Ja, var det ett terrordåd kommer man nog att försöka få det till nåt annat, anklaga offret, eller liknande.
Det följer ju myndigheternas agenda, och det är ju åxå så här media jobbar.
Man letar efter " nån vinkling" som "inte skall skapa upplopp", eller gynna oppositionen.
Det tror jag inte att de skulle våga. Offret har väl inte avlidit och även om så skulle ske så finns det anhöriga. Att lägga locket på eller lägga skulden på offret tror jag skulle få extremt mycket våldsammare reaktioner.
Kanske kan man redan nu fängsla offrets anhöriga som potentiella rasister och därmed skyldiga till samhällsomstörtande verksamhet?
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det tror jag inte att de skulle våga. Offret har väl inte avlidit och även om så skulle ske så finns det anhöriga. Att lägga locket på eller lägga skulden på offret tror jag skulle få extremt mycket våldsammare reaktioner.
Ja, var det ett terrordåd kommer man nog att försöka få det till nåt annat, anklaga offret, eller liknande.
Det följer ju myndigheternas agenda, och det är ju åxå så här media jobbar.
Man letar efter " nån vinkling" som "inte skall skapa upplopp", eller gynna oppositionen.
Typ som med Nowak, det var noga att påpeka att han hojtade ”bad man”.
I Sverige är Säpo upptagna med att utreda "olaga hot" och "hets mot folkgrupp" för att ursprungsbefolkningen skriver vad den tycker på nätet om folkutbytet och terrorn vi lever med på daglig basis.
Hur kunde det bli så här i vårt en gång vackra land?
Det kan man verkligen fråga sig.
Det är fruktansvärt hur det numera har blivit. Jag är i a f glad över att vara tillräckligt gammal för att ha fått upplevt ett helt annat land. Det hela började så smått redan så långt tillbaka som runt 1965 men det tog tid med vansinnet som vi nu mera har.
Vet man nånting om offret? Det är ju lite skillnad på om det handlar om ett oprovocerat överfall mot en ostraffad irländare eller om det handlar om nån knarkaffär och offret är kriminell.
Vilket man, allra minst, har rätt att göra om man blivit knivhuggen fyra gånger. Tycker själv att Nowak var lite onödigt hövlig där. Hade jag blivit knivhuggen fyra gånger hade jag i alla fall sagt "din jävla neger" till gärningsmannen.
Citat:
Ursprungligen postat av Precovery
Typ som med Nowak, det var noga att påpeka att han hojtade ”bad man”.
Nu bor jag varken i Irland eller Sverige men om jag gjorde det, hade jag nog skaffat vapen, dvs pistol.
Man kan inte lalla omkring med det på gatan direkt men hemmet skulle vara säkrat varje fall.
Ska du gå runt med pistol i Sverige på grund av att en person i Nordirland har blivit skadad i en knivattack?
Vidrigt. Rest in peace. Om inte detta leder till att regeringen störtas så vet jag inte vad.
Mest hysteriska jag har läst. Vi pratar om att en person har skadats i ett våldsdåd, detta i en landsände där terrordådet i Omagh tog 29 liv. De är knappast så känsliga som folk verkar tro.