2026-06-05, 13:41
Medlem
Är det inte det där psykfallet som går omkring och ofredar människor och stalkar dem på stan? Utgår från att polisen utreder och har koll på honom.

Vem fan fick för sig att bjuda in dåren?
Citera
2026-06-05, 13:48
Medlem
SVT, sverigesradio, DN, Expressen, etc och övrig vänsterliberal / liberal media är fullständigt beroende av högerdebattörer som Nick Alinia.
Man måste helt enkelt hitta ett fenomen i samhället där man lite godtyckligt kan framställa personer som monster, och lika godtyckligt och frikostigt kan dela ut epitet, lite som man vill.

Men, min popcorn-maskin indikerar att det här är ett starkt tecken att man inom msm är rädda, jävligt rädda för vad man har skapat med ett samhälle som detta.
Tyvärr, sorgligt, men vi män möter detta dagligen, hela tiden i samhället, i alla institutioner.
Det kommer att slå tillbaka.
Citera
2026-06-05, 13:55
Medlem
BombaySaphires avatar
Ansvarig utgivare: ”Hur bokningen gick till vet jag inte”

https://www.tv4.se/artikel/2bRxttdDhW71TX83DFkM3M/svt-pudlar-kan-stoppa-avsnitt-med-alinia
Citera
2026-06-05, 14:11
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Ja, det hänvisade till honom. Det är ju bara han som fått det epitetet vad jag vet. Men att jag kallar någon för ett öknamn som det varit en stor storm runt omkring betyder inte att jag anser att epitetet var rätt. Vare sig den del som handlar om nazism, eller den del som handlar om att han skulle vara typ 20 cm lång. Så visst, jag är skyldig till att tycka att det var en extremt rolig sak att kalla honom och att rättegången var minst lika kul. Men nej, jag har inte klistrat vare sig nazist eller pyssling på honom.

Och jo, det var extremt snurrigt. Dels pga ovanstående men framförallt att du skrev "ni" säkert tio gånger. Vilka jävla ni?

Och huruvida jag gillade det du skrev eller ej har du lika lite koll på som mycket annat. Ditt problem är att du lägger in en massa saker i vad andra människor skriver. Du sätter individer i någon slags grupp och tror att du fattar vad folk har för åsikter om saker och ting som de inte nämnt i ord.

Huruvida folk inom vänstern njuter av att försöka tysta någon kan jag inte svara på. Men det finns säkert de som har den läggningen. Liksom det finns de inom högern som tänker likadant. Här skulle ju en radda exempel kunna dras men jag hoppas att jag slipper.

Så utifrån en kommentar om att det som nu ett antal invandrare (troligen vänster de flesta av dem) gör inte är att se som någon form av panik inom vänstern, samt att högerpolitiker som t ex ett par partiledare som inte ville vara med i ett annat tramsprogram (eller om det skulle vara seriöst) sprang du iväg och skrev en massa snurrig skit. Att du inte tycker det var snurrigt, det förstår jag.
Ni är de till vänster som försvar cancelleringarna med whataboutism och annat och anser det är rätt att tysta andras åsikter. Man försöker anse att det är en mänsklig rättighet. Men så står det inte där. Metoden är att försöka avhumanisera dem. Högerextrema, nazister, associera dem med andra, en massa -fobi-ord. Faktiskt en utarbetad metod.

Man gick förstås i full spinn nu och jag ser det nog som en sorts moralpanik som man avsiktligt skapat, faktiskt. Eller hur ska man annars se det? Tydligen har man lyckats med det också.
Citera
2026-06-05, 14:18
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenyanhero
Vad är så kontroversiellt med Alinia? Programmet har ju tidigare haft med Chang Frick som också är från SD-sfären.

Chang har ju alltid varit ett alibi.
Citera
2026-06-05, 14:29
Medlem
Detta debacle visar tydligt att alla förväntar sig att SVT levererar program som passar vänstern. Och de gånger de inte gör det så blir det ett ramaskri.
Citera
2026-06-05, 14:52
Medlem
AI-2000s avatar
SVT öppnar för att stoppa programmet skriver Expressen nu. Helt jävla makalöst vilken makt som skrikvänstern har i samhället.
Citera
2026-06-05, 15:03
Medlem
trailblasers avatar
Det är så här vänstermedia jobbar. De skapar ett drev (oftast på ledarplats) där de kan ljuga hur mycket de vill. Sedan så kryper den ansvariga till korset, I detta fall, SVT. Det kommer aldrig sändas. Var så säkra.
Citera
2026-06-05, 15:11
Avslutad
Det är ändå skönt att SVT bekräftar att Public Services inte låter alla sidor komma till tals.

Hamasanhängare som vill döda judar går bra, men en ensam journalist med en kamera. Där går gränsen!

Satan vilken makt skrikvänstern har, dom sätter agendan av vad SVT ska visa och inte.

För övrigt kan SVT dra åt helvete, tack på förhand.

Mvh
Citera
2026-06-05, 15:22
Medlem
Duvlorts avatar
Väldigt märkligt agerat av SVT, först bjuder man in sen drar man tillbaka inbjudan.
Är det inte bra att visa upp att det finns olika sorters invandrare i Sverige, måste alla vara stöpta i samma åsiktsform?
Det är ju inga problem med att prisa kriminella på P3 Guld?
Citera
2026-06-05, 15:23
Medlem
Intressant att Nick kallas för det ena och andra av SVT som ska vara politiskt oberoende. Och på TV4 sitter en pajas från den fina och kramgoa organisationen EXPO och får tala ut.

Jag undrar bara lite nyfiket om folk ens vet vad som försiggår på dumburken?

Om man kladdar påhittade händelser och åsikter på personer man ser som ett hot. Då kommer såklart en konstant upprepning av detta kladd skapa en bild av personen även om det inte är sant från början. Folk idag är inte intelligenta nog att förstå att om tv skulle börja kalla någon väldigt omtyckt personlighet från tv för hustrumisshandlare under ett års tid för att efter det helt tystna och inte dementera det. Klart som fan att bilden av den omtyckta personligheten skulle ha dykt rejält även om det kom fram att det var ett påhitt.

Många som ogillar Nick har troligen inte ens lyssnat på vilka åsikter han har i det breda perspektivet. Man lyssnar bara på andra som berättar vad man ska tycka.
Nick har bra tankar om mycket. Klart han ogillas av %¤&# för han berättar sanningen.
Citera
2026-06-05, 15:23
Medlem
Grontarskonts avatar
Lägg ned programmet!

Swishhoran Nick har fått tillräckligt med uppmärksamhet ändå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in