2026-06-06, 21:12
Medlem
Jag tycker faktiskt GissarBara har en poäng här.

Att någon är häktad på sannolika skäl är allvarligt, men det betyder inte att vi känner till bevisningen. Hittills har ingen visat någon FUP, inget åtal och ingen offentlig handling som beskriver exakt vad dessa påstådda bilder eller filmer innehåller.

Om någon vet att det finns “solklara bevis” så vore det intressant att höra var den informationen kommer ifrån. Är det något som framgår av handlingarna eller är det bara slutsatser folk dragit?

Jag har inga problem med att det senare visar sig finnas stark bevisning. Men just nu vet vi faktiskt inte. Därför känns det klokare att vänta på åtalet och FUP:en än att låtsas som att vi redan läst materialet.
Citera
2026-06-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GissarBara
Till er som redan har dömt D*niel........
OM han inte har gjort nåt, kommer ni be om ursäkt då.?

Nej… han har gjort både det ena och andra i Brasilien enligt nära vänners ord.
Något är lurt år 2021… tror du de tog honom utav misstag? Klart att han har intresse utav fel ålder. Stackars barn.

Om han blir dömd… kommer du be om ursäkt för barnens skull?
Citera
2026-06-06, 22:32
Medlem
Citat:
Ja, om han inte har gjort nåt.?
Men be om ursäkt är du inte människa att göra, även om du skulle ha fel.
Vart är bildbeviset.? Vilket bildbevis.?
Ladda upp bildbeviset då så vi kan se det.
Sannolika skäl är inte ens grund för åtal.
Men eftersom du VET så kan du väl dela bildbeviset med oss.
Du verkar ju vara 100% säker, eller hur.?
Eller gissar du bara, eller det stod itidningen, eller ryktena säger......
Presentera ett enda BEVIS .!
Lyssna här....Han kanske har gjort det, sannolika skäl är ungefär 70% säkerhet av 100%, så tänk dig för innan du dömer honom.
Det krävs runt 90-95% säkerhet innan en åklagare väcker åtal.... Det ploppar upp från "sannolika skäl" till något som heter "tillräckliga skäl" innan åtal väcks. Se, nu lärde du dig nåt.
Under tiden väntar vi på dina bildBEVIS som du vet finns.
Personligen så tror jag att han har gjort NÅGONTING, men jag dömer honom inte än för tänk OM han är oskyldig.
Ha det gött.

Lugna ner dig.. bevis kommer att komma. Är du en nära bekant till D****l? Fru eller svärmor? Mamma kanske? Hur som helst… bevis kommer och D****l kommer att bli dömd. Hamnar han bara några år på anstalt så blir det inte i Kumla! Att sätta en sådan människa på Kumla vet alla vad som kommer hända. Får han bara några år så kommer folk plocka honom utanför. Detta är det grövsta brott man kan bli dömd för.
Citera
2026-06-07, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svante9988
Något är lurt år 2021… tror du de tog honom utav misstag? Klart att han har intresse utav fel ålder. Stackars barn.

När var han i Brasilien? På semester? Hans arbetsgivare har haft verksamhet där.
Citera
2026-06-07, 01:16
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:

Vad gjorde han för fel i Brasilien.?
Citera
2026-06-07, 01:18
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:

Nä, jag har inget att be omnursäkt för..
Men jag hoppas att D*niel har ryggrad att göra det om det visar sig att han är skyldig.
Citera
2026-06-07, 12:13
Medlem
GissarBaras avatar
Finns det nån i Mjölby som har lite koll.?
Vet man vad DG gör.? Syns han till nånstans.? Är han hemma.? Är han tillsammans med sin fru.? Har nån pratat med nån av hans vänner.?
Vore intressant att få veta vad han gör och hur han har det.
Rykten är bara rykten - men vad säger ryktena på stan.? Och finns det nåt rykte som är mera trovärdigt.?
Det kommer nog dröja 2-3 veckor innan det kommer in nåt av intresse till Tingsrätten så lite info och trovärdiga rykten som cirkulerar hade varit av intresse.
Önskar trevlig Söndag.
Citera
2026-06-07, 12:17
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanoril
Jag tycker faktiskt GissarBara har en poäng här.

Att någon är häktad på sannolika skäl är allvarligt, men det betyder inte att vi känner till bevisningen. Hittills har ingen visat någon FUP, inget åtal och ingen offentlig handling som beskriver exakt vad dessa påstådda bilder eller filmer innehåller.

Om någon vet att det finns “solklara bevis” så vore det intressant att höra var den informationen kommer ifrån. Är det något som framgår av handlingarna eller är det bara slutsatser folk dragit?

Jag har inga problem med att det senare visar sig finnas stark bevisning. Men just nu vet vi faktiskt inte. Därför känns det klokare att vänta på åtalet och FUP:en än att låtsas som att vi redan läst materialet.

Tumme upp på den.
Citera
2026-06-07, 14:59
Medlem
Citat:
Vet man vad DG gör.? Syns han till nånstans.? Är han hemma.? Är han tillsammans med sin fru.? Har nån pratat med nån av hans vänner.?
Rykten är bara rykten - men vad säger ryktena på stan.? Och finns det nåt rykte som är mera trovärdigt.?
Det kommer nog dröja 2-3 veckor innan det kommer in nåt av intresse till Tingsrätten så lite info och trovärdiga rykten som cirkulerar hade varit av intresse.
Önskar trevlig Söndag.
Säger dokumenten något om beslag av vapen? Jag skrev tidigare att en DG är kontaktperson för sportskytteklubben, men det finns en yngre DG utanför Linköping också. Samtidigt bor trådens DG knappt 200 meter från gamla pistolskyttebanan. Enligt mina mullvadar jagar nästan alla på hans avdelning. Det aktuella brottet ska ha inträffat måndagen efter älgjaktpremiären 2021.
Citera
2026-06-07, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltochsyrlig
Säger dokumenten något om beslag av vapen? Jag skrev tidigare att en DG är kontaktperson för sportskytteklubben, men det finns en yngre DG utanför Linköping också. Samtidigt bor trådens DG knappt 200 meter från gamla pistolskyttebanan. Enligt mina mullvadar jagar nästan alla på hans avdelning. Det aktuella brottet ska ha inträffat måndagen efter älgjaktpremiären 2021.
D.G är inte med i nån skytteförening och har heller inga vapen.
Citera
2026-06-07, 18:59
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltochsyrlig

Nej, det finns inga dokument på att DG har vapen. Och så som jag känner till honom så har han aldrig varit intresserad av vapen. Däremot är han en jäkel på datorer, i alla fall förr i tiden (när dom "riktiga datorerna kom och man använde 56k modem för att komma ut på nätet). Jag plockade ut hans belastningsregister och där finns bara en fortkörning. Så som jag känner till DG och vad jag hört så har han alltid varit en snäll och go kille som aldrig skulle göra nån illa. Därför blir man extra förvånad när man hör vad han utreds för.
Citera
2026-06-08, 06:07
Medlem
Citat:
Önskar trevlig Söndag.

Varför vill du höra rykten? Du verkar vilja ha bevis på allt som tidigare skrivits.
Det snackas en hel del på hans tidigare arbetsplats. Mycket har tydligen bubblat upp till ytan. Har nära bekanta som jobbar på den arbetsplatsen som bekräftat detta. Tyvärr inga bevis för det som du vill ha. Bara deras ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in