Citat:
Ursprungligen postat av
jcocker
Jag förstår vad du menar. Som det ser ut nu så kommer jag i alla fall till en början köra via privata mobilen, för att se efter hur jag ligger till mentalt.
Märker jag att det blir bekymmer så skaffar jag en till mobil och överför all jobbaktvitet på den.
Det valet bygger dock mycket på den verksamhet jag ämnar bedriva.
Jag funderar redan från början med eget telefonnummer.
Det som händer är att man får ett nummer till, till exempel sales (sales leads) och ett till "verkstad" eller problemlösning vilket är värd mindre att svar på om man jämför. Jag har försökt implementera detta på mitt jobb jag arbetar på nu fast de är inte intresserade utav detta. Samma tanke går ju att få med en telefonsvarare som fråga om du vill nå en säljare för frågor om en produkt som säljs tryck 1. För frågor om service och garanti tryck 2 för att komma till verkstaden.
Så ringer det i telefon två och du är upptagen låter du det gå om du inte får en jobbig en som ringer 3-4 gånger för det är ju så telefoni fungerar
Ring ring ring så svarar dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
BiskopBrask
Hejsan OceanD,
Jag skulle ändå rekommendera AB om du kan fakturera för då kan du ta 150' om året ur företaget till en skattesats på 20 %, istället för drygt 30 % som du får skatta om när du är anställd. Tio procent på 150' ändå 15.000 kronor så synd att skattmasen ska ta dem. Ett AB kostar idag endast 25' att skapa, och det är pengar du får tillbaka när du avvecklar ditt AB.
Har du funderat på att skriva böcker och texter inom ditt arbetsfält för att göra dig namnkänd?
Blir du det kan du koppla dig till en talaretjänst och åka runt och hålla föredrag om ditt ämne. Boken tjänar du inga pengar på men föredragen är välbetalda, förstås inte så mycket från början men med tiden kan de säkert räcka att du håller fyra-fem föredrag om året för att komma upp i din önskade intäkt om 150'.
Lycka till med tänkandet!
Jag förstår. Det blir ju mycket. Jag har ändå skapat omsättning på 500-750 tusen så potential finns om det finns en säljkanal och det är ju den jag inte har. Även om jag kan använda den som jag förlorar och får gå ifrån då detta på något sätt inte syns på pappret.
Då har jag gjort det ganska ofta på "strötid". Tid som är betald av min arbetsgivare men där jag själv tagit initiativ till detta för att det skulle bli en möjlighet.
Även om man skulle kunna använda sig av en tjänsteföretag som fakturerar åt dig så vet jag inte om förlusten ökar i och med att momsen blir 12% ut fast 25% in då vilket ökar vinsten mot kostnader. Det betyder att jag förlorar 13% av 150 tusen vad jag uppfattar det som, om jag förstår det rätt att ta betalt via tjänsteföretag som Ccompany, frilansfinans,sampool-en.
Jag skriver en del men jag förstår inte vilket ämne det skulle vara. Jag är lagom, vanlig och ingen "på pappret" svenne som sjunger med orden, flöjten i hand och melodin som spelar ett spratt. Känslan går in i stunden och stunden går in i dig.

:P hahaha jag är ingen Björn Ranelid