2026-05-29, 06:13
Medlem
GrodanKermit1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kacklaren
Överklagan om vad
Han har väl överklagat häktningen antagligen.
Citera
2026-05-29, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kacklaren
Överklagan om vad
Han vill bli släppt på fri fot, men hovrätten säger nej. otroligt svårt att överklaga en obligatorisk häktning vilket våldtäkt är
Citera
2026-05-29, 09:14
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=250nHVLPRCY&list=RDt89qkGqG7bA&index=2

1:40 "tacka gud att jag aldrig åkt fast"
Citera
2026-05-29, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Han vill bli släppt på fri fot, men hovrätten säger nej. otroligt svårt att överklaga en obligatorisk häktning vilket våldtäkt är
Om han fortfarande är häktat ser det inte bra ut. Han är ju en av sthlms kändaste knarkförsäljare så det ligger nog mer vakom detta.
Citera
2026-05-29, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Jag har förvisso tappat nästan all kontakt med ungdomskultur, men monokulturen är död och det är nog inte många över 40 som vet vem den här gossen är.

Är han stor bland barnen på TikTok?

De flesta över 30 vet vem han är.
Citera
2026-05-29, 23:17
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
De flesta över 30 vet vem han är.
Den senaste svenska rapparen jag såg nämnas i riksmedia - som väl ändå får anses vara förutsättningarna för att göra anspråk på att "alla vet vem han är" - var när Ant Wan sålde ut 3arena och då hade jag aldrig hört hans namn tidigare (och aldrig igen efter).

Jag tror du förväxlar "de flesta över X år vet" med "de flesta i min umgängeskrets vet vem X är". Du underskattar grovt hur snabb drop-off det är bland vuxna på att hänga med i barn- och ungdomskultur. Jag är i mina tidiga 40 med ett förhållandevis stort intresse för musik (jag vet att jag är sämst men jag går ändå på spelningar några gånger per år) men har fortfarande aldrig hört en låt av Justin Bieber (när var han populär, typ 15 år sedan?) eller Taylor Swift (typ 10 år?). Vad tror du då är oddsen att jag skulle hört en rappare som är "svinstor i Angered och bland barn på Roblox"?
Citera
2026-05-29, 23:24
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=250nHVLPRCY&list=RDt89qkGqG7bA&index=2

1:40 "tacka gud att jag aldrig åkt fast"
Att du ens hör vad han säger. Impad.
Citera
2026-06-01, 12:39
Medlem
Kristofer stahre bytte han till.
panikmode
Citera
2026-06-05, 16:18
Medlem
omhäktad till 26 juni kl 11.
sjukt om han är skyldig
Citera
2026-06-05, 17:38
Medlem
Citat:
omhäktad till 26 juni kl 11.
sjukt om han är skyldig

Anledningen kan vara olika. Det behöver inte betyda att han är skyldig. Åklagaren kan behöva starkare bevis eller invänta provsvar osv. Vi får hoppas på att det är det sistnämnda som är anledningen till omhäktningen.
Citera
2026-06-05, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-R
Anledningen kan vara olika. Det behöver inte betyda att han är skyldig. Åklagaren kan behöva starkare bevis eller invänta provsvar osv. Vi får hoppas på att det är det sistnämnda som är anledningen till omhäktningen.
Det är sant, enligt åklagaren är prognosen åtal...
jag tror de kan ha hittat nåt mer i hans mobil/mobiler
Citera
2026-06-10, 10:51
Medlem
Citat:
Det är sant, enligt åklagaren är prognosen åtal...
jag tror de kan ha hittat nåt mer i hans mobil/mobiler
Gillar inte honom som artist alls men det känns väldigt lätt för någon att säga att den blivit våldtagen av en "kändis", speciellt om personen varit full under tillfället (det var valborg).

Varför ska en artist / kändis som har framgång och har det lätt att få kvinnor riskera sin karriär genom att våldta någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in