Citat:
Ursprungligen postat av
2.3
Ja, det hänvisade till honom. Det är ju bara han som fått det epitetet vad jag vet. Men att jag kallar någon för ett öknamn som det varit en stor storm runt omkring betyder inte att jag anser att epitetet var rätt. Vare sig den del som handlar om nazism, eller den del som handlar om att han skulle vara typ 20 cm lång. Så visst, jag är skyldig till att tycka att det var en extremt rolig sak att kalla honom och att rättegången var minst lika kul. Men nej, jag har inte klistrat vare sig nazist eller pyssling på honom.
Och jo, det var extremt snurrigt. Dels pga ovanstående men framförallt att du skrev "ni" säkert tio gånger. Vilka jävla ni?
Och huruvida jag gillade det du skrev eller ej har du lika lite koll på som mycket annat. Ditt problem är att du lägger in en massa saker i vad andra människor skriver. Du sätter individer i någon slags grupp och tror att du fattar vad folk har för åsikter om saker och ting som de inte nämnt i ord.
Huruvida folk inom vänstern njuter av att försöka tysta någon kan jag inte svara på. Men det finns säkert de som har den läggningen. Liksom det finns de inom högern som tänker likadant. Här skulle ju en radda exempel kunna dras men jag hoppas att jag slipper.
Så utifrån en kommentar om att det som nu ett antal invandrare (troligen vänster de flesta av dem) gör inte är att se som någon form av panik inom vänstern, samt att högerpolitiker som t ex ett par partiledare som inte ville vara med i ett annat tramsprogram (eller om det skulle vara seriöst) sprang du iväg och skrev en massa snurrig skit. Att du inte tycker det var snurrigt, det förstår jag.
Ni är de till vänster som försvar cancelleringarna med whataboutism och annat och anser det är rätt att tysta andras åsikter. Man försöker anse att det är en mänsklig rättighet. Men så står det inte där. Metoden är att försöka avhumanisera dem. Högerextrema, nazister, associera dem med andra, en massa -fobi-ord. Faktiskt en utarbetad metod.
Man gick förstås i full spinn nu och jag ser det nog som en sorts moralpanik som man avsiktligt skapat, faktiskt. Eller hur ska man annars se det? Tydligen har man lyckats med det också.