Det dör betydligt fler ukrainare i detta krig och det beror på mer vapen och ammunition från Rysslands sida. Man håller på så här och pekar på stora ryska förluster för att ge hopp och kunna fortsätta kriget men förr eller senare tar det slut på ukrainska soldater. Du får tycka vad du vill och jag bry mig inte egentligen men det skulle vara kul att se er reaktion senare då sanningen kommer fram.
Jämför namnlistorna det är ju samma metod på båda sidor. Båda sidors döda dokumenteras med identisk metodik dvs dödsannonser, gravar, öppna källor: 217 808 namngivna döda ryssar mot 91 559 namngivna döda ukrainare. Båda listorna är underskattningar, men kvoten just nu är ca 2,4:1 till Rysslands nackdel.

Sanningen kommer fram senare: Den kommer fram nu ur Rysslands egna databaser. Det är förresten därför Rosstat slutade publicera dödlighetsstatistik sommaren 2025. Om sanningen gynnade Ryssland varför gömmer Kreml sin egen statistik?
Senast redigerad av MjShamona 2026-06-10 kl. 22:47.
Citera
2026-06-10, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ukraina börjar få luftherravälde nu, Både över sitt eget territorium och stora delar av Ryssland.

Det som visades som inflygande plan ser inte ut som en F16 utan liknar en SU-25. Jag är osäker på om Ukraina fortfarande använder SU-25, dom är gamla och slitna, några har också gått förlorade.

Men det går ändå ganska bra för Ukraina nu.
Citera
2026-06-10, 22:49
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det såg inte ut som ett F-16 plan. Den första sekvensen när man såg planet. Men förhoppningsvis är händelsen autentisk och en stor seger för Ukraina.

Det såg först ut som den hade dubbla stjärtfenor och F16 har bara en. Men jag zoomade och kom fram till att det var vingspetsen på vänster vinge som stack upp, sedan ser man tydligt (om man zoomar) att den har luftintaget på undersidan, så det var nog en F16 trots allt.
Citera
2026-06-10, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det som visades som inflygande plan ser inte ut som en F16 utan liknar en SU-25. Jag är osäker på om Ukraina fortfarande använder SU-25, dom är gamla och slitna, några har också gått förlorade.

Men det går ändå ganska bra för Ukraina nu.

Det var tydligen F-16 flera källor på X som anger det. Annara använder Ukraina mest sina Mig-29 när de bombar ryska positioner vid fronten med glidbomber.
Citera
2026-06-10, 22:55
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Det såg först ut som den hade dubbla stjärtfenor och F16 har bara en. Men jag zoomade och kom fram till att det var vingspetsen på vänster vinge som stack upp, sedan ser man tydligt (om man zoomar) att den har luftintaget på undersidan, så det var nog en F16 trots allt.

Citat:
Det var tydligen F-16 flera källor på X som anger det. Annara använder Ukraina mest sina Mig-29 när de bombar ryska positioner vid fronten med glidbomber.
Det var väl ett rysk flygplan som råkade flyga förbi når man filmade efter anfallet.
Edit: Jag såg också två stjärtfenor, men om det är debunkad så kan det väl hända man lyckades få en F-16 på film över rysk jord för första gången!
Senast redigerad av Norrbagg79 2026-06-10 kl. 22:59.
Citera
2026-06-10, 22:56
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Citat:

Eller jag vettefan egentligen: https://i.postimg.cc/T363FxS0/IMG-0598.jpg

Nu förstår jag vara alla UAP/UFO bilder ser som vara fotat av en potatis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in