2026-06-08, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Festmulatt
Ungefär lika lämpligt som att hylla Stalin. Något sådant sker ju inte i Sverige, eller hur?

Eller hur?

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/912108-fiona-fitzpatrick-efter-kritiserade-spelningen-pa-pride-det-blev-fel

Notera: Jag säger inte att hon är kommunist. Jag säger att åsiktshygienen på vänsterkanten är så obefintlig att såna som Fiona inte ser problemet med hammaren & skäran + Pride. Det var säkert bara en fin röd färg som matchade kjolen…

Bonus:
”Detta är inte första gången i år som Rebecca och Fiona fått mottagit stark kritik. Tidigare i år uppträdde duon på Sommarkrysset varpå deras bakgrundsdansare var iklädd rosa tröjor med texten "Fuck SD".
Hur är detta relevant till SVT eller IFS?
Citera
2026-06-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Om du inte tycker det är någon skillnad på Breivik och Alinia är det fel på din kabeldragning Alla politiska motståndare är inte dödsknarkarnazister.
Med tanke på de typer av personer som Alinia konstant beblandar sig med är nog skillnaden inte så stor som du tror.
Citera
2026-06-08, 18:31
Medlem
Bertillas avatar
Från Alinias X

Citat:
Nick Alinia@NickAlinia 1h
Även idag bjuder i princip alla massmedier in mig till förinspelad intervju eller önskar skriftlig kommentar.

Jag svarar att jag ställer upp om det är direktsänt.

Varenda massmedium backar då. Varje gång.
https://x.com/NickAlinia/status/2063993941091918017
Senast redigerad av Bertilla 2026-06-08 kl. 18:42.
Citera
2026-06-08, 18:31
Medlem
Ankan-mannens avatar
Är det detta att de hoppar av som är problemet, alla har väl den rätten, de är väl inte tvångsrekryterade. Vet att flera politiker hoppat av interjuver de inte gillat. Att de hoppar av ska väl inte belasta någon annan eller media. Ska man delta i TV får man se till att vara populär, något annat fungerar inte. Ingen vill väl delta om någon som de anser är ett as deltar.
Citera
2026-06-08, 18:35
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Sjukt.

Nu har även Lamotte laddat upp ett klipp vart bevisen är att Nick hotat journalister.

Men som någon skrev uppöver är det väldigt konstigt att kurden Özz som hatar Sverige får vara med överallt. Skillnad på folk och folk tydligen.
Özz intention var inte att finansiera terror utan att exploatera illegala invandrare för slavarbete på hans herrgård. Han saknar uppenbart helt moral, men rätt ska vara rätt.
Citera
2026-06-08, 18:35
Medlem
Overminds avatar
Henrik Jönsson, Jan Emanuel och Aron Flam avstängda och utfrysta från Folkets Hus i Borlänge och nu detta på Statliga TV kanalen, SVT?

Jag tror fan vi lever i Nordkorea, en Diktatur! Skäms Sverige! Skäms!
Citera
2026-06-08, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Hur är detta relevant till SVT eller IFS?
Jag förstod att du skulle försöka ducka för helhetsbilden och hellre försöka nagla dig fast på varumärket SvT och sedan låtsas som det regnar. Du drog upp Breivik som exempel, hur är han relevant för frågeställningen? Förklara gärna.
Senast redigerad av Festmulatt 2026-06-08 kl. 18:38.
Citera
2026-06-08, 18:39
Medlem
BevarsMilderPengs avatar
Kan man inte bara göra som kinesen? Slänga ett bord på honom?

Vad heter "debattprogrammet"?
Citera
2026-06-08, 18:40
Medlem
Det var ett allvarligt misstag av SVT att besluta att inte sända inslaget med Nick Alinia.

SVT står redan under hård kritik för att vara vänstervridet, och genom att nu stryka detta avsnitt som enligt ansvarig utgivare inte bröt mot några regler, stärker de argumenten hos dem som vill avveckla public service eftersom bolaget inte anses klara sitt uppdrag att vara objektivt.

Hade SVT sänt inslaget hade de åtminstone kunnat peka på det som ett bevis på sin opartiskhet – ett slags fikonlöv: ”till och med Nick Alinia får medverka hos oss”.

Genom att istället stoppa det bekräftar de motsatsen, och ger ytterligare bränsle åt dem som vill lägga ned public service. V.S.B.
Citera
2026-06-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Festmulatt
Jag förstod att du inte skulle se helheten, utan hellre försöka nagla fast dig på varumärket SvT och sedan låtsas som det regnar. Hur är det inte relevant att påvisa uppenbar dubbelmoral i dessa frågor, oavsett etablissemangsplattform?
Det är inte relevant eftersom diskussionsämnet specifikt handlar om vilka personer som är lämpliga att bjudas in till SVTs underhållningsprogram specifikt IFS. Personer som andra medier/organisationer/event bjuder in och dess lämplighet får stå för sig men har ingen koppling till hur konsekventa SVT/Public Service är i vilka de bjuder in.
Citera
2026-06-08, 18:48
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Lever Rami fortfarande? Jag har inte läst eller hört om honom sedan 90-talet!
Han dömdes förra året för hets mot en speciellt utvald folkgrupp.
Citera
2026-06-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Breivik avtjänar minst 21 år i fängelse för att ha mördat 77 personer, de flesta barn. Så ja: skillnaden är mellan dem är enorm.
Om man konstant beblandar sig med flera olika personer som förmodligen står bakom det Breivik gjorde så håller jag inte med. Du verkar tro att NMR är någon slags scoutförening?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in