2026-06-09, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Tranås kallas också Tråkås med en massa blattar som skriker och gapar bor för det mesta i området Stoeryd men håller till i centrum! Det enda som är bra med staden att man kan ta tåget därifrån!

Tack för ärligheten! Jag har lite svårt för de som säger ”jag ska knulla din mamma, horunge” och undviker helst att bo i sånna områden och städer.
Citera
2026-06-09, 22:03
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnartTant
Tack för ärligheten! Jag har lite svårt för de som säger ”jag ska knulla din mamma, horunge” och undviker helst att bo i sånna områden och städer.

Värnamo kanske kan vara något med mycket skog och parker att springa i dock vet jag inte hur det är med blattar där!
Citera
2026-06-09, 22:03
Medlem
Citat:
Är det ungar från icke skidåkare nation? Jag vill flytta pga barn och ungdomar som skrämmer min lilla söta vallhund genom att skrika och skälla som ilskna hundar och kastar sig fram som monster och håller på. Väldigt mycket röka hasch i källarförråd och sånt. Vill bort från de och är nu orolig om det är liknande eller bara vanligt ungdomsstök från uttråkade snorungar?

Invandringen har ökat i hela Sverige så även i Söderköping.
Sök på "skadegörelse Söderköping" så finns det mycket att läsa tyvärr.
Citera
2026-06-09, 22:06
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Nja, 10-11000kr för 2rok i Östersund tyvärr. Som fattigpensionär är mitt tak för hyra 7500kr och min klaustrofobi tillåter inte att jag bor i 1rok
Finns inte mängder med hyreslägenheter i Vadstena, Söderköping, o.s.v.

Få hyreslägenheter betyder att man kan ta emot få blattar. Få blattar leder till att området blir/förblir attraktivt att bo i för svenskar. Alltså blir det som finns eftertraktat av svenskar. Därför dessa villastäder fungerar, så länge det är på pendlingsavstånd till en stad där det finns jobb. (Alltså Norrköping/Linköping.)
Citera
2026-06-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopparadiosporten
Invandringen har ökat i hela Sverige så även i Söderköping.
Sök på "skadegörelse Söderköping" så finns det mycket att läsa tyvärr.

Tack! Ska kolla upp de. Enligt statistiken så är Söderköping på topp 10 av minst invandring av alla städer i Sverige och har mycket europeisk invandring. Men statistisk säger ju såklart inte allt.
Citera
2026-06-09, 22:47
Medlem
Finns ju massor av billiga småorter i Sverige med vacker natur och låga hyror om det är det enda som man har som krav.
Citera
2026-06-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Finns ju massor av billiga småorter i Sverige med vacker natur och låga hyror om det är det enda som man har som krav.

Sant. Dock startade jag tråden specifikt för Söderköping men många vill istället rekommendera andra städer. Väntar ivrigt på fler svar om Söderköping
Citera
2026-06-09, 23:13
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Jag är en utbränd och trött sjukpensionär. Förutom att äta, skita och sova så går jag mycket promenader med min hund och försöker så gott jag kan löpträna vilket går segt men jag gör så gott jag kan

Jag vill ha lugn och ro. Orkar inte umgås med folk utan har bara mina djur och spelar lite dataspel och vill röra mig i naturen där det är tyst.

Är Söderköping rätt plats? Enligt mina undersökningar är det inte gäng, droger och massa elände utan en väldigt lugn plats.

Ni som bor där. Berätta gärna om för och nackdelar. Vilka områden är lugna?

På vilka kriterier kom du fram till Söderköping?.
Citera
2026-06-09, 23:16
Medlem
Citat:
Sant. Dock startade jag tråden specifikt för Söderköping men många vill istället rekommendera andra städer. Väntar ivrigt på fler svar om Söderköping
Fint upplagd industriglass. För övrigt en stad som ser supermysig ut. Men akta dig för sörpinggänget.
Citera
2026-06-09, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Fint upplagd industriglass. För övrigt en stad som ser supermysig ut. Men akta dig för sörpinggänget.

Sörpinggänget?
Citera
2026-06-09, 23:36
Avslutad
Citat:
Söderköping är skit. Det är en liten liten stad, där e22 går mitt genom staden, vilket innebär ca 7 rödljus, så det tar 10-15 minuter att ta sig genom skiten. men inte nog med det, i anslutning till staden går Göta kanal, vilket innebär än mer väntande i bilkö när en båt ska förbi, Så kanske inte bosätta dig i södra Söderköping om du tänker åka till Norrköping ofta.....
Det är för övrigt inte en stad, mest en by.
Senast redigerad av goderian2 2026-06-09 kl. 23:38.
Citera
2026-06-09, 23:40
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Men du har röstat för att ha hit eländet?

Ingen aning - gissar bara! Brukar vara så när fruntimmer gnäller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in