2026-06-06, 20:20
  #1
Medlem
Ett av få program som det är värt att titta på på TV numera. Kungafamiljen, folkdräkter, flaggor och musik. Ganska trevligt tycker jag. Någon mer som kollar just nu?

https://www.svtplay.se/video/eDmYw5G/nationaldagen-6-juni/nationaldagen-6-juni
Citera
2026-06-06, 20:23
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinZombie
Ett av få program som det är värt att titta på på TV numera. Kungafamiljen, folkdräkter, flaggor och musik. Ganska trevligt tycker jag. Någon mer som kollar just nu?

https://www.svtplay.se/video/eDmYw5G/nationaldagen-6-juni/nationaldagen-6-juni

Skulle titta. Men till min fasa var den första som dök upp i rutan den odrägliga Anne Lundberg.
Citera
2026-06-06, 20:28
  #3
Medlem
Ja men jag slipper gärna kungen.
Citera
2026-06-06, 20:32
  #4
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Varför har kungen blå näsa?

De är inte första gången som snoken är blå.

https://alltomkungligt.se/ovantade-forklaringen-darfor-ar-kungens-nasa-sa-bla/


Citat:
Blå näsa, eller rhinophyma som det egentligen heter, är en hudsjukdom som både kvinnor och män kan få, framför allt efter medelåldern.

Symptomen kan handla om stress eller att man exempelvis har solat för mycket.

Enligt hudläkare är en blå näsa inget farligt och det finns behandlingar i form av laserbehandlingar och mediciner.
Citera
2026-06-06, 20:36
  #5
Avslutad
Såg att programmet skulle hostas av en icke Svensk man och en vit kvinna, lite som i alla reklamfilmer nu mer, så jag väljer att inte se på den hjärntvätten.
Citera
2026-06-06, 20:44
  #6
Medlem
Styrkelyftares avatar
Jag tittar på programmet varje år och tycker att det absolut har sin charm. Glada miner och musik slår aldrig fel. Däremot får jag alltid ta fram skämskudden när konungen håller tal - han är tyvärr en smärtsamt dålig retoriker.
Citera
2026-06-06, 20:46
  #7
Medlem
Glödskals avatar
Har Tensta Gospel Choir uppträtt ännu?

Lite förvånad över att inte Medina finns med på programmet.
Citera
2026-06-06, 20:53
  #8
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Har Tensta Gospel Choir uppträtt ännu?

Lite förvånad över att inte Medina finns med på programmet.
Japp det har dom! De var förvånansvärt bra och inte alls så mycket neger som jag trodde
Citera
2026-06-06, 20:55
  #9
Medlem
Denbredamittens avatar
Fin musik.
Kungen höll ett fint tal.
Svajande flaggor och fint väder.
Han Oskar ser ut lite som Damien i Omen. Men han är säkert en trevlig pojk.

Trevligt program. Glad nationaldag!
Citera
2026-06-06, 20:57
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Skulle titta. Men till min fasa var den första som dök upp i rutan den odrägliga Anne Lundberg.

Kände inte igen henne. Hon brukar se bra ut för sin ålder
Citera
2026-06-06, 20:57
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MartinZombie
Ett av få program som det är värt att titta på på TV numera. Kungafamiljen, folkdräkter, flaggor och musik. Ganska trevligt tycker jag. Någon mer som kollar just nu?

https://www.svtplay.se/video/eDmYw5G/nationaldagen-6-juni/nationaldagen-6-juni

Jag kollar
Citera
2026-06-06, 20:58
  #12
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran-Jacobsson
Jag visste inte ens att det var sveriges nationaldag idag. En vanlig lördag för mig.

Men Estelle är het. Om 8 månader är hon laglig att knulla.
Osmakligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in