2026-05-31, 13:56
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57000
Det är inte en förolämpning bara för att du inte får medhåll, det är inte heller hån. Jag konstaterar att ingen håller med dig, du har inte lyckats övertyga någon i någon tråd där du lägger ut dina fem under. Har jag fel?

Jag har visat dig om och om igen hur dina bevis inte håller, dvs jag har refuterat bevisen. Jag kommer däremot inte göra det igen, den energin finns inte hos mig längre, men jag ser att det finns många som gärna tar upp striden mot dig (och vinner!).
https://yourlogicalfallacyis.com/genetic
"You judged something as either good or bad on the basis of where it comes from, or from whom it came."
Denna verkar vara din favorit. Testa kolla igenom andra fallacies på sidan, så att du kan undvika att begå dom.
Citera
2026-05-31, 14:10
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Jag har visat dig om och om igen hur dina bevis inte håller, dvs jag har refuterat bevisen. Jag kommer däremot inte göra det igen, den energin finns inte hos mig längre, men jag ser att det finns många som gärna tar upp striden mot dig (och vinner!).
Av alla de hundratals ateister jag debatterat med har det enbart funnits 2 som faktiskt tagit upp striden på ett logiskt intellektuellt sätt som jag kan minnas, ZAIZAI och Smeso. Båda arbetar med vetenskap och fakta på något plan tydligen.

ZAIZAI vara bara några få inlägg, det gick inte så bra. Smeso är den som har verkligen försökt, han är faktiskt genuint superintelligent och utbildad. Han har verkligen satt mig på prov, det har varit en riktig utmaning och han vet verkligen exakt vart han ska trycka, vart svagheter möjligen finns och hur man kirurgiskt attackerar dom.

Dock så har han misslyckats, enligt mig i alla fall. Det säger nog en hel del.
Senast redigerad av bakelsernassmak 2026-05-31 kl. 14:16.
Citera
2026-05-31, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Av alla de hundratals ateister jag debatterat med har det enbart funnits 2 som faktiskt tagit upp striden på ett logiskt intellektuellt sätt som jag kan minnas, ZAIZAI och Smeso. Båda arbetar med vetenskap och fakta på något plan tydligen.

ZAIZAI vara bara några få inlägg, det gick inte så bra. Smeso är den som har verkligen försökt, han är faktiskt genuint superintelligent och utbildad. Han har verkligen satt mig på prov, det har varit en riktig utmaning och han vet verkligen exakt vart han ska trycka, vart svagheter möjligen finns och hur man kirurgiskt attackerar dom.

Dock så har han misslyckats, enligt mig i alla fall. Det säger nog en hel del.
Ja du, om du tycker att det endast är två stycken som utmanat dig är du mer autistisk än vad jag har förstått. Ingen har köpt dina "bevis" och alla som har orkat har sett igenom dina länkar som något som på intet vis är vetenskapliga bevis.

För det mesta blir du dock ignorerad när du lägger upp dina länkar eftersom man ser direkt att det är buffel och båg, vem tror på riktigt att bröd innehåller mänsklig vävnad eller att ett tyg har legat på Jesus kropp?

Nu har jag tröttnat på dig igen och har mors dag att fira. Du kanske också ska gå ut i solen och träffa folk? Du vet, sånt där som andra gör som har ett liv?
Citera
2026-05-31, 14:48
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ja du, om du tycker att det endast är två stycken som utmanat dig är du mer autistisk än vad jag har förstått. Ingen har köpt dina "bevis" och alla som har orkat har sett igenom dina länkar som något som på intet vis är vetenskapliga bevis.

För det mesta blir du dock ignorerad när du lägger upp dina länkar eftersom man ser direkt att det är buffel och båg, vem tror på riktigt att bröd innehåller mänsklig vävnad eller att ett tyg har legat på Jesus kropp?

Nu har jag tröttnat på dig igen och har mors dag att fira. Du kanske också ska gå ut i solen och träffa folk? Du vet, sånt där som andra gör som har ett liv?
Alltså utmanat mig med argument istället för logical fallacies. Det verkar oerhört sällsynt för ateister. Nu gjorde du appeal to ridicule igen. Du har verkligen ingen aning om vad jag pratar om visst?
Citera
2026-05-31, 16:40
Medlem
cold17s avatar
Citat:
Att vara rationell innebär att man tänker logiskt

