Citat:
Ursprungligen postat av
Plukke
Jag syftar på att om vi hade haft 90% färre från Somalia,Irak,kurder, Etiopien, Eritrea etc och dessa lagar som vi har nu hade vi haft framme 2006. Hur hade Sveriges ekonomi.sett ut idag? Hade vi sluppit sprängningar på trappuppgången bland annat?
Lågstatusjobben hade nog bulgarier eller rumäner tagit tror jag.
Betydligt mycket bättre ekonomi!
Vi behöver inte invandringen egentligen till något, inte ens inom vården.
Att det behövs invandring till vården är för att många där helt enkelt har för kassa löner och arbetsvillkor.
Att man har släppt in mycket mer invandrare är delvis för att hålla ner lönerna, samt kraven på arbetsvillkor och som röstboskap.
Vi har idag dessa stora klyftorna mellan de som har och har mycket, till de som har inget pga massinvandringen.
Massinvandringen har också varit en del av att försöka mjölka ur staten, så mycket som möjligt av skattepengarna som berikat etablissemanget och fått oss övriga att fundera över "va fan får jag för pengarna?"
Man bygger inte heller ett bättre land med att släppa in massa människor från de mest dysfunktionella länderna som finns i världen.
Det som händer är att de tar med sig en hel del av deras sätt och personlighet som de utvecklat för att klara sig i dessa dysfunktionella länder hit.