Citat:
Ursprungligen postat av
DenverAirport
Min erfarenhet är att det alltid tar en dag oavsett hur många handelsdagar som PPM eller fonderna anger. Sen syns bytet efter ytterligare ett dygn.
Men de där småbeloppen som arvsvinsterna är borde ackumuleras och investera en gång per år. Sjukt att ett köp på typ 100 kr ska fördröja ett stort fondbyte.
Månadsvis insättning av arvsvinsterna är något nytt, tidigare har det varit en gång per år.
Jag håller med om att det är galet och negativt för oss, eftersom det innebär att handeln blir störd tolv gånger per år i stället för bara en gång. Oavsett hur lång tid det tar i praktiken anger myndigheten själva att det kan ta upp till en vecka pga arvsvinsterna.