2026-06-06, 00:48
Medlem
shinystars avatar
Är det inte rätt irriterande att få "sista pris"-förslag hela tiden när man ska försöka sälja nåt? Jag låtsas alltid att jag inte förstår och svarar "vad menar du med sista pris? Är det liksom i slutet av en rad av priser?" Och sen höjer jag priser till det dubbla. Behåller hellre prylen än säljer till "sista pris"-typer,
Citera
2026-06-06, 01:10
Avstängd
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinystar
Är det inte rätt irriterande att få "sista pris"-förslag hela tiden när man ska försöka sälja nåt? Jag låtsas alltid att jag inte förstår och svarar "vad menar du med sista pris? Är det liksom i slutet av en rad av priser?" Och sen höjer jag priser till det dubbla. Behåller hellre prylen än säljer till "sista pris"-typer,
Sista pris står angivet i annonsen säger man ditt drägg.
Citera
2026-06-06, 01:29
Medlem
Onanikrems avatar
Därför man i princip slutat sälja på blocket/Marketplace. Ger bort till bekanta eller slänger hellre än jiddra med blattar om sista pris bror. För information står sista pris i annonsen., passar det inte så ring inte.
Citera
2026-06-06, 02:14
Medlem
shinystars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Därför man i princip slutat sälja på blocket/Marketplace. Ger bort till bekanta eller slänger hellre än jiddra med blattar om sista pris bror. För information står sista pris i annonsen., passar det inte så ring inte.

Så tröttsamt.
Citera
2026-06-06, 07:25
Moderator
Ancistruss avatar
Jo och vi vet alla vilka som ringer och skriker i luren om Sista pris brorsan! och erbjuder en bråkdel av värdet. Tyvärr hjälper det inte heller att i anonsen skriva något om att prutning undanbedes eller liknade, de vill inte fatta det, eller fattar men bryr sig inte.

Det hade ju lätt lösts om man i annonser fick skriva att man inte vill sälja till vissa grupper, men nu är det ju inte tillåtet så man får kringgå det. Så skriv istället Talar endast svenska, eller Ring ej, endast meilsvar, är hörselskadad. Alternativt Säljes på uppdrag av Judiska församlingen. Önskar er en Glad Chanukka, hälsningar Lavi Goldberg. Tror det hade funkat.
Citera
2026-06-06, 10:25
Medlem
En kompis höjde priset varje gång någon försökte pruta.
Citera
2026-06-06, 10:40
Medlem
swebarbs avatar
Sälj på tradera istället så slipper du såna typer.
Citera
2026-06-06, 11:56
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jo och vi vet alla vilka som ringer och skriker i luren om Sista pris brorsan! och erbjuder en bråkdel av värdet. Tyvärr hjälper det inte heller att i anonsen skriva något om att prutning undanbedes eller liknade, de vill inte fatta det, eller fattar men bryr sig inte.

Det hade ju lätt lösts om man i annonser fick skriva att man inte vill sälja till vissa grupper, men nu är det ju inte tillåtet så man får kringgå det. Så skriv istället Talar endast svenska, eller Ring ej, endast meilsvar, är hörselskadad. Alternativt Säljes på uppdrag av Judiska församlingen. Önskar er en Glad Chanukka, hälsningar Lavi Goldberg. Tror det hade funkat.

Finns tyvärr afrikanos som inte är mussar och kör samma race ändå. Så de skiter i om man är jude eller ej
Citera
2026-06-06, 11:59
Medlem
Styrkelyftares avatar
Jag tycker att du låter som en överkänslig snöflinga.

Alla prutar och så är det med det. Jag skulle tvärt om vilja påstå att det är dumt att inte undersöka möjligheterna till att få köpa en produkt till ett lägre pris. (Inom rimliga gränser, förstås).

Om du stör dig på att folk prutar - låt bli att annonsera.
Citera
2026-06-06, 12:08
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Finns tyvärr afrikanos som inte är mussar och kör samma race ändå. Så de skiter i om man är jude eller ej

Jo, men det minskar åtminstone antalet telefonsamtal radikalt.
Citera
2026-06-07, 10:01
Medlem
Citat:
Det ingår i deras kultur att pruta. Pröva själv någon gång. Jag brukade göra det när jag för länge sedan köpte byxor från torghandlarna. Det funkade i nio falla av tio. Byxorna kostade kanske 250 kronor, jag sa 150 kr. Till slut så köpte jag byxorna för 200 kr. Istället för att bli irriterad och höja priset så kan du börja med högre pris än vad du tänkt dig. Efter prutningen får du den summan som du ville. Både du och köparen kan känna er nöjda. Och är köparen en som inte prutar, så kan du själv säga att hen ska få varan lite billigare, då du gillar sådana som inte prutar.
Citera
2026-06-07, 10:09
Medlem
Citat:

Ja det är populärt bland människor från andra kulturer att göra så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in