Är du själv rationell och tänker logiskt..?
Det är ju logiskt att big bang som kom från ingenstans och utan specific syfte, skapade universumet och dess ordning.. Ateismen är nog största bedrägeriet i modern tid.
Citera
2026-05-31, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cold17
Är du själv rationell och tänker logiskt..?
Det är ju logiskt att big bang som kom från ingenstans och utan specific syfte, skapade universumet och dess ordning.. Ateismen är nog största bedrägeriet i modern tid.
Du behöver nog utbilda dig lite i vad Big Bang innebär. Det är bara religiösa som vill hitta ett syfte i allt som sker (inklusive Tsunamis och vulkanutbrott), ateister konstaterar faktum och letar inte syfte. Vilket syfte har malaria eller barncancer? Eller att utplåna halva jorden genom meteoritnedslag?
Citera
2026-05-31, 21:02
Medlem
cold17s avatar
Citat:
Du behöver nog utbilda dig lite i vad Big Bang innebär. Det är bara religiösa som vill hitta ett syfte i allt som sker (inklusive Tsunamis och vulkanutbrott), ateister konstaterar faktum och letar inte syfte. Vilket syfte har malaria eller barncancer? Eller att utplåna halva jorden genom meteoritnedslag?

Låt oss leka med tanken att det inte behövdes någon syfte för Big Bang. En slump och tidsfråga. Ok.. Det är fortfarande inte tillräckligt.. Även med era gudlösa vetenskapliga teorier ser man tecken på intelligent design. Frågan är, varför ni har så svårt att inse det..

Forskare och vetenskapliga institutioner har egentligen vilselett allmänheten när det kommer till frågor som rör livets ursprung och universums utveckling. Vetenskapssamhället oftast undertrycker och helt ignorerar bevis som skulle kunna stödja teism; trots att naturen och universum visar tecken på en Skapare/intelligent design, varken vi gillar det eller ej.
Citera
2026-06-01, 05:21
Medlem
Citat:
Nej, det finns inga bevis för gud eller Bibeln.
?? Bibeln är ju vetenskap lindat i symbolik, skriften behandlar djup förståelse i astronomi och himlakropparna och de fenomen som ligger däri för oss sett från vår plats på jorden.
Förståelsen går så långt bak till självaste Big Bang och tillkomsten av de två första grundämnena .
Moderna vetenskapen bevisar Bibelns vetskaper
Citera
2026-06-01, 17:27
Medlem
TwoThousands avatar
Kristna människor som utövar kristendomen har det värre här på början av slut tiden.

Hur många ateister har du hjälpt bli medveten och upplyst om verkligheten?
Ska alla himmelska skatter räknas på riktigt, behöver få dom erkänna honom.

Tänk på att Gud är med i denna diskussionen nu.
Citera
2026-06-03, 06:28
Medlem
Alltså jag är inte troende. Men skulle gärna vilja debattera etik och moral, vilka kristna anser inte kan existera utan just kristendomen.
Citera
2026-06-04, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Jo men här behöver vi inte ens ateisternas svar för att gå rundgång. Jag själv går inte igång över huvud taget på att läsa denna artikel. Jag blir inte ens lite nyfiken på att utreda rimligheten eller sanningshalten. Helt enkelt för att jag redan innan bestämt mig för att jag inte tror på det hela, eller i alla fall bryr mig... pga att jag sett och hört så mycket om mirakler som sker runt om i kyrkor - som bara är trams, bluff och skapat av människor som söker häftiga kickar och andliga upplevelser. Jag behöver inte några nya mirakel eller tecken. Min tro är redan fast rotad i ordet.
Med denna insikt, så förstår jag ateisterna...

Men till skillnad från dem så tror jag på Gud - utan vetenskapliga, fysiska bevis som de kräver. Frågan är bara vilka bevis de tror att de behöver... (när vi kan se i bibeln att det inte räcker ens om bevisen läggs i famnen.)

Jag tror att det enda (beviset) som håller - är om Gud själv öppnar hjärtat. Det går inte på annat sätt. Detta kan han göra samtidigt som något övernaturligt inträffar. Såsom Paulus upplevde. Men detta är på individnivå. En person kommer aldrig kunna övertyga, med bevis och vetenskapliga belägg, en annan. Även om alla människor idag skulle börja tro på Gud genom detta - så skulle nästa generation behöva precis samma bevis för övertygelse. Så det dröjer inte länge innan det är ateism som råder igen.

Tror det egentligen bara finns två sätt att bli troende på:
1) Man föds in i det så att säga.
2) Man erfar någon omvälvande upplevelse som övertygar en.
Evidensen som finns är inte tillräckliga för att övertyga en skeptiskt sinnad person.
Citera
2026-06-04, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelican1
Tror det egentligen bara finns två sätt att bli troende på:
1) Man föds in i det så att säga.
2) Man erfar någon omvälvande upplevelse som övertygar en.
Evidensen som finns är inte tillräckliga för att övertyga en skeptiskt sinnad person.

Menar alltså en skeptiker som inte erfarit en sådan upplevelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in