2026-06-08, 20:20
  #1
Medlem
BombaySaphires avatar
Cashen ska in. Nu lanseras ännu en VM-låt, den här gången av två dansband.

Titel: ”Vår trollkarl Graham Potter”.

Vad tycker ni? Min dom är hård.

https://youtu.be/dfg7kzaKhDE?si=IgmmMpIbhtlB1XWc

https://www.sverigesradio.se/artikel/sjunger-om-potter-aven-dansbandsvarlden-ger-ut-vm-lat
__________________
Senast redigerad av BombaySaphire 2026-06-08 kl. 20:26.
Citera
2026-06-08, 20:25
  #2
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Vilket språk är de som bryter på? Det där låter mer som danska.
Citera
2026-06-08, 20:46
  #3
Medlem
bo-jerrys avatar
Blandad skånska med östgötska. Sexigt i nya toppnivåer
Citera
2026-06-08, 20:57
  #4
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Kan AI nu generera skånska? Jag är impad.
Citera
2026-06-08, 21:22
  #5
Medlem
Batagares avatar
Perikles är ett svenskt dansband som grundades 1974. Dess största listlistor är "Var ska vi sova i natt?", en cover på "Sarà perché ti amo". Bandet har släppt många album som innehåller egna låtar och coverversioner. Perikles deltog i Melodifestivalen 1994 med låten "Vill du resa till månen med mig?".
Citera
2026-06-08, 21:26
  #6
Medlem
Åtminstone betydligt bättre än den officiella Vm låten
Citera
2026-06-09, 18:30
  #7
Medlem
Patriotizm
Citera
2026-06-09, 23:38
  #8
Medlem
maktspels avatar
Kan inte minnas att det var den här typen av vurm för Janne Andersson inför VM 2018. Trots att han åstadkom oändligt mycket mer än Potter inför mästerskapet.

Sverige beter sig som typ Norge eller Island när de plötsligt hamnar i VM efter decennier av torka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